Corsa Italiana
17. Oktober 2017, 14:24:40 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
 31 
 på: 05. Oktober 2017, 12:26:58 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av #49 Ole Jørgen Reichelt
Det Bo sa  Glad

Jeg har kjørt to sesonger og ikke sett eller vært involvert i noe alvorlig. Har sett et speil komme flyvende og en dør som fikk en liten trøkk, men that's it.

Absolutt en viktig faktor for meg som nybegynner at det blir tatt hensyn til nettopp det. Vi kjører for å vinne, men uten å risikere liv og biler - jeg er verken oppretter eller bilmekaniker og vil helst kjøre så mye som mulig, da tar jeg heller til takke med en dårligere plassering enn ødelagt bil.

Etter å ha observert og kjørt NM-runden i fjor, og kikket og hørt på både NM-klassene og Historisk, føler jeg at CI absolutt er gentlemansracing og ikke ufortjent Norges hyggeligste racingserie  Gliser

 32 
 på: 05. Oktober 2017, 09:28:10 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av 72 - Bo Wilhelm Kielland
Jeg er relativt fersk (selv om det har blitt noen løp), og jeg vil si at det er gentlemannsracing som gjorde at jeg kom på banen. Gentlemannsracing er for meg mer enn platekontakt som selvsagt bør unngås. Det har mer med holdninger å gjøre.

Når jeg var ny ble jeg veldig godt mottatt og fikk råd og vink. Dette medførte en rask "integrering" og dermed en følelse av å være med. Når man får denne opplevelsen, så tar man med seg det ut på banen og viser hensyn.

Når bilen (spesielt GTVn) fikk hikke, så kom hele gjengen og hjelper til. På samme måte som over så gir det positive holdninger.

På banen går det veldig greit synes jeg. Ja, det har vært noen kontakter, men jeg tør påstå at de få kontakter som jeg har vært med i er basert på uflaks, og ikke vond vilje eller det å komme først i mål.

Vi har jo kjørt noen runder i NM sirkuset, og der var jeg så skremt noen ganger at jeg ikke turte trene. Der ser du hvordan holdninger (negative i NM) kan ødelegge, og heldigvis har vi ikke slike holdninger i Corsan.

bo


 33 
 på: 05. Oktober 2017, 09:06:23 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Lars Ola Amundsen
Da er det blitt laget en egen tråd om gentlemans racing, så lar vi denne tråden i stor grad dreie seg om de spørsmålene som er stilt Glad

 34 
 på: 05. Oktober 2017, 09:05:05 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av Lars Ola Amundsen
Lager denne tråden siden veldig mange har meninger om dette.

Vi kan jo begynne med hva vi mener gentlemans racing skal være?

Kjør debatt!

Mvh

Lars Ola

 35 
 på: 05. Oktober 2017, 08:33:31 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Mats Andersen
Hei Anders:-)

Om det er gentlemansaracing eller ikke er en stor diskusjon. Det som er udiskutabelt og mitt poeng tidligere er at mange på utsiden, også folk som har kjørt tidligere og lurer på og debutere, oppfatter det ikke på samme måte som deg. Derav kan det påvirke rekruttering i negativ retning.
Da bør vi alle jobbe for å børste av oss dette ryktet. Både med hvordan vi omtaler temaet, og viktigst hvordan vi håndhever reglementet. Dette vil sende signaler til hva som er akseptabelt og vil på sikt føre til en rettferdig og fair kjørekulturkultur.

 36 
 på: 05. Oktober 2017, 08:20:05 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av #89 Vegard Lucasen
I mine øyne et fantastisk eksempel på gentlemanns racing.

Helt enig, Anders! Da er det utrolig gøy å kjøre, og flott underholdning for tilskuerne.

Vi fikk klistremerker som viser klassen for et par år tilbake, og de fungerer bra i depot, men ikke på banen. Verken for sjåfører eller tilskuere. Jeg støtter et tiltak for å lettere kunne identifisere klassene. Jeg har vært tilskuer på et par løp i år, og har hatt problemer med å få med meg rekkefølgen i alle klassene fordi jeg har vært usikker på hvilke klasser enkelte kjører i. Da vil jeg anta det er vanskelig for "utenforstående" å holde følge.

 37 
 på: 04. Oktober 2017, 21:08:40 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Anders Lorange
Mye snakk om gentlemans kjøring. Jeg har vært med fra starten av corsaen og har hatt lettere kontakt 3 ganger på disse årene. Sist gang  da Ivar og jeg fikk speilkontakt på karlskoga iår. I mine øyne et fantastisk eksempel på gentlemanns racing. Se på filmen,mye tett racing her. Kjempegøy ,både Ivar og jeg var svette her men trygge på hverandre. Er man man i tvil ,så slipp forbi.Det er alltid minst 2 piloter for å få til platekontakt. Kjører vi passivt,gir plass ,slipper forbi biler fra annen klasse er mye gjort. Vi kjører jo fordi dette er morro. Det er vel ikke så farlig vilken plassering vi får sålenge vi har det gøy på banen.
Er helt ening i at treningspassene godt kunne vært lengre. Mange av oss har alt for lite banetid iløpet av året til å bli dyktige piloter.
Jeg er også enig i at samarbeide med svenskene burde styrkes , og at våre reglement burde være like .
Klassevinnere er riktig,sløyf sammenlagt total vinner.
Er det en ide med en fargekode på fronten av bilene slik at det er lett å se om det er en bil fra samme klasse som ligger bak og trykker på.
Dette har og er en gentlemann racing serie i mine øyne. Så kjære piloter få bilen på banen det er der den skal være slik at corsaen vil fortsette for oss som syns der fremdeles er morsomt å leke med biler!
Takk for alle som gjør det mulig for oss å leke .
 Gliser



 38 
 på: 04. Oktober 2017, 20:29:44 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Mats Andersen

Om det er det som må til for overlevelsen, så må såklart svenskene være være med å kjøre på rudskogen og Våler for den del.

konkret forslag gjennomføring:
Klokketimene kan deles inn i 3 bolker av 20min?
Så 3-4 tidstreninger a 20min der beste tid blir stående som kvaltid som vi gjorde på ID. Det var helt topp!

20min CAR
20min CI
20min Trackday
Med denne fordelingen trekker jeg soleklart ankepunktet mitt innledningsvis om at det ble for korte treningspass og stress.. hehe


23 sept hadde vi derimot
15min
15min
30min
som jeg synes var litt vel mye tid og plass for gatebilene, hvertfall tatt i betraktning at de hadde 2-3timer for seg selv på tampen av dagen i tillegg..


good stuff

 39 
 på: 04. Oktober 2017, 17:18:34 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Jon-Even Johansen
https://www.finn.no/105719949

 40 
 på: 04. Oktober 2017, 14:05:35 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av #13 - Rune Risholt
Med tanke på både rekruttering og å beholde nåværende sjåfører syns jeg godt det kan diskuteres litt rundt kjørestil. For det meste syns jeg det går bra, men jeg blir oppgitt når jeg hører diskusjoner om hvor langt opp på siden av bilen konkurrenten må ha kommet før man ikke lenger kan lukke døra. Hvis du lukker døra mens det er en bil på siden så smeller det. Enkelt og greit. Har man en bil på siden, så gi plass. Å stenge før bilen rekker å komme dit er en annen sak, men å aktivt sperre og blokkere en bil som allerede er på siden syns jeg ikke hører hjemme i gentlemans racing. Men ut i fra tidligere diskusjoner kan det virke som at en del er uenig i det. I praksis resulterer det i at jeg kjører mer pinglete enn det som kanskje er nødvendig, fordi jeg ikke stoler på at det blir gjort plass til meg. Det er ikke ofte det smeller hos oss, heldigvis, men jeg er ganske overbevist om at vi kunne fått tettere og dermed mer publikumsvennlig racing dersom man i større grad praktiserer å gi hverandre plass.
Diskusjon om kjørestil er noe vi må ha med gjevne melomrom, men nok i en egen tråd.

(forøvrig kan jeg nevne at jeg blir like oppgitt nå enkelte førere tror at det å bremse seg forbi kan skje inn i svingen, har blitt torpedert midskips ett par ganger pga slik kjøring  Øyerulling Er du ikke oppe på siden av bilen foran før svingen begynner, så må du bakke av)

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS