Corsa Italiana

Corsa Italiana => Depotplassen => Emne startet av: #16 - Heine Pedersen på 03. Januar 2014, 10:48:41



Tittel: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #16 - Heine Pedersen03. Januar 2014, 10:48:41
Etter å ha fulgt Corsa Italiana fra sidelinja i 2013, har vi nå tatt over Anders gule A112. Den får nå FIRE-motor og doble Webere. :)

(http://www.pedersens-racing.no/corsa_italiana/a112_01.jpg)

Mvh Heine (Pedersens Racing)


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #89 Vegard Lucasen03. Januar 2014, 11:17:29
Moro! Velkommen!  :)


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #8 - Marius Sorteberg03. Januar 2014, 12:25:54
Velkommen Heine!

Det grytelokket må det ikke gjøres skam på, for det har mange års racinghistorie allerede :-)

Hilsen Marius


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #16 - Heine Pedersen10. Januar 2014, 19:23:56
Jeg er på jakt etter skjermbreddere. Forstod at det var et firma i Nederland som har, men jeg fant flere firmaer der, og er ikke så god på nederlandsk... Noen som har konkret link til en nettside?

Mvh Heine


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #50 Thomas Stokkan10. Januar 2014, 19:57:07
Pleier å ligge på ebay til ca. 1500,- bare søke på A112.

Han her har: http://stores.ebay.co.uk/StoleRaceShop?_trksid=p2047675.l2563

Thomas


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #35 - Jørgen Stokkan22. Januar 2014, 19:11:29
Velkommen skal du være  ;D


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #34 Jens Hagen17. Februar 2014, 20:45:09
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/017_zpsade5c4f2.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/017_zpsade5c4f2.jpg.html)

(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/014_zps9984dbbd.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/014_zps9984dbbd.jpg.html)

Motoren nesten klar til å kjøres i benk.


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: Remi Løvhøiden18. Februar 2014, 13:59:43
Pleier å ligge på ebay til ca. 1500,- bare søke på A112.

Han her har: http://stores.ebay.co.uk/StoleRaceShop?_trksid=p2047675.l2563

Thomas


Nå liker jeg ikke å rakke ned på noen - men pass litt på denne karen. Ikke bare bare når det kommer til leveransetider og kvalitet.
Er inne på 5 måneden venting på deler, og sliter med å få kontakt med selger.

Remi



Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: Vegar Johannessen18. Februar 2014, 21:47:15
?? Bojan er godt kjent i Kroatia som en ordentlig fyr å handle med


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #80 - Jørund Jenssen19. Februar 2014, 13:44:35
Stoleraceshop?


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: Remi Løvhøiden20. Februar 2014, 14:42:56
?? Bojan er godt kjent i Kroatia som en ordentlig fyr å handle med

Meget mulig at det som oftest går bra....jeg skriver bare min egen erfaring. Ta en titt på andre forum så finner du flere eksempler.

Anbefaler å gjøre handler via EBay/PayPal - da har man en viss sikkerhet i bunn.

Mvh Remi


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #16 - Heine Pedersen21. Februar 2014, 22:37:54
Motoren nesten klar til å kjøres i benk.

Veldig bra! Blir spennende å se hva vi får ut av den. :)


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #16 - Heine Pedersen21. Februar 2014, 22:48:55

Nå liker jeg ikke å rakke ned på noen - men pass litt på denne karen. Ikke bare bare når det kommer til leveransetider og kvalitet.
Er inne på 5 måneden venting på deler, og sliter med å få kontakt med selger.

Remi

Jeg bestilte skjermbreddere fra Bojan, og han var veldig rask til å svare på mail, og sendte innenfor den tiden han sa han trengte for å få produsert. Fikk de med posten denne uka. Men jeg er ikke veldig imponert over passformen på de...

(http://www.pedersens-racing.no/corsa_italiana/skjermbreddere_bojan.jpg)

Har egentlig mest lyst til å bare sende de tilbake...


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #50 Thomas Stokkan22. Februar 2014, 08:26:54
Jeg har kjøpt 2 sett med breddere fra ebay tidligere, men ikke fra bojan, og de har vært veldig bra, det ene settet var helt supert både i finish og passform. Så det var jo uheldig att du skulle få noe som var helt miss.

Bestilte selv noen deler fra Bojan rundt nyttår, kontaktet selger for å få en status, men hørte ingen ting fra selger før jeg oppretten en sak på ebay at jeg ikke hadde fått noen deler ei heller fått tak i selger. Da svarte han innen en dag og sa at han ikke fikk delene fra sin leverandør før om 15 dager. Venten over 20 dager til før jeg på nytt sendte en henvendelse til han inget svar. Brukte ebay garantien og fikk tilbake pengene, da svarte han dagen derpå med at: Jeg ser at du har fått tilbake pengene, skal du ha deler eller ikke.

Jeg svarte med at jeg skal ha delene hvis du har de og kan sende det innen rimelig tid. Etter dette har han ikke svart igjen. typ 5 dager siden.

Begynner å miste tiltroen til denna karen.


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: 88 Olav Kristian Huseby22. Februar 2014, 09:43:37
Ikke bra dette, men når du allerede har delene i hus, vil jeg heller anbefale å tilpasse delene du har fått, enn å forsøke nye deler. Litt kutting, sliping og støping og det tar ikke lang tid å få dette til å passe, om det da ikke er værre en det ser ut på bildet.


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #16 - Heine Pedersen22. Februar 2014, 10:36:12
Den på bildet, som er til framskjermene, tror jeg det skal gå greit å tilpasse. Men de bak var mye verre. Men har bare sett på dette veldig fort. Skal se litt mer på det. Bestilte 3 sett, så jeg har litt å eksperimentere med.  :)


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: Vegar Johannessen23. Februar 2014, 22:26:09
Kjedelig å høre om Bojan. Jeg har handlet et par ganger uten stress, men igjennom ebay


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #34 Jens Hagen01. Mars 2014, 21:57:18
(http://i169.photobucket.com/albums/u228/Jens-Hagen/001_zpsb1b9fecc.jpg) (http://s169.photobucket.com/user/Jens-Hagen/media/001_zpsb1b9fecc.jpg.html)

Her er pappa Pedersen i sving med å bestykke Heines forgassere.


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: Anders Lorange03. Mars 2014, 12:06:17
Hva ble resultatet?
Anders ;)


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #16 - Heine Pedersen03. Mars 2014, 16:00:10
Ikke nok... ;-) Vi ble ikke helt ferdig. Må fortsette til helga. Dagen startet med at kamremhjulet på veiva løsnet... Heldigvis klarer ikke ventilene i denne motoren og treffe stemplene, så det gikk bra. Men vi er ikke sikre på om kammen står i riktig posisjon nå. Men Jens timer den på nytt i løpet av uka. Det tar litt tid når man skal bytte halsringer og dyser mange ganger. :)


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #34 Jens Hagen03. Mars 2014, 21:13:31
Har sjekket kam timingen i dag. Den var dessverre riktig. (Fult løft på innsug 109 grader etter ØD.)


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: Stian Henriksen04. Mars 2014, 04:54:56
Specs og tall takk!  ;D


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #16 - Heine Pedersen07. Mars 2014, 23:08:08
Tallene kommer forhåpentligvis i morgen. Men det ser ikke ut  som vi klarer så mye som vi håpet. Innsuget er nok ikke optimalt. Veldig kort og derfor mye vinkel.


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #16 - Heine Pedersen09. Mars 2014, 03:05:58
Her er fasit fra løgndetektoren til Jens.  :)

(http://www.pedersens-racing.no/corsa_italiana/resultat_benk.jpg)

Kurven er vel egentlig fin, men det skulle gjerne vært enda litt mer på toppen. Vi får se om vi finner et bedre innsug etter hvert.

Dette er Weber 45. Vi testet med halsringer (venturi) fra 34 til 40 og endte på 38. Så store halsringer gjorde at den ikke gikk så bra på lavt turtall, men vi satt på lengre trakter i dag, og da fikk den veldig bra respons også i det lave området.

(http://www.pedersens-racing.no/corsa_italiana/weber45.jpg)


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: Anders Lorange09. Mars 2014, 17:36:21
Hei.
Skjønt at innsuget gir en langt dårligere effekt en forventet! Ett sted må en jo begynne. Tenker det er nok i startfasen. Dette blir gøy.gleder meg til Karlskoga.
Anders ;)


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: Hagbarth10. Mars 2014, 08:56:21
Dette er ikke noe å rynke på nesa over, nei - 106 italienske hingster i en A112 ER moro :)


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #16 - Heine Pedersen11. September 2014, 12:00:42
Jeg har ikke vært veldig flink til å oppdatere her, men i går kveld fant vi enda en forklaring på hvorfor bilen har vært så ekstremt overstyrt i venstresvinger. Høyre bakhjul stod faktisk med positiv camber... Jeg trodde ikke det var noe justering på dette bak, men der var det jo et skikkelig ovalt hull i festet til demperen. Og bolten stod så langt ut den kunne komme.

En annen feil vi fant (takk til Jens for telefonsupport!) var fjærene på bremsebånda bak satt feil slik at skoene ble dratt for langt inn og ga veldig lang vandring på bremsepedalen. Sånn er det når man kjøper bil av en konkurrent.  ;)

Foran har vi satt på Wilwood calippere og Bilstein med coil over. Bak har vi heiset den litt, så nå er den ikke så sinnssykt lav.

Gruppe 5 skjermbreddere ligger klare, men tiden strakk ikke til for å montere de nå. Må jo ha noe å gjøre i vinter også.  :)


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #176 - Arve Vassbotn11. September 2014, 12:05:57
Æsj!

 ;D ;D ;D ;D

Gler meg til ny dyst i helga !

Arve


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #16 - Heine Pedersen17. September 2014, 11:00:58
Det ble mye teknisk strul i helga... For det første hadde vi alt for mye toe out på framhjula. Så bilen ble veldig understyrt. Men vi forstod ikke med en gang at det var det som var problemet, så vi eksperimenterte opp og ned i mente med dekktrykket i stedet. Dessuten var bilen alt for myk bak nå, så det ble mye hjulspinn ut av svingene. På siste treningspass gikk jeg tom for strøm, og vi fikk ikke ladet nok til at jeg kunne kjøre kvalifisering. Spissingen justerte jeg til null på øyemål(!) før første finale, men da var det alt for lite luft i framhjulene, så det ble ikke så veldig mye bedre da. så jeg brukte rundene bakerst i feltet til å justere inn bakbremsene.

Til siste finale kjørte vi på 28 pund i dekkene, og det var mye bedre grep inn i svingene, men fortsatt hjulspinn ut. Men etter en eller to runder begynte den å dø på høyt turtall. Sansynligvis pga for lite strøm på batteriet til at tenningen klarte å henge med. Måtte derfor kjøre fjerdegir på moderat turtall nesten hele banen...

Men bremsene og styreutvekslingen var helt konge!  :)

Nå er det bare å få baken helt stiv til Rudskogen, så tror jeg det blir bra. :)


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: Remi Løvhøiden19. September 2014, 00:46:45
Morsom tråd + tøff bil!!

Ble veldig nysgjerrig på motoroppsettet, og digger forgassere må jo innrømmes;-)
Oppsettet her er jo litt utenfor definert "normal" - og det er ekstra morsomt.

Er så freidig at jeg våger å spørre:
Hva er specs på motor, og hva ble jetting på 38 venturi??!?

Er litt forundret over at en 1,2 liter "drar" 38mm venturi. Tror ikke jeg har hørt om det siden avdøde?? Al Consentino som brukte dobbel 48IDF på 1100 Fiat 128:-)

Lykke til videre - håper å få tid til å se deg på banen ved anledning:-)...og få ta en snikkikk under panseret!!


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #16 - Heine Pedersen19. September 2014, 10:36:50
Hei Remi! :)

Motoren er den gamle til Leif Arne. Akkurat hva som er gjort med den kan sikkert han eller Jens svare best på. "Utvendig" er det 3,2 kg svinghjul og KMS tenning. At det ble så store venturi er ganske utrolig. Men benken til Jens er det ingen vits å diskutere med. :D Hvis jeg husker riktig i farta, ble det 170 i luft og 160 i bensin.


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #16 - Heine Pedersen19. September 2014, 10:41:23
Etter å ha justert spissing til 0 på øyemål på Våler (jeg la stanga til jekken utenpå hjulene og siktet bakover langs bilen) var det tid for skikkelig måling i går. Resultat: Spissing = 0,0.  :)


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: Jon-Even Johansen19. September 2014, 11:07:17
På min gamle kjørte jeg ÷1 i spissing foran og +1 bak, funket veldig bra på min i hvertfall.

JE


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #16 - Heine Pedersen28. September 2014, 06:41:25
Mer strul denne helga... Kortslutning i dynamoen sørget for at jeg så vidt fikk prøvd et par-tre runder av treningen. Så fant vi årsaken og koblet ut dynamoen før kvalifiseringen, men da fikk jeg problemet med voldsom overstyring i venstresvinger igjen. Og nå fant vi den virkelige årsaken til problemet. Det er hull et stykke opp på bensintanken. Dette førte til at høyre bakhjul ble dusjet med bensin i venstresvinger. Ikke rart det ble glatt... Vi prøvde å tette, men det var ikke vellykket, så finalene ble det ikke noe av for min del.


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #16 - Heine Pedersen01. Oktober 2014, 15:31:46
Neste år blir'e andre bollær! ;D

(http://www.pedersens-racing.no/corsa_italiana/brede_hjul.jpg)


Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: #16 - Heine Pedersen28. September 2015, 02:06:08
Oppsummering av sesongen 2015

Karlskoga rakk vi dessverre ikke...

Løp 3 og 4 Rudskogen
På tidskvalifisering røk koblingen til oljetrykksgiveren. Oljespruten stod rett ut. Vi fikk tak i nødvendige deler for å fikse problemet, men ble ikke ferdige til helgens første løp.
Da bilen skulle startes ville den ikke. Vi er ikke helt sikre på hvorfor, men tror det var oljesøl på veivsensoren som var problemet. Måtte derfor stå over det andre løpet også.

Løp 5 og 6 Rudskogen
Helgens første løp endte med tredjeplass. Lå på andre helt til siste runde, men litt urutinert ga jeg bort plassen til Carl Axel da jeg slapp forbi Bo som ville fram og kjempe med de andre i klasse 4.
I det andre løpet løsnet festet til høyre casterstag med det resultat at hjulene ville hver sin vei... Lå da på andreplass, men hadde ikke annet valg enn å bryte. I dette løpet hadde jeg også min første platekontakt. Prøvde meg på innern inn i slakteren, men fikk skikkelig sladd og traff Rune Risholt i siden. Senere i løpet fikk jeg en dytt av Terje Nilsen i Breisladdsvingen. :)

Løp 7 og 8 Rudskogen
I det første løpet sa tripoden på høyre drivaksel takk for seg. Så fra andreplass (igjen) var det bare å rulle i depoet...
Heldigvis hadde Anders en ny tripod liggende på låven, så til det neste løpet fungerte alt perfekt. Lå på en trygg andreplass når motoren plutselig begynte å fuske på nest siste runde. Men den kom seg igjen, så her var det bare å trå på. Men så på vei ned mot angsten på siste runde var det helt slutt. Rullet gjennom angsten og stoppet i S'ene på vei oppover. Helt tomt for strøm. Det viste seg at dynamoen (som var ny for sesongen) hadde delt seg i to, kortsluttet og sluttet å lade. Alle 4 skruene som holder de to delene av huset sammen hadde løsnet.

Løp 9 og 10 Våler
Føste løp gikk veldig bra. Jeg startet bak Leif Arne, og hadde bestemt meg for å prøve alt jeg kunne å henge på han. Det klarte jeg helt fint i omtrent halve løpet, men slapp han litt etterhvert. Nå hadde jeg veldig lyst til å fullføre et løp, og ikke ende i en av grusfellene. Utrolig deilig å se målflagget og vite at andreplassen var sikret! :) Beste rundetid ble 1.08.15
Det siste løpet ble litt rart. Klarte å snurre på oppvarmingen rett etter utkjør fra line up. :) Fikk litt stress med å kjøre meg opp til plassen min i feltet igjen. :) Også nå rett bak Leif Arne. Men i starten klarte noen av klasse 4-bilene å komme seg mellom Leif Arne og meg, og da fikk han fort en luke som var litt for stor til at jeg kunne ta den igjen. Så jeg slakket litt av for å sikre en ny plassering. Så plutselg hadde jeg en svart bil i speilet som jeg først trodde var en av GTV'ene i klasse 4, men ble brått veldig overasket da jeg oppdaget at det var Thomas i nr 50 som var i ferd må bremse seg forbi. Her var det bare å gasse igjen. :) Og ettersom Leif Arne (med god hjelp av en klasse 4-bil) parkerte i sandfella, kunne jeg krysse mållinja som førstemann i klasse 5!
Så fra mange nedturer i løpet av sesongen var det utrolig deilig å kunne avslutte sesongen på øverste trinn på pallen! :D

Den største overraskelsen var at jeg fikk spesialprisen "den vridde råde" for stadig pågangsmot gjennom sesongen til tross for alle problemene. :)
Tusen takk for den. :)

(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-0/p180x540/12046614_10153144332922197_3622669296297693155_n.jpg?oh=376957019f9dea2590a431f538f2c073&oe=568B6377)




Tittel: Sv: #16 - Heine Pedersen
Skrevet av: Anders Lorange28. September 2015, 06:39:30
Dette går den rette veien. Den vridde råde har du virkelig fortjent. Har vært morsomt å følge deg . Ser endelig ut som ting begynner å gå din vei. Gratulerer!
Jeg har vært der hvor du har vært mht trøbbel. Det er bare du og jeg i Corsa'n som har fått denne utmerkelsen!😀