Corsa Italiana
21. August 2018, 07:47:39 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
 11 
 på: 20. August 2018, 11:15:46 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av #50 Thomas Stokkan
Race report:

Bløtt! hehe Blunker

 12 
 på: 19. August 2018, 16:31:41 
Startet av #100 - Per Husaas - Nyeste innlegg av #100 - Per Husaas
Ok, så det er faktisk en fjær den veien også ja.. Da må det vel demonteres ja..

Resultatet var for oss kast i skivene, som ble ganske dramatisk vibrasjon under oppbremsing når skiven blir varm..
Hvorfor er vi jo usikker på, vi mener jo de ble satt opp til rett klaring, men det kan jo hende det ikke ble det.. Etter en runde på banen gikk begge hjulene tregt, så noe skjer her..

Tror vi skal se på å rive ut mekanismen, høres jo ut som det kan holde å fjerne fjærene mellom stempel og mekanisme? Da vil jo stempelene være fri til å bevege seg? Vi får demontere en og se hvordan det ser ut..

 13 
 på: 19. August 2018, 14:55:24 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av Lars Ola Amundsen
For de som sitter langt unna og ikke fikk med seg detaljene rundt løp 5 og 6 hadde det vært kjekt med litt oppsummering av løpene( les meg som er i Kirkenes) Glad

 14 
 på: 19. August 2018, 10:51:00 
Startet av #100 - Per Husaas - Nyeste innlegg av #13 - Rune Risholt
Skrur du helt ut får du lang vandring på pedalen ettersom fjørene i justeringsmekanismen trekker stemplene tilbake.

Om du ikke har kast i skivene skal det ikke være problematisk med den foreskrevne tiendelen i klaring.

Eventuelt kan dere jo fjerne regulerings mekanismene helt, men da må dere finne på noe for å tette skruehullene.

Hvor har dere varmgang i bremse systemet / hvordan opptrer dette?

 15 
 på: 18. August 2018, 22:21:25 
Startet av #100 - Per Husaas - Nyeste innlegg av #100 - Per Husaas
Forresten, vi diskuterte bakbremser på 116 biler på vei hjem, og kom frem til at det kan være for trang justering av klossene bak som har laget for mye varme..

Forstår vi mekanismen rett så er eneste grunn til å stille klossene (nesten helt) inntil skiven for å få håndbrekkfunksjonen til å virke? I så fall er det vel bare å stille de helt ut siden vi ikke bruker den funksjonen?


 16 
 på: 18. August 2018, 21:53:53 
Startet av #100 - Per Husaas - Nyeste innlegg av #100 - Per Husaas
Takk for i dag!

#100 viste lovende takter, men "rattrust" og skjeve bremseskiver førte til DNF og DNS.. Vi fikk heldigvis noen gode økter før regnet satte inn, så alt i alt fornøyd med "shakedown" dagen (dette ble jo litt mer bokstavelig enn tiltenkt da)..  Gliser

 17 
 på: 18. August 2018, 13:25:28 
Startet av #35 - Jørgen Stokkan - Nyeste innlegg av Bjørnulv Stokkan
Etter et møte i styret i dag på ID. Med en meget god observasjon fra Terje Nilsen at blokken til Fiaten er også er benyttet av Alfa Romeo i 156 166 og 159 Diesel versjonen. Ble byte av motor godkjent.

Så nå starter klargjøring for neste sesong som vi håper skal bli litt mer stabil.
Skal prøve å legge ut litt om fremdriften på byte og motor byggingen.

Bjørnulv og Jørgen

 18 
 på: 18. August 2018, 09:55:59 
Startet av Axel Gulbranson - Nyeste innlegg av #13 - Rune Risholt
Dette var mindst like overraskende for oss som for deg Aksel.

Håper du stiller som pitt crew for den nye eieren, ellers blir corsa miljøet lei seg. Eventuelt kan du jo hive deg med i styr og stell eller bare være hangaround.

Frimerkesamling tror jeg du er ferdig med i.o.m at du har pakket den bort. 😎

 19 
 på: 17. August 2018, 15:43:08 
Startet av Axel Gulbranson - Nyeste innlegg av Svein Fossum
"Trist" melding, Axel. Vi i team 92 Fossum har alltid hatt glede av ditt blide fjes og ukuelige pågangsmot. Dine kunnskaper ute på banen og stadige påminnelser om å ikke gi opp, har gjennom årene vært inspirerende både for serien som oss selv. Du har i høyeste grad medvirket til at vi har kommet dit vi står i dag. Stor takk til deg for alle motiverende, morsomme og et par seriøse samtaler vi har hatt. Lykke til som "racer-pensjonist", men husk - det lov til å komme å se på, og å preke litt med oss andre gamlinger.


Mvh Elisabeth, Svein og Audun Fossum

 20 
 på: 17. August 2018, 15:20:17 
Startet av Axel Gulbranson - Nyeste innlegg av Axel Gulbranson
Når jeg går  gjennom resultatlistene fra 2007, burde jeg vel sluttet med racing for lenge siden. Antakelig var det suksess-året 2010,
som inspirerte og motiverte meg til å tro at historien kunne gjenta seg. Da oppnådde jeg en suveren 1. plass i Coppa Mille og 5. plass totalt av 43 startende!  Rett og slett imponerende! Men, den gang ei.
I årene senere og maaange timer i garasjen, var optimismen stor for at nå skulle det lykkes! Jeg mener jeg fikk urettferdig mange tekniske problemer andre ikke en gang hadde hørt om. Slik gikk nå åran....
Nå går bilen som en kule med massevis av krutt i motoren. Men, hva hjelper det når clutchen ikke henger med (slurer)? Her er det løsning på gang.
Verre er det at piloten(79) ikke lenger henger med.  Jeg forstår veldig godt hvorfor Angsten har fått sitt navn. Jeg innrømmer at jeg er livredd når det stuper utfor og svingen nærmer seg.
Kanskje på tide å kaste inn håndkle? Hadde egentlig tenkt å vente til det kommende jubilé, men så kom  det en kar meg i forkjøpet.
I vår kom det en klok mann som gjerne ville overta (kjøpe) bilen, med hensikt å kjøre i Corsa Italiana. Etter noen måneders grubling, er nå bilen solgt!
Den lykkelig kjøper heter Leiv Iglebæk fra Nesodden, og er en skikkelig bilentusiast med den rette innstillingen. Med stort verksted, fagelig kompetanse og pågangsmot er han uten tvil rett mann til å videreutvikle bilen. Gjennom vinteren skal bilen gjennomgå stort hovedettersyn, og jeg får være med som "konsulent". Da får jeg også en "myk landing". Leiv har ikke kjørt organisert baneracing tidligere, men gleder seg til å komme igang.
Jeg er sikker på at Corsa-gjengen tar imot Leiv på sedvanlig god måte!
Mens dere nå er på Vålerbanen for å kose dere i helgen, sitter jeg ppå hytta og filosoferer over hva corsaen har betydd for meg i årene som pensjonist. (Det kom også brått på!).
Ut over selve racingen, har Corsa-miljøet gjennom 12 år gitt meg mange gode opplevelser og venner.
Stor takk for alle dere som har stått på og sørget for å gjøre Corsa Italiana til landets beste racing-serie. Selv om det har blitt mange skuffelser i depoet, har jeg hatt stor glede av å få være en del av dette unike miljøet.
Ingen nevn og ingen glemt. Dere vet selv hvem jeg har i tankene...
Bortsett fra Anders Lorang, som dro meg med på det førte løpet i 2007. Når jeg nå går av som seriens eldste deltaker (+ eldste og minste bilen) rykke Anders opp på denne ærefulle plassen. Forskjellen er "bare" at Anders blir en dyktigere og dyktigere pilot. Alle vet også hva Anders betyr for den gode stemningen.
TUSEN TAKK FOR EN HERLIG TID!
(Utfordringen nå er å finne en en ny hobby. Kanskje finne frem den gamle frimerkesamllngen?)





 


Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS