Corsa Italiana
22. Januar 2018, 23:11:33 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 10
 1 
 på: I dag kl. 09:12:11 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Jon-Even Johansen
På 90 db dagene er det ikke lov med "konkurransemoment" på Våler, mao, kappkjøring med tidtaking utgår.
Det er 8 100 db helger tilgjenglig, 4 MC + 4 bil.
Det er Fylkesmannen i Hedmark som har skylden for at det er slik.

Men på hverdager det lov med 100 db, helgefreden er viktig...

JE

 2 
 på: I dag kl. 00:21:50 
Startet av Mats Andersen - Nyeste innlegg av Mats Andersen
Det har vel blitt sagt at det er ingen vits å delta med gamle alfaer fordi at de ikke er konkurransedyktig mot nyere modeller. Hvorfor denne myten oppstod skal jeg ikke spekulere i her.
Uansett, her er levende bevis på at f.eks 105 biler står seg godt på bane i en serie som ser veldig lik ut vår egen.



Hadde jo vert flott med noen flere klassikere tilbake i manesjen! Osteaktig Osteaktig

M


 3 
 på: 20. Januar 2018, 22:15:14 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Mats Andersen
Apropos andre baner.

5 februar er det muligheter for at et skritt nermre ny bane.


 4 
 på: 19. Januar 2018, 18:25:48 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Mats Andersen
Mao vi lar bekymringer om støykrav vike og heller satse på å få kjørt litt?  Finnes noen hurtig triks for å dempe eksoslyd littegrann. Lage en perforert rørstuss med et kryss i som kan skrues på stussen om det skulle bli et problem... hadde vert skikkelig bra med et løp til på Våler. Kanskje vi får tørr bane på et av løpene?
Er det BMW klubben vi må snakke med?

 5 
 på: 19. Januar 2018, 17:04:05 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av #32 - Kai Wang-Erlandsen
Og på 90 dB dagar er det vel ihht. NBF sine reglar strengt tatt ikkje lov med tidtaking?

Det blir i alle fall ikke praktisert når BMW-cup'en kjører sine løp der på 90dB dager - ikke klare jeg å finne noe om det i NBFs regler heller...
Er det noen som tror de klarer de svenske lydkravene forresten - kan vel være en og annen som er nødt til å bygge om eksosen sin for å få kjøre i Sverige kanskje?

 6 
 på: 19. Januar 2018, 15:39:43 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av #176 - Arve Vassbotn
Og på 90 dB dagar er det vel ihht. NBF sine reglar strengt tatt ikkje lov med tidtaking? Var det ikkje slik JE? Då blir det vel litt fånyttes å arrangere løp?

Ja, det er eit vanskeleg land å arrangere billøp....

 7 
 på: 18. Januar 2018, 13:57:27 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Mats Andersen
hmm urk..

 8 
 på: 18. Januar 2018, 07:36:31 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Vegar Johannessen
Etter å ha stått i depoet og tatt støymålinger av corsavognene en del ganger, så tror jeg vi slår det fast at det kun er ca 20% av deltagerne som klarer 90 db. Noen har jo problemer å få bilen under 100... Så det å arrangere et løp med 90grense er ikke umulig, men mange må bygge om eksosanlegget og det kommer dere ikke til å gjøre for 1 løp Blunker

 9 
 på: 18. Januar 2018, 06:42:50 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av #16 - Heine Pedersen
På BMW-klubbens løp på Våler er det maks 90db. Det kan selvfølgelig være en utfordring for noen av oss. Og det er ikke fordi BMW-gutta er vrange, men fordi Vålerbanen har begrenset antall helger i året de får lov til å arrangere treff med 100db. Skal ikke være enkelt å drive med racing i Norge....

Vi er egentlig heldige som har fått en av 100db-helgene til italienske dager. Og apropos det, så synes jeg at BMW-gutta burde fått kjøre løp med oss der også. Det er vel ikke akkurat enkelt for de å fylle kalenderen heller.

 10 
 på: 17. Januar 2018, 23:36:31 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Mats Andersen
hvordan det?

M

Sider: [1] 2 3 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS