Corsa Italiana
17. Oktober 2018, 11:10:03 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 10
 1 
 på: 15. Oktober 2018, 08:16:42 
Startet av Vegar Johannessen - Nyeste innlegg av #96 - Henning Pettersen
Har det blitt vurdert å bruke svensk versjon av regnearket?

 2 
 på: 13. Oktober 2018, 20:07:13 
Startet av Anders Lorange - Nyeste innlegg av Anders Lorange
Motor bygget av Jens som bare er helt rå.
Uno turbo blokk boret til 1378 cc
Topp fra Punto gt med 6 mm ventilstammer ,lash caps ikke shims
Ventilfjærer eibach til Nissan 370,ford retainere,og spesial ventil løftere.
Wøssner stempler,h råder
Newman fast road turbo kam,
Borg warner turbo,
Kms trottelbody 50mm'
Kms motorstyring
Tørrsump med verdi pumpe drevet av kammen,
Ny eksosmanifold( mindre mottrykk)
Svinghjul clutch av topp kvalitet
Forsterkninsplate til girkassen,samt nytt tettere 5 gir. Fra Bacci,
Spesiallaget bunnpanne(pga tørrsump)
+++
Noe rart jeg er spent og vurderer og parkere Abarthen? Husk old fiats never die,they just get faster!

 3 
 på: 12. Oktober 2018, 07:12:41 
Startet av Vegar Johannessen - Nyeste innlegg av Lars Ola Amundsen
Leser du tilleggs reglene vedrørende kvalik , så står det der😉

 4 
 på: 11. Oktober 2018, 11:54:48 
Startet av Vegar Johannessen - Nyeste innlegg av #13 - Rune Risholt
Idag blir startrekkefølgen i heat en og to etter beste og nest beste tid i kvalifiseringen.Er det en ide at startrekkefølgen i heat 2  blir Etter beste rundetider eller rekkefølgen i mål i heat 1 ?

Startrekkefølgen i heat 2 er vel basert på raskeste rundetid i heat 1? eller har det vært gjort en endring som ikke jeg kjenner til?

Hvorfor er ikke alle gategodkjente dekk/slicks automatisk godkjent I Corsa?
[/quote]
Slik var det før, men det dukket opp en del dekk der det var usikkerhet rundt om de var gategodkjente eller ikke. Dette skapte mye bry for teknisk som da måtte forsøke å finne dokumentasjon på at dekket var ok for bruk under teknisk kontroll før løp. Derfor kom dekklista slik at sjekken kunne utføres i god tid før sesongen begynner og at alle har lik sjans til å finne de beste dekkene.

 5 
 på: 11. Oktober 2018, 10:33:21 
Startet av Vegar Johannessen - Nyeste innlegg av Lars Ola Amundsen
Kvaliksystemet ble innført for å skape mindre jobb for funksjonærene, samt at det skulle speile ett mer rettferdig startfelt i løp 2 slik at man slapp at f.eks veldig raske biler måtte starte bakerst i tilfelle de punkterte, kjørte ut eller fikk noe problemer i løp 1. Sånn sett så var det en mer " safe" metode.
Men for å skape mer krydder, burde vi jo snudd startrekkefølgen på de 8 første i løp 2!
 

Kanskje vi skulle laget en tråd for selve gjennomføringen av løpene, slik at vi holder nytt teknisk reglement tråden fri?

 6 
 på: 11. Oktober 2018, 09:08:33 
Startet av Vegar Johannessen - Nyeste innlegg av Anders Lorange
Idag blir startrekkefølgen i heat en og to etter beste og nest beste tid i kvalifiseringen.Er det en ide at startrekkefølgen i heat 2  blir Etter beste rundetider eller rekkefølgen i mål i heat 1 ?

Hvorfor er ikke alle gategodkjente dekk/slicks automatisk godkjent I Corsa?

 7 
 på: 09. Oktober 2018, 14:57:11 
Startet av #80 - Jørund Jenssen - Nyeste innlegg av Mats Andersen
Ikke rare greiene, men fikk no kjørt en runde med litt pådrag før jeg ble tatt av banen:-)
Får fikse litt frem mot neste år..


 8 
 på: 08. Oktober 2018, 23:31:36 
Startet av Anders Lorange - Nyeste innlegg av Anders Lorange
Hei Mats.
Gratulerer med barn. Du har spennende år foran deg. Håper du får anledning til å kjøre race.
Du har vært saknet på våre felles treff. Håper vi sees neste sesong.
Anders

 9 
 på: 08. Oktober 2018, 21:29:51 
Startet av #80 - Jørund Jenssen - Nyeste innlegg av Mats Andersen
Hei

Noen som har bilder eller film fra lørdagen?

Mats

 10 
 på: 08. Oktober 2018, 21:02:32 
Startet av Anders Lorange - Nyeste innlegg av Mats Forssén
Vant klasse 2. Bulle og jeg hadde samme poeng,men jeg hadde flere 1ste plasser.
Thomas vant totalseieren 2 poeng foran meg på 2 nenplass og Bulle på Tredje plass. Godt at Grisehuset racing fikk skilt 2 to bilene fra Engelsviken Racing. Nok ett fantastisk racing år i Corsan. Håper det blir enda større heat til neste år. Tusen takk for at noen står på slik at vi fortsatt kan leke med våre biler . De fortjener masse ros fra oss alle. God vinter sees til våren. Da håper jeg på ny og raskere bil.jeg gleder meg håper dere også gjør det.( det blir klasse 2)

Husk at heatet ikke blir vunnet i første runde!
Grattis till framgångarna Anders! Det glädjer mig att se att du håller Abarths fana i topp  Glad

Sider: [1] 2 3 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS