Corsa Italiana

Corsa Italiana => Depotplassen => Emne startet av: #34 Jens Hagen på 17. Februar 2013, 21:37:45



Tittel: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen17. Februar 2013, 21:37:45
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/Karlskoga070511.jpg)

#34 og meg i Karlskoga 070511.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen22. April 2013, 20:07:31
Noen nødvendige utbedringer for 2013 sesongen.

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/005-61_zps78f544c0.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/005-61_zps78f544c0.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/008-34_zps6c97b3ac.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/008-34_zps6c97b3ac.jpg.html)

Bakstillingen på høyre side gikk fløyten i fjor. Har laget nye bærearmer som jeg håper kan funke.




(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/001-50_zps5362626a.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/001-50_zps5362626a.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/006-59_zpsd8b2790f.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/006-59_zpsd8b2790f.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/008-34_zps5e30e088.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/008-34_zps5e30e088.jpg.html)

Alle sveisepunktene til ene fjærbein festet røyk på siste løpet i fjor. Så nå har jeg helsveist begge to.



.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Jon-Even Johansen23. April 2013, 17:07:35
Ser jo knallbra ut dette Jens! Har dere noen tall på motorene ennå eller?:-)


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen23. April 2013, 19:55:22
Ser jo knallbra ut dette Jens! Har dere noen tall på motorene ennå eller?:-)


Skulle gjerne hatt noen gode tall men ting tar tid. Vi holder på og mappe Anders sin motor
nå men vi har ikke kommet lengre enn til 6500 rpm. der var det ca:114 hester men det er
sikkert litt mer å hente der. Toppeffekten regner jeg med kommer ved ca: 7800 rpm. Håper
å kjøre ferdig til helgen.


#313 og #34 stiller med samme motor som i fjor i alle fall i de første løpene.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Stian Henriksen23. April 2013, 22:05:32
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Du er en skikkelig flinkis, Jens! Koser meg med tråden og bildene fra deg så fortsett med dette.

114hk i en liten og lett Autobianchi høres mer enn morsomt ut i mine ører! Har du noen kurvedata og dele med oss? Skal bli artig og se gliset til Anders etter første løp. 8)


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Jon-Even Johansen24. April 2013, 07:33:50
Tipper han kommer til å røyke 2 og 2 sigarer for å roe nervene...:-)

JE


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen05. August 2013, 20:10:57
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/011_zpsc62e4a16.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/011_zpsc62e4a16.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/016_zps215a16ef.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/016_zps215a16ef.jpg.html)

Forgasserne byttet mot spjeldhus, #34 klar for race.


.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen09. Oktober 2013, 21:13:11
Da skall Autobianchi #34 Slaktes og det meste av delene skall brukes på den nye #34 X1/9.

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/018_zpseaaeecb8.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/018_zpseaaeecb8.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/024_zps867724a0.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/024_zps867724a0.jpg.html)

Her er det mye Jobb men jeg håper å få være med å kjøre i 2014 sesongen.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #89 Vegard Lucasen09. Oktober 2013, 21:41:19
Jeg gleder meg til å se en X1/9 på banen! Blir det Dallara?


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen09. Oktober 2013, 21:53:13
Jeg gleder meg til å se en X1/9 på banen! Blir det Dallara?

Ja det meste, men jeg er litt usikker på vingen. Får se hva vekten blir.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Jon-Even Johansen09. Oktober 2013, 22:07:27
Dette blir stas Jens! En X1/9 har vi ventet på.
Liker også ideen med at du skal kjøre en tyngre bil enn den lille lette blå! :-)

JE


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #8 - Marius Sorteberg10. Oktober 2013, 08:12:57
Dette blir stas Jens! En X1/9 har vi ventet på.
Liker også ideen med at du skal kjøre en tyngre bil enn den lille lette blå! :-)

JE

Ikke vær så sikker på at denne blir så mye tyngre enn den lille blå. Mye av det du ser på bildene skal bort, for det følger med mye plast til dette skallet. Dette blir kanskje den først X1/9 med FIRE noensinne, for alle som gjør motorbytte i X1/9 går andre veien og skal ha noe stort (og tungt) i bakenden.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Jon-Even Johansen10. Oktober 2013, 08:27:34
Joda Gopp, men X er nå en større bil enn A112, og strukturen i karrosseriet er kanske tungt og omfattende.
Så det skal lettes seriøst for å få bil og fører ned mot 700 kilo :-)

JE


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Lars Ola Amundsen10. Oktober 2013, 10:36:15
Dette blir gromt Jens!


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen11. Oktober 2013, 18:19:41
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/036_zps9e98cfab.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/036_zps9e98cfab.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/040_zps03d5fefd.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/040_zps03d5fefd.jpg.html)

Snart klar, bare resten igjen nå.


.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Jon-Even Johansen11. Oktober 2013, 19:32:02
Tommel opp Jens! Skal du bygge om til høyrestyring også?:-)


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen11. Oktober 2013, 19:41:07
Tommel opp Jens! Skal du bygge om til høyrestyring også?:-)

Nei, Bare litt testing og planlegging (det sitter ett midlertidig stag i vegen på venstre side).


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #66 Ivar Olafsen12. Oktober 2013, 12:37:40
Kult prosjekt. X 1/9 er en gammel favoritt! :)



Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen12. Oktober 2013, 18:22:12
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/008_zps4bab28fb.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/008_zps4bab28fb.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/006_zps1e7f3a74.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/006_zps1e7f3a74.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/003_zpsd2158a54.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/003_zpsd2158a54.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/001_zps70a47d02.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/001_zps70a47d02.jpg.html)

Nye forsøk i dag. Her er motoren hengt inn med 30 grader tilt forover i steden for 10 grader.
Tror det må bli denne vinkelen for da passer det bedre med høyden på drivakslene.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #52 Fred Arve Monsen12. Oktober 2013, 19:05:14
Gromt Jens !
disse  er riktige racervogner !!, går fort timene  på youtube , med X1/9 +Bergrennen 8)

Hva er muligheten for å sitte midt i bilen , ala sportvogn ?
sier reglementet noe om det ?

FAM


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Jon-Even Johansen12. Oktober 2013, 19:16:13
Det står det ingenting om i reglene nei...:-)

JE


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen12. Oktober 2013, 20:19:05
Med mindre man vil sitte oppå midt tunnelen så står det att man ikke får endre på bærende konstruksjon.
Men man kan få dispensasjon for å endre så hofta sitter inntil midten av bilen.

Jeg vil søke om å få gjøre en liten bulk i midt tunnelen så jeg kan ha stolen helt inntil den.
I tillegg må jeg søke om å få bruke bilen med de endringene som allerede er gjort i motor rommet.
Ellers blir jeg aldri ferdig med den.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Kai Rune Aulie16. Oktober 2013, 19:04:48
Får du denne godkjent med past/glassfiberskjermer? Dallara kittet
Var det den i Syling du kjøpte? Med Dallara kittet?


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen16. Oktober 2013, 19:08:09
Ja.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Kai Rune Aulie16. Oktober 2013, 19:14:26
Spennende. Jeg leker litt med tanken om å bygge om en av mine Xr ti løpsbil. Men har vært skeptisk til dette regelverket nettopp pga vekt. Det er en "relativt tung" liten fiat. Og kan vel fort bli "klasset" ut pga det.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen16. Oktober 2013, 19:22:03
2.4.7 Modifiseringer karosseri
For å redusere bilens løpsvekt kan følgende modifiseringer gjøres:
- Interiør og isolasjon kan fjernes. Sideruter og bakrute kan erstattes med klart
gjennomsiktig hardt plastmateriale av type polykarbonat (Makrolon®, Lexan® eller
lignende) med min. 3 mm tykkelse. Frontrute må være som orginalt, dvs. av laminert type.
Dette iht. Se ellers ’Teknisk reglement for hastighetsløp’ §307 pkt. C i Bilsportboken.
- Karosseriets løse deler som panser, koffertluke, dører kan lettes/erstattes med tilsvarende i
lettere materialer.
- Skjermer og andre karosserideler kan erstattes med lettere materialer, så fremt de er
sikkerhetsmessig forsvarlig og fast montert og ikke svekker bilens bærende konstruksjon.
- Ved karosserimodifiseringer som fastmonterte skjermer og frontstykker ol., skal bilens
opprinnelige identitet tydelig fremkomme.
- Panser og koffertlokk/bakluke må sikres med ekstra låser som enkelt kan åpnes uten bruk
av verktøy. Orginal panserlås må settes ut av funksjon.
- Såkalt flippfront som vippes fremover er ikke tillatt.
- Bilens bærende struktur og konstruksjon skal beholdes original.
- På biler med frittliggende støtfangere kan disse fjernes. På biler hvor støtfangere er en
integrert del av karosseriet skal disse beholdes.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen16. Oktober 2013, 19:25:52
Spennende. Jeg leker litt med tanken om å bygge om en av mine Xr ti løpsbil. Men har vært skeptisk til dette regelverket nettopp pga vekt. Det er en "relativt tung" liten fiat. Og kan vel fort bli "klasset" ut pga det.

Kjør på, kanskje vi blir flere. Håper det. ;D


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Kai Rune Aulie16. Oktober 2013, 19:37:28
står ingenting om tak. Kjøre uten? ;D


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen16. Oktober 2013, 20:46:48
Jeg vil ha tak.
Vil prøve å få til ett Alu. tak. (Seigt og bra i tilfelle man ruller.)


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Ronny Åkerholm16. Oktober 2013, 21:49:40
Sylling? Har Yrjan solgt? Er så mange år siden jeg så bilen hans, at jeg husker ikke hvilken farge den hadde. Og hadde aldri sett for meg at han noen gang skulle selge  ???


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Jon-Even Johansen17. Oktober 2013, 12:23:03
Bare litt inspirasjon! Dette blir tøft Jens!

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/Fiat_X1_9_Dallara_ant.jpg)


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #176 - Arve Vassbotn17. Oktober 2013, 13:58:49
OH!

Ser litt mer racing ut dette enn................ en Punto  ;D


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen21. Oktober 2013, 20:44:04
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/039_zps6c513150.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/039_zps6c513150.jpg.html)

Har begynt på ett nytt motorfeste foran på motoren. Dette skall ha tre
funksjoner: motorfeste, løfteøgle og støtte for den fremre frostpluggen.
(Det har vært en del problemer med frostpluggene foran og bak på disse
motorene.)



 (http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/033_zps91d4eb55.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/033_zps91d4eb55.jpg.html)

Skruen til høyre skal skrus akkurat inntil frostpluggen og så låses.



  (http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/042_zps2899ad7a.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/042_zps2899ad7a.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/045_zpsd1727772.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/045_zpsd1727772.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/051_zps8d4c103a.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/051_zps8d4c103a.jpg.html)

Festet halvferdig nå må motoren inn i bilen før jeg kan gjøre resten.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen26. Oktober 2013, 18:33:42
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/003_zpsa4c21ff1.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/003_zpsa4c21ff1.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/007_zps6d506dc9.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/007_zps6d506dc9.jpg.html)

Navene boret for Ford hjulbolter. Nye hjullager innkjøpt. Neste del i prosjektet
blir å begynne på bærearmene bak.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen28. Oktober 2013, 18:17:04
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/032_zps88801028.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/032_zps88801028.jpg.html)

Hjullager på plass i spindlene bolter, spacere og nav montert bak. Må skaffe bolter før
jeg kan montere navene foran.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen06. November 2013, 21:26:29
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/004_zps33e444e0.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/004_zps33e444e0.jpg.html)

Starten på nye topper på støtdemper tårnene bak.



(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/007_zps3e7fb7a0.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/007_zps3e7fb7a0.jpg.html)

Toppene klare.



(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/018_zpse57a32e7.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/018_zpse57a32e7.jpg.html)

Og på plass på støtdemper tårnene.

Bytter ut litt rust mot friske plater også.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Bjørnulv Stokkan07. November 2013, 13:30:44
Dette blir bra Jens, skal bli morra se den på banen.  :)
Bjørnulv


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Remi Løvhøiden12. November 2013, 21:07:13
Jens er altfor flink, og får altfor mye gjort synes jeg! :D

Låne mine 3 gutter på 1-3-5år noen uker??




Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen12. November 2013, 22:06:32
Jens er altfor flink, og får altfor mye gjort synes jeg! :D

Låne mine 3 gutter på 1-3-5år noen uker??




Jeg har fortsatt håp om å få #34 på banen i 2014 så jeg trenger ikke å låne de gutta der. (Trenger nok den tiden jeg har for å klare det.)


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Remi Løvhøiden12. November 2013, 22:42:00
Lengre primærrør på grenrøret nå, enn i a112?



Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen13. November 2013, 20:39:16
Lengre primærrør på grenrøret nå, enn i a112?



Har ikke tid til å labbe med det i år. Vi får se til neste år? Gjør ikke mer enn jeg må for å få
bilen på banen i år.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen14. November 2013, 18:18:50
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/003_zps88c769d3.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/003_zps88c769d3.jpg.html)

Det går mest i rust om dagen. Skall liksom være ett jekk feste bak der.
Men det går i alle fall fremover.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen18. November 2013, 19:08:22
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/006_zpsc174babf.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/006_zpsc174babf.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/002_zpsceacf72f.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/002_zpsceacf72f.jpg.html)

Motorfestet foran på motoren ferdig.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen19. November 2013, 18:06:00
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/011_zps84f677b1.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/011_zps84f677b1.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/008_zps1c312c34.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/008_zps1c312c34.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/007_zps803aa6b3.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/007_zps803aa6b3.jpg.html)

Alle tre motorfestene ferdige.



(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/017_zps8bfefeb8.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/017_zps8bfefeb8.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/004_zps7b1bb3f6.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/004_zps7b1bb3f6.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/002_zpsdca6f448.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/002_zpsdca6f448.jpg.html)

Endelig motoren på plass i bilen.
Det ble 40 grader tilt forover. Er kanskje litt risikabelt dette med tanke på
tilbakerenning av olje, men om ingen prøver så får vi aldri vite om det går.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #89 Vegard Lucasen19. November 2013, 19:01:02
Moro å følge med! Hvorfor så mye som 40 grader?


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen19. November 2013, 19:13:01
Hvorfor ikke?


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #89 Vegard Lucasen19. November 2013, 19:14:17
For å sitere en kar jeg kjenner som har litt greie på dette: "Er kanskje litt risikabelt dette med tanke på
tilbakerenning av olje"?


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen19. November 2013, 19:16:12
For å sitere noen jeg ikke kjenner "Den som Intet våger intet vinner."


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #100 Erik Narverud19. November 2013, 19:43:04
Hei Jens,

Har du noe tall på hva som kan oppnås av forbedring på flow og dertilhørende effekt, ift vinkel?

Vertikal flow har jo vært en drivende detalj i design av mc-motorer siden 80-tallet, men jeg har aldri sett noen tall på hva det gir. Hva bidrar 40 grader tilt med ift en vannrett konstruksjon?

Mvh Erik


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen19. November 2013, 20:02:52
Hei Erik.
Nei jeg har ingen tall på det. Tror heller ikke det er målbart/eller har noen praktisk betydning for oss.

Grunnen til att jeg tilter motoren er for å få vekten av motoren mest mulig frem og ned. Og siden jeg
vil senke bilen mest mulig er det en fordel å få utgående aksler fra gearkassen opp så nære senter
av hjulene som mulig.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #100 Erik Narverud19. November 2013, 20:13:22
Aha, takk for svar. Det er nok mer å hente på vektfordeling og massesenter enn effekt, ja.

Dette gjelder selvfølgelig også MC :)

Mvh Erik


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen24. November 2013, 20:25:18
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/001_zpsf5e6c06a.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/001_zpsf5e6c06a.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/007_zps42189bcd.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/007_zps42189bcd.jpg.html)

Gulvet og midt tunnelen ferdig.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen14. Januar 2014, 21:08:28
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/006_zpsb30108af.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/006_zpsb30108af.jpg.html)

Forbereder montering av plastskjermer.



(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/010_zps0aa6af27.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/010_zps0aa6af27.jpg.html)

Og finner mer rust. Ikke så ille på høyre side som det var på venstre.
Men må vel lappe litt her også.
Ellers er nå buret helt ferdig, forsterkningene bokset inn og ekstra
festepunkter på strategiske punkter i karosseriet.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Jon-Even Johansen14. Januar 2014, 21:15:17
Dette blir stas Jens!

JE


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen19. Januar 2014, 20:31:53
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/003_zpsf94d1674.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/003_zpsf94d1674.jpg.html)

Kanalen lappet i sammen. Forferdelige sveiser men det er i alle fall hel ved.
(Alderen tar ut sin rett. Jeg ser så dårlig på sveiseavstand att jeg må bruke
lesebriller når jeg sveiser. Men får ikke brukt dem når jeg sveiser med gass.)




(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/005_zps67f26356.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/005_zps67f26356.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/007_zpsaf220571.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/007_zpsaf220571.jpg.html)

Måtte lage litt bedre plass til føttene.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Anders Lorange19. Januar 2014, 23:26:57
Hei Jens.
Hvis du ikke får plass i bilen tiltross for senkingen til ben/pedaler får du si ifra.
 ;)


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #8 - Marius Sorteberg19. Januar 2014, 23:54:48
Sveisene ser fine ut de Jens, men hvor har du lagt sikka da?

Litt dårlig nyheter ang. clutchslave. Ser ikke ut til at jeg har flere enn en, og den må jeg ha selv. Skal sjekke loftet i løpet av uka, også for viskerarmer. Akkurat drivlinje er noe jeg har lite av til X1/9, for flere av bilene jeg har kjøpt har kommet uten, og da har slaven også uteblitt.

Hilsen Marius


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen20. Januar 2014, 20:27:42
Sveisene ser fine ut de Jens, men hvor har du lagt sikka da?

Litt dårlig nyheter ang. clutchslave. Ser ikke ut til at jeg har flere enn en, og den må jeg ha selv. Skal sjekke loftet i løpet av uka, også for viskerarmer. Akkurat drivlinje er noe jeg har lite av til X1/9, for flere av bilene jeg har kjøpt har kommet uten, og da har slaven også uteblitt.

Hilsen Marius


Jo Marius alle knekkene du ser på gulvet er laget med sikkemaskinen. Men det er en slik liten en så den rekker ikke lenger inn så da får det bare være
litt blipp blopp da. Jeg har jo sett att Panel Beeter har moddet sin sikkemaskin slik att den rekker lenger inn men jeg har ikke tid til det nå.
Jeg finner på noe med slavesylinderen.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen20. Januar 2014, 20:29:13
Hei Jens.
Hvis du ikke får plass i bilen tiltross for senkingen til ben/pedaler får du si ifra.
 ;)

Haha Anders nå får jeg plass. ;D


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #66 Ivar Olafsen21. Januar 2014, 07:34:10
Denne kommer til å bli rå, Jens!  :D


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen27. Januar 2014, 21:19:32
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/001_zps4393b24d.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/001_zps4393b24d.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/009_zps136d669c.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/009_zps136d669c.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/003_zpse003e857.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/003_zpse003e857.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/014_zps17f57c96.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/014_zps17f57c96.jpg.html)

Har begynt på bak skjermene.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen09. Februar 2014, 22:06:25
Gjorde ett impulskjøp i går. Kanskje jeg må bytte klasse? ???
Det er jo ingen med FIRE motor i klasse 2 og Olafsen trenger vel
egentlig å se #34 i speilet for å få i gang irritasjonen litt. ;D


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Nr31. Knut Erik Halgunset09. Februar 2014, 22:11:10
500 Abarth motor? Den må vel isåfall passe bra i x1/9  :D


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen09. Februar 2014, 22:15:26
Ja skulle tro det. Men i så fall med 8v topp.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #176 - Arve Vassbotn10. Februar 2014, 09:13:36
Hø, Hø havna på turbokjøret?  :D

TØFT!!


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #66 Ivar Olafsen10. Februar 2014, 15:43:18
Gjorde ett impulskjøp i går. Kanskje jeg må bytte klasse? ???
Det er jo ingen med FIRE motor i klasse 2 og Olafsen trenger vel
egentlig å se #34 i speilet for å få i gang irritasjonen litt. ;D

Kom igjen,Jens! Men ta steget inn i klasse 1.
Lover å la meg irritere!!!  ;D


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Jon-Even Johansen10. Februar 2014, 15:52:20
Gjorde ett impulskjøp i går. Kanskje jeg må bytte klasse? ???
Det er jo ingen med FIRE motor i klasse 2 og Olafsen trenger vel
egentlig å se #34 i speilet for å få i gang irritasjonen litt. ;D

Kom igjen,Jens! Men ta steget inn i klasse 1.
Lover å la meg irritere!!!  ;D

Det var dette med turtallsperrer og nødmodus var det ikke?:-)

JE


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen19. Mai 2014, 20:49:46
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/004_zps8db74444.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/004_zps8db74444.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/003_zpsa995d39e.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/003_zpsa995d39e.jpg.html)

Nesten så man kan begynne å ane konturene av en bil her nå.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen13. Juli 2014, 16:26:15
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC00577_zps6d9e0544.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC00577_zps6d9e0544.jpg.html)

Flere oppdateringer finnes her: http://www.sportsbillosjen.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=309&p=26183#p26183
.
.
.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen23. August 2014, 16:57:26
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC00619_zps4c299478.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC00619_zps4c299478.jpg.html)

Flere oppdateringer her: http://www.sportsbillosjen.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=309&p=26277#p26277
.
.
.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen21. September 2014, 19:32:55
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC00636_zpsfcb21592.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC00636_zpsfcb21592.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC00640_zpsbf6a7bd6.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC00640_zpsbf6a7bd6.jpg.html)


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen11. Oktober 2014, 20:10:47
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC00685_zps1dba4a54.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC00685_zps1dba4a54.jpg.html)

Oppdateringer her:  http://www.sportsbillosjen.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=309&start=1125


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen07. Februar 2015, 20:15:33
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC00818_zps27bddb1a.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC00818_zps27bddb1a.jpg.html)

Nye oppdateringer her:     http://www.sportsbillosjen.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=309&p=26933#p26933


.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen04. Mars 2015, 22:15:59
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC00996_zpsvsaxsqzh.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC00996_zpsvsaxsqzh.jpg.html)

Krysset endelig på egne hjul.
Oppdateringer her: http://www.sportsbillosjen.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=309&start=1185



.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #52 Fred Arve Monsen04. Mars 2015, 23:35:47
DETTE BLIR GROMT JENS ..!!! 8)

Fred.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen22. Mars 2015, 21:45:34
Takker Fred.

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01012_zpseqi9zwck.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01012_zpseqi9zwck.jpg.html)

Oppdateringer her: http://www.sportsbillosjen.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=309&start=1200


.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Mats Andersen23. Mars 2015, 23:15:03
herlig!

M


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #80 - Jørund Jenssen24. Mars 2015, 07:18:11
Rått!

Jørund


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen03. April 2015, 18:47:17
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01068_zpsasxtjecb.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01068_zpsasxtjecb.jpg.html)

Det går sakte fremover her.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen14. April 2015, 21:17:43
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01095_zps4swaqogr.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01095_zps4swaqogr.jpg.html)

Helt fantastisk hvor liten den motoren er.

http://www.sportsbillosjen.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=309&start=1200


.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: 72 - Bo Wilhelm Kielland14. April 2015, 21:46:17
Flott bygge. Blir du klar til Karlskoga?


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen15. April 2015, 21:18:00
Flott bygge. Blir du klar til Karlskoga?


Nei.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Stian Henriksen15. April 2015, 21:28:38
Dette blir grise(hus)gromt!


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Anders Lorange07. Mai 2015, 10:18:50
Supertrollet.
Denne kjempetøffe hekken er det nok mange som får "gleden" av å se etterhvert.....
Det er ikke en strikkmotor.!👿


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen30. Mai 2015, 19:33:47
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01151_zpsbqyxnt5t.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01151_zpsbqyxnt5t.jpg.html)

Endrede planer for Krysset fra i dag av.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #8 - Marius Sorteberg30. Mai 2015, 22:30:56
Jasså!

Så fra nå av skal ingen få kjørt fra deg, uansett klasse?

 ;D


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen31. Mai 2015, 19:41:52
Jasså!

Så fra nå av skal ingen få kjørt fra deg, uansett klasse?

 ;D

Vet ikke akkurat det, men på grunn av usikkerheten med de nye reglene har jeg bestemt meg for å
bruke 16v toppen. Og gå for klasse 1.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen10. Juni 2015, 20:24:06
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01164_zps6ey9nmah.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01164_zps6ey9nmah.jpg.html)

Krysset har fått tak. ;D


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #21 Jonas Maurstad10. Juni 2015, 21:23:08
Stor stas at flere satser på klasse 1! Hva er motorvolumet og hva slags turbo tenker du å bruke? Nydelig bil forresten:-)

JM


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen10. Juni 2015, 21:48:58
1368ccm Garrett fra en Nissan 200sx.

Takk.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #21 Jonas Maurstad10. Juni 2015, 22:34:35
Det burde bli en fin match :) Kjører 500 Abarth om dagen med samme motortype og der er i alle fall turboen alt for liten. Jeg savner 80 tallet og ketchup effekten!

JM


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen26. Juni 2015, 21:48:19
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01180_zpsqh1nzdv7.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01180_zpsqh1nzdv7.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01189_zpsmfonxmdr.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01189_zpsmfonxmdr.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01201_zpswqmizy2b.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01201_zpswqmizy2b.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01202_zpskmh2sif9.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01202_zpskmh2sif9.jpg.html)


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #21 Jonas Maurstad27. Juni 2015, 09:21:27
Denne blir utrolig fin! Fint detaljarbeid.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen27. Juni 2015, 18:02:16
Denne blir utrolig fin! Fint detaljarbeid.

Takker.
Det er ikke så fint i virkeligheten Bildene skjuler de fleste feilene. Men en Ræser bil skall jo betraktes på avstand.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen27. Juni 2015, 18:03:25
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01217_zpsl1xsqmr1.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01217_zpsl1xsqmr1.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01215_zps0wnqhb2z.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01215_zps0wnqhb2z.jpg.html)

Vinduspusser, lykter og taue kroker på plass.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #52 Fred Arve Monsen28. Juni 2015, 00:12:43
JO... dette er et fint bygge !!  Basta! 8)

Fred.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: 72 - Bo Wilhelm Kielland28. Juni 2015, 06:28:24
Gleder meg stort til å se og høre denne på banen!


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #6 Gabor Kovacs28. Juni 2015, 19:13:29
Med så mange fine Fiat turbo motorer rundt 2L så lurer jeg på hvorfor akkurat 1368 cc? En 2L 4-rer 16V turbo eller 2L 5-er 20V turbo med mellom 4- og 500 hester(eller mer med E85) hadde vel gjort vei i vellinga i klasse 1 på en annen måte enn den beskjedne(sorry) motoren? :)

GK.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen28. Juni 2015, 20:25:03
Med så mange fine Fiat turbo motorer rundt 2L så lurer jeg på hvorfor akkurat 1368 cc? En 2L 4-rer 16V turbo eller 2L 5-er 20V turbo med mellom 4- og 500 hester(eller mer med E85) hadde vel gjort vei i vellinga i klasse 1 på en annen måte enn den beskjedne(sorry) motoren? :)

GK.

1368cc For att 1242cc motoren ikke kommer med stigeramme og smidd veivaksel.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #6 Gabor Kovacs28. Juni 2015, 21:14:26
Du kan jo putte oppi hvilken som helst FIAT motor i den bilen, men er det slik å forstå at du velger 1368 cc fra en nyere modell?  Originalt var jo 1290cc og 1498 cc så det kan se ut som original cc er ikke det du sikter etter? Hvorfor ikke gå opp til 2L og få litt bunndrag i samme slengen?

GK.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: 72 - Bo Wilhelm Kielland28. Juni 2015, 21:19:37
Jens har vel vist tidligere at han vet hva han gjør når det kommer til motorbygg.....


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #6 Gabor Kovacs29. Juni 2015, 00:00:12
Det gjør han sikkert, men det blir vel spennende om hvor langt forbi de 215 hestene som Assetto Corse versjonen det går an å strekke strikken. Disse moderne motorene tåler kanskje 300-500Hk?

Nå blir dette sikkert en lett bil så vekt/effekt forholdet blir sikkert bra når det kommer til stykket! :)

GK.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #21 Jonas Maurstad29. Juni 2015, 13:49:42
Jeg får nesten litt grp 5 monte carlo turbo vibber av denne motorløsningen! De trekker visst greit ut 250 på org innmat nede i Italia. Med lav vekt så blir det ganske moro det:-)

JM


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #8 - Marius Sorteberg29. Juni 2015, 14:14:04
Jeg tipper Jens er mer opptatt av å ha en bil som holder alle løp og som er lettkjørt enn å bygge et monster. Det finnes biler i serien som er bygget for å maksimere ytelse, men man trenger ikke engang én finger på hånden for å telle fullførte løp.

Dessuten liker Jens "FIRE inside" klistremeker :-)


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen29. Juni 2015, 20:13:00
I tillegg til det Marius skriver her så har jeg vel skrevet i Team/førerpresentasjonen min
hvorfor jeg vil ha FIRE motor.

Det er også mange andre grunner til å velge en slik liten motor. For eksempel:

Om jeg kan få denne bilen til å gå greit med en så liten motor, kanskje det kan inspirere
andre til å bli med i de mindre klassene?

Med en så liten motor kan det hende att kløtsjen, Gearkassa, Difrensialen, drivakslene og
drivaksel leddene holder.

Med en større og TYNGRE motor trenger en større og tyngre dekk/felger. Siden bilen da blir
tyngre trengs større og tyngre bremser som krever større felger/dekk. Osv.osv.

Alt dette koster mer penger.

Jeg regner med att på sikt skall jeg klare å få ut minst 230 hester av denne motoren.
Jeg trenger ikke å ha den raskeste bilen i klassen for jeg er med for å ha det morsomt.
Om jeg kommer nest sist i klassen til mål så har jeg i mitt hode vunnet over sistemann.
Om vi er litt pessimistiske og regner att jeg bare klarer å få ut 215 hester av motoren
så er det over 100 hester mer enn jeg hadde i Autobianchien og i en bil som forhåpentlig
veier ca 100 kg mer. Jeg tror det kan bli morsomt. Denne bilen kan jo faktisk også bremse
med alle hjulene, i motsettning til Autobianchien som jo omtrent bare bremser på forhjulene.

Så Gabor du kan holde på med dine 500+ hesters motorer så kan jeg kose meg med disse
småtassene. ;D   
 


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Jon-Even Johansen29. Juni 2015, 21:26:14
Var en tur på BMW racing på Rudskogen på lørdag :-)
En kar der hadde vært å titta på oss på lørdag 20/6 og var mektig imponert over rundetidene til de raskeste småtassene.
Lurte veldig på hva slags motorer det var i de og datt nesten av stolen når han hørte at det var 1242 på ca 120 hester :-)

Man skal ikke kimse av italienske småmotorer!

JE


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #6 Gabor Kovacs29. Juni 2015, 21:39:57
Takk for infoen Jens, det var bare et enkelt spørsmål fra meg om valg 1368 Fire turbo motor fremfor en 2L Coupe turbo motor, bilen din ser ut som har mer enn 500 hester :)  Håper det takhøyde for det.!  

Selv skal jeg ha oppi en 3,2L V6 motor i GTV6 en etter hvert, men effekten blir nok langt ifra det du sier, nærmere 300 tenker jeg. Det skulle holde for girkassa fra Alfa med den gang statsfinanser!

 Tittet for moro skyld etter X1/9 med 2L Coupe turbo motor og fant noen. Et Ungarsk prosjekt som de driver drag racing med.  Skikkelig futt i den bilen!  Setter link i mens vi venter filen :)

G.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen11. Juli 2015, 17:25:44
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01225_zps0oezx1a2.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01225_zps0oezx1a2.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01230_zps6uq4d32h.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01230_zps6uq4d32h.jpg.html)

Har bygd om bur festene etter de nye reglene og kladdet på litt maling.



 (http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01234_zpsfavzt0j2.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01234_zpsfavzt0j2.jpg.html)

Montert håndbrekk og propventil.



(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01235_zpsxhrds7zl.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01235_zpsxhrds7zl.jpg.html)

Stuss for slangen til luftfilteret med netting.



(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01238_zpsi4hqebxu.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01238_zpsi4hqebxu.jpg.html)

Og så litt netting på det andre luftinntaket.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen15. Juli 2015, 20:56:14
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01239_zpswcwzoumu.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01239_zpswcwzoumu.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01244_zpsxg2v0xpo.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01244_zpsxg2v0xpo.jpg.html)

Tanken ferdig med alle tilkoblinger, lokk, skum og fastmontert.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #176 - Arve Vassbotn16. Juli 2015, 08:32:39
Og panserlåser  ;D

Vakkert Jens! Vakkert!!


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen19. Juli 2015, 19:35:55
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01263_zpsdousjmt2.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01263_zpsdousjmt2.jpg.html)

Har bestemt meg for å prøve å bruke den originale pedalboksen. Så jeg har kjøpt nye hovedsylindere til
brems og clutch.



(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01252_zpsoajxnyr8.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01252_zpsoajxnyr8.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01250_zpsc7qyuuen.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01250_zpsc7qyuuen.jpg.html)

Har laget festeplate for bremsevæske beholderne. Må fikse litt på pedalene og lage stag til dem også.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen26. Juli 2015, 15:59:39
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01264_zpssqqadje3.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01264_zpssqqadje3.jpg.html)

Stagene ferdige.



(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01269_zpso1qts4tu.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01269_zpso1qts4tu.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01271_zpsdgkvgr9b.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01271_zpsdgkvgr9b.jpg.html)

Og montert på pedalboksen.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen11. August 2015, 18:25:17
Stor stas at flere satser på klasse 1! Hva er motorvolumet og hva slags turbo tenker du å bruke? Nydelig bil forresten:-)

JM

1368ccm Garrett fra en Nissan 200sx.

Takk.

Endrede planer igjen. I stedet for Garrett GT2854R har jeg nå bestilt en BorgWarner EFR6258-G
Dette er en litt større turbo med Twin Scroll turbin hus (T4 flens). 


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #21 Jonas Maurstad11. August 2015, 18:33:22
Det er vel ikke råere turbo å få kjøpt i dag. EFR har jo vist seg overlegne alt inkl garrett gtx. Dette blir grymt. Stor turbo på liten motor, men med siste turbo teknologi er det ikke sikkert spool-up blir så galt allikevel. Blir spennende å se hvordan denne funker på denne motoren!

Mvh Jonas Maurstad


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen12. August 2015, 18:31:41
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01345_zpswlnbuzwd.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01345_zpswlnbuzwd.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01349_zps2fcimclt.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01349_zps2fcimclt.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01370_zpsqrlartkv.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01370_zpsqrlartkv.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01369_zpsc1ofypsi.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01369_zpsc1ofypsi.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01356_zps1pwwso0j.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01356_zps1pwwso0j.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01358_zpsdo0wmrsz.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01358_zpsdo0wmrsz.jpg.html)

Har laget en adapter til å montere oljepumpen som egentlig var til 8V motoren på 16V toppen.

.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen21. August 2015, 19:48:37
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01382_zpsvcm7vofe.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01382_zpsvcm7vofe.jpg.html)

Fikk den nye turboen i går.

.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #21 Jonas Maurstad21. August 2015, 22:45:58
t4 twin scroll på en 1.4 :) . Dette blir slemme saker Hagen :D


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen05. September 2015, 18:26:38
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01391_zpscc5xmmde.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01391_zpscc5xmmde.jpg.html)

Da får vi se om vi kan få til noe som ligner på en eksosmanifold.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Mats Andersen07. September 2015, 22:31:38
Dette blir gildt!  ;D

Etter havariet i fjor blir det Verdi pumpe på meg og...


Mats


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen08. September 2015, 20:58:35
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01412_zpsmepejt9s.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01412_zpsmepejt9s.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01423_zpsjdooisyc.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01423_zpsjdooisyc.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01418_zpsknkjcgei.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01418_zpsknkjcgei.jpg.html)

Litt prøvemontering etter att det første røret på eksosmanifolden er på plass.


.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #21 Jonas Maurstad10. September 2015, 14:38:03
Grym grymt! Kult at du bygger på denne motoren. Blir spennende å se hvordan denne motoren leverer. Nei nå må jeg ut i garasjen og pønske ut noe skummelt :)

jonas m


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen22. September 2015, 20:53:09
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01489_zpsckuu8tf6.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01489_zpsckuu8tf6.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01488_zpsdrbbf5np.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01488_zpsdrbbf5np.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01508_zpspiiqqf3t.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01508_zpspiiqqf3t.jpg.html)

Eksosmanifolden ferdig.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Anders Lorange22. September 2015, 22:02:26
Dette blir rått👍😊


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen03. Oktober 2015, 17:21:19
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01526_zpsd5ervuhl.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01526_zpsd5ervuhl.jpg.html)

Måtte lage en ny brakett til wastegate aktuatoren.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen04. Oktober 2015, 18:53:24
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01533_zpssbg9f0b1.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01533_zpssbg9f0b1.jpg.html)

Aktuator staget modifisert.



(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01537_zpsfkdbc3qw.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01537_zpsfkdbc3qw.jpg.html)

Aktuatoren på plass.

.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen18. Oktober 2015, 22:43:50
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01544_zpsaoliy37u.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01544_zpsaoliy37u.jpg.html)

Disse to trivelige karene kom innom Grisehuset i dag for å dekorere Krysset.



(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01552_zpsd84wgvkd.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01552_zpsd84wgvkd.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01546_zpscnne61nd.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01546_zpscnne61nd.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01548_zpsxbyhorcg.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01548_zpsxbyhorcg.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01550_zps5fkgbwcu.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01550_zps5fkgbwcu.jpg.html)

Resultatet ble foreløbig slik. Det gjenstår bare noe småtteri.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Lars Ola Amundsen19. Oktober 2015, 08:14:30
Ser meget bra ut Jens, gleder meg til å se denne til våren.
Veldig bra jobba!


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Anders Lorange19. Oktober 2015, 10:12:46
Grisetøft !!!
 Står i stil til det som ellers bygges av deg.!
Dette blir en grisetøff bil å se på banen mange får nok gleden av å se hekken på denne bilen på banen!
Bilen vil kle deg godt,tøff kar i grisetøff bil fra grisehuset racing !😄👍


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen05. Desember 2015, 20:15:52
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01625_zpsm0woiy89.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01625_zpsm0woiy89.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01630_zpsw9quwejz.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01630_zpsw9quwejz.jpg.html)

Endelig ferdig med olje returen fra turboen, her har det vært en del utfordringer.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen18. Desember 2015, 18:17:09
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01650_zpsl9kzieze.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01650_zpsl9kzieze.jpg.html)

Eksosanlegget klart.



(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01663_zpsyqzeggnl.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01663_zpsyqzeggnl.jpg.html)

Og luftfilteret på plass.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen23. Desember 2015, 18:04:40
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01675_zpsgm9z4k2m.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01675_zpsgm9z4k2m.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01671_zps0xws15mr.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01671_zps0xws15mr.jpg.html)

Ladeluft kjøleren på plass.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #52 Fred Arve Monsen25. Desember 2015, 00:42:17
God Jul ( Hjul ...)  Jens.. og alle andre !

Jens ... dette er helt rått!!

Det ER et bygge som blir tøft å strekke seg etter .. for alle mann .

Gleder meg til å se denne på banen med deg bak rattet !!

Fred.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen25. Desember 2015, 19:41:50
Takk og god Jul Fred.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen30. Desember 2015, 19:58:42
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01697_zps86vdalxz.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01697_zps86vdalxz.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01693_zpsgedasqlx.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01693_zpsgedasqlx.jpg.html)

Gear wire koblet til gearkasse.



(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01702_zpss6umdmvu.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01702_zpss6umdmvu.jpg.html)

Noen morsomme dekorasjoner må til.



(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01711_zps2szjwedt.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01711_zps2szjwedt.jpg.html)

Sneik seg inn en liten Jævel der blant grisene også.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen12. Januar 2016, 20:44:57
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01759_zps15pz4bol.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01759_zps15pz4bol.jpg.html)

Har laget gearspak og kule i beiset og vokset bjørkeknøl.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: 72 - Bo Wilhelm Kielland13. Januar 2016, 07:58:08
Dette e r jo så vakkert at det kunne henge på veggen! :)

God start på dagen!


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #176 - Arve Vassbotn13. Januar 2016, 08:55:35
Steike Jens!

Eg gir meg ende over!  :o


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #8 - Marius Sorteberg13. Januar 2016, 13:03:48
Det er jo ikke rart det tar tid å bygge denne bilen. Det er jo ikke en racebil du bygger, dette er kunst  :D


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Jon-Even Johansen13. Januar 2016, 13:16:16
Pøh! Treverk er for båter Jens :-)
Men metallarbeidet er supert!


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Vegar Johannessen14. Januar 2016, 09:08:30
Burde kanskje brukt balsatre slik de hadde på GTAene ;) Som vanlig vakkert arbeid Jens :)


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: Mats Andersen19. Januar 2016, 21:52:16
mye fint mekainsk arbeid. inspirerende:-)

M


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen28. Januar 2016, 17:53:57
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01774_zpsml7vhkhe.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01774_zpsml7vhkhe.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01779_zpshs5if1bc.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01779_zpshs5if1bc.jpg.html)

Gear overføringen endelig klar og gearspaken på plass.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen24. Februar 2016, 20:33:54
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01814_zpss9djhblf.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01814_zpss9djhblf.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01812_zpsgcfkdvk1.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01812_zpsgcfkdvk1.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01811_zpsgr85idmo.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01811_zpsgr85idmo.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01810_zps8csdrr5e.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01810_zps8csdrr5e.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01801_zps59mtsn9k.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01801_zps59mtsn9k.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/DSC01803_zpsqfjs2u3c.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/DSC01803_zpsqfjs2u3c.jpg.html)

Alle tanker, pumper, slanger og rør på plass. Så nå kan jeg begynne å bygge motor.


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen22. Mai 2017, 21:21:07
Det ble noen temperaturmålinger på #34 på Karlskoga.

Denne stikkeren er nok utenfor måleområdet.
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18527593_10209044709303114_1723946206023111333_n.jpg?oh=30d81846f8baf95e25f02833e9a0c9f3&oe=59A60B96)


Denne er innenfor.
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18485640_10209044747064058_541169547370299965_n.jpg?oh=d4162da17d5a2e6f0d9f6150d6a4f791&oe=59A7A0D9)


I overkant av 600 grader C på skivene.
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18485304_10209044783264963_2815155420328019188_n.jpg?oh=15dc553e8697a62641b19f66d1360518&oe=59A250E8)


Tittel: Sv: #34 Jens Hagen
Skrevet av: #34 Jens Hagen31. Mai 2017, 20:53:56
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18813713_10209159473572149_6100942458790195057_n.jpg?oh=73109c6afc11775c9c35cb8961a48b63&oe=59B4976E)

Temperaturen på bremseskivene og kalipperen på høyre side er nå helt ok.


(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18813658_10209159474932183_2059705178090598732_n.jpg?oh=089862ce4b0d99e47515f533097d8025&oe=59A851A6)

Med luft deflektor på inneskjermen og rustfrie stempel i kalipperen.


(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18920186_10209159476452221_4849936707944091005_n.jpg?oh=d666677a290423dcbe1d8c8eabc75a8a&oe=59E789EB)

På venstre side derimot er kalipperen fortsatt litt for varm. Her er det aluminium stempler. ( Rustfrie stempler er bestilt.)