66.jpg

Neste løp

Løp 3 og 4 på rudskogen lørdag 22 juni. 

Påmelding her: Påmelding
 
Det blir også stradale denne helgen! 
 
BMW CAR CLUB Racing Norge kommer som gjesteklasse! Det blir utrolig spennende. Det er alltid action når vi har med BMW-klubben! 
 
Vi gleder oss! Che la forza sia con il tou garage e strumenti!

Corsa Italiana - Norges hyggeligste racingserie

Siden starten i 2007 har vi utviklet oss til å bli en serie med høyt nivå både sportslig og arrangementsmessig. Samtidig har vi klart å beholde og utvikle det gode miljøet serien har blitt kjent for. Her går førerne rundt i depotet og gir råd eller en hjelpende hånd der det trengs. Også utenfor banen holder mange kontakten. Hjelper til med å oppgradere bilene - eller bygger nye. Kort sagt et hyggelig miljø som passer de fleste uansett nivå og ambisjoner.

Diskusjonsforum

Sleng deg med i diskusjonen på vårt eget forum

Terminliste 2019


Dato Bane Arrangør
11. mai Karlskoga CAR
22.jun Rudskogen KARN
17.aug Vålerbanen (ID) KARN
31.aug Vålerbanen BMW
14.sep Knutstorp CAR
5.okt Rudskogen KARN

Det kommer mer informasjon om hva slags gjesteklasse vi får.

Race 3 2013

Ettermiddagen gikk med kaffe og vafler mens forsinkelsene fortsatte på banen. Vi var en stund bekymret for om vi i det hele tatt rakk å få kjørt vårt heat før banen måtte stenge. Men kl. 19:40 gikk starten, og vi var i gang. Felumb og Karlsen i BMW som kjørte sammen med oss dro snart unna resten av feltet. Jørgen Bjune i Ferrari ledet an blant Corsabilene, med Fred Arve Monsen og Jørgen Stokkan hakk i hæl. Bak der igjen kom Ivar Olafsen, med Jens Hagen hengende på bakfangeren. Etter noen runder kom Jens seg forbi Olafsen, som tydelig hadde problemer etter torpederingen av bakstillingen på fredagstreningen. Litt lengre bak i feltet hadde Trond Andersen kommet seg forbi Kjell Karlsen, mens Anders Lorange hadde jobbet seg fremover i feltet etter en dårlig start, og jaktet på Ferrarien til Torleif Høyvik. Helt foran hadde Jørgen Stokkan kommet seg forbi Monsen som Hadde Jens Hagen i bakspeilet når løpet ble rødflagget etter 6 runder. En bil hadde blitt stående på banen, og de ansvarlige valgte å stoppe hele feltet. Etter mye om og men var det klart for omstart, og vi fikk kjørt de siste 3 rundene. Da fortsatte problemene. Startlysene ble slukket for sent, slik at bilene foran i feltet ikke skjønte at starten gikk før bilene bakfra plutselig kom opp på siden av dem. Det førte til at Monsen kom seg forbi Bjune, som også ble passert av Stokkan og Hagen. I mål var Monsen først, foran Stokkan og Hagen som nermest kom side om side. Så fulgte Bjune, Olafsen og Stangeland foran Dag Alveng som kjørte imponerende raskt til tross for at han hadde håndbrekket på i første del av løpet.

Hold deg oppdatert - følg oss på Facebook

Corsa Italiana støttes av: