Corsa Italiana
17. Oktober 2017, 14:02:38 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
 41 
 på: 04. Oktober 2017, 11:55:40 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av #89 Vegard Lucasen
Som østlending ser jeg det bare som positivt om det blir mer racing i Sverige (og Danmark), men jeg skjønner naturligvis argumentasjonen for de som har lenger reisevei.

Med tanke på både rekruttering og å beholde nåværende sjåfører syns jeg godt det kan diskuteres litt rundt kjørestil. For det meste syns jeg det går bra, men jeg blir oppgitt når jeg hører diskusjoner om hvor langt opp på siden av bilen konkurrenten må ha kommet før man ikke lenger kan lukke døra. Hvis du lukker døra mens det er en bil på siden så smeller det. Enkelt og greit. Har man en bil på siden, så gi plass. Å stenge før bilen rekker å komme dit er en annen sak, men å aktivt sperre og blokkere en bil som allerede er på siden syns jeg ikke hører hjemme i gentlemans racing. Men ut i fra tidligere diskusjoner kan det virke som at en del er uenig i det. I praksis resulterer det i at jeg kjører mer pinglete enn det som kanskje er nødvendig, fordi jeg ikke stoler på at det blir gjort plass til meg. Det er ikke ofte det smeller hos oss, heldigvis, men jeg er ganske overbevist om at vi kunne fått tettere og dermed mer publikumsvennlig racing dersom man i større grad praktiserer å gi hverandre plass.

Jeg håper jeg kan stille til start i flere løp neste år, og bidra til noen flere kroner i kassa til Corsaen på den måten. Sesongpåmelding høres helt ok ut, særlig når man har valget mellom sesongpåmelding + rabatterte startavgifter, eller enkeltvis påmelding til en noe høyere sum.


 42 
 på: 04. Oktober 2017, 08:50:56 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av 72 - Bo Wilhelm Kielland
Jeg har vel kanskje ikke så mye å si som har lagt den røde ut til salgs. Heldigvis er den umulig å selge, så det er fortsatt et håp for kjøring neste år. Jeg jobber med å få Lasse og Pål tilbake også så vi kan danne "Team 3 Stooges".

Jeg synes uansett vi bør se på mulighet til å samkjøre med svenskene. Jeg digger Karlskoga banen og Våler, men synes tre runder på skogen er litt mye. Kunne godt tenke meg Kinekulle (blind sving under en bru og flotte doseringer kan gjøre en bankmann lettere nærvøs).

Bilen starter og går, trenger egentlig bare nye dekk. Håper jeg bare får tid......

bo

 43 
 på: 03. Oktober 2017, 22:08:19 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Mats Andersen
Ja absolutt det blir bare stress. 
Det var no dersom siden det var billigere om søndagene at kanskje vi fikk regnestykket til å gå opp med bare CI+trackday. Si at vi får til en anelse flere CI biler og en brukbar gjeng med trackday kjørere på "søndagstur"? Skal dra med meg hvertfall en 5-6 biler bare herfra, hehe
 Osteaktig Osteaktig

Mats

 44 
 på: 03. Oktober 2017, 21:34:20 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Jon-Even Johansen
Du er flink Arve!

Når det gjelder søndager så fungerer det fint med CI + trackdaykjøring, plenty av tid, litt roligere på morgenkvisten siden kjøringen starter først kl 13.00.
Men å kjøre 2 racingserier + trackdaykjøring blir kanskje trangt...

 45 
 på: 03. Oktober 2017, 15:04:20 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av #176 - Arve Vassbotn
Ser at min kommentar framkalla "den store bukseskjelven" hjå nokon.  Blunker Det var ikkje meininga, men det er viktig å ha økonomien i tankane og tenkje heilskap når ein planlegg for framtida.

Personleg har eg tidvis dukka opp på lokale bilarrangement og rigga til ein Racestand med Scuderia TOTEN. Det har ikkje gitt den store rekrutteringa, men litt blest har det då blitt. Eg har laga eit "infoskriv" som eg legg på frontruta, eller limer på teltveggen når eg har hatt med teltet. Kopier om du vil, men rett gjerne opp skrivefeila mine  Gliser Der er nok også litt info som må oppdaterast før neste "framvisning" ser eg.  Gliser






Når det gjeld mine svar på Jon Even si liste, så har eg ei litt pragmatisk tilnærming: Eg tilpassar meg det som blir bestemt, det viktigaste er å få køyre løp!

 46 
 på: 03. Oktober 2017, 14:49:06 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Mats Andersen
Enig i at fellesdager med svensker er bedre enn ingenting. Gliser
Igjen.. søndager?

Mats

 47 
 på: 03. Oktober 2017, 10:30:40 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Lars Ola Amundsen
1. Synes ett samarbeid med svenskene er på sin plass, grunnet den magre oppslutningen som har vært de siste årene i CI. Det er jo faktisk de som møter opp som må ta regningen til slutt. Og hvis det blir færre, så vil jo CI slutte å eksistere som den er i dag. På kort sikt vil jeg si det er nødvendig med ett utvidet samarbeid med svenskene, helt til vi får tilbake en solid stamme med 35-40 corsabiler.
Jeg bor jo sentralt på østlandet og har en kjøre tid på 1 t og 30 min til våler og 1 t og 50 min til rudskogen. Så jeg har jo ikke den samme problemstillingen som folk fra vestlandet,trøndelag etc.

2. Det bør være på plass, da vi kjører meget rimelig i sverige. Svenskene var litt overrasket over startavgiften i norge(men nå er jo alt dyrere i norge)
Men svenskene bør ikke straffes for våres dårlig oppslutning synes jeg(bedre med 20 ekvipasjer fra sverige som kjører til en kurant pris enn ingen i det hele tatt)

3. Dropp sammenlagt seieren og kjør for klasse seier.

4. Veldig morsomt og de fleste må se på dette som ett bonus løp som er valgfritt å være med på. Racing messig kunne det vært morsomt å konkurrere i store klasse heat. Hvis regelverket kan tillate det vel og merke.

5. Regelverket rundt vinge bruk må sees på, da de har tillegg for vinge over/under 18 cm. Vi har enten eller. De har også en egen kalkyle for trimmede biler. Standard biler med lette modifikasjoner virker veldig likt.

6. Årsavgift for min og serien sin del kan være positivt, HVIS jeg faktisk får rabatt på løpene jeg stiller i. Dette var ikke tilfelle i fjor. Da betalte jeg 2500 for ingenting følte jeg. Men hvis dette får CI til å fly bedre, så er jeg positiv.
Hvis det ikke er en intensjon om at dette skal bli rabattert, så må dette komme tidlig fra i en tidlig fase.

7. Tida kan bli knapp. Forslag: Ta en samling f.eks ett konferanse rom på vålerbanen dagen før ID. Vi får snakket om regel endringer, erfaringer og "to do" list. Da tar vi samlingen mens vi fortsatt er aktive og saker er ferske.(og de fleste er til stede) Dette må sees på som en sosial samling i tillegg til at det har en liten faglig agenda. SMi mens jernet er varmt som det heter.

8. Kommer til å reise ned til svenskene å kjøre den 14. oktober. Vil komme tilbake med en kort rapport samt noen motivasjonsbilder på forumet/webside/facebook.

9. Startnr.84 Bjørn Kitter Asak har veldig lyst til å bidra som kontrollør, hvis han blir tilbudt kurs plass(Dette må vel vi i CI melde inn som behov?)

10. Flere kan f.eks også tipse sin lokal avis om CI. Skader ikke å prøve. Bør man etterlyse nye ekvipasjer på f.eks oslo motorshow? En kort oversikt over kostnader på å bli klar med en bil, kostnader over kjøre utstyr, startavgift, godt miljø etc?? Ellers prøver jeg så godt jeg kan å motivere kollegaer, venner etc. Men ofte så blir det bare med snakking. Det som hadde hjulpet, er om vi kunne tatt med noen som er på vippepunket en runde rundt banen. DA tror jeg man kunne solgt det inn hos noen. En slags Corsa Taxi Glad



 48 
 på: 03. Oktober 2017, 09:57:33 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Mats Andersen
I fremtiden vil det nok bli mulighet for et løp i terminlisten på vestlandet, men det er tung rodde prosesser, og motorsport har ikke høystatus i Norge..

Tilbake til forslag som kan bedre rekruttering..
Jeg har forhørt meg litt og det kan late som at mange har falt fra eller vegrer seg fordi de har et inntrykk av at det er mye platekontakt, særlig 105 eiere. Altså flere påpeker kjørekultur som en grunn til at de sluttet eller vegrer eg for å begynne igjen.
De vil ikke ta med godbilen å få den bulket.
Dette har vært et tema  periodevis i tidligere tider, men kanskje ikke så mye nå lengre?


Dette kan man være uenig i så mye man vil, men dersom mange tenker det og tror at slik er det, så er det noe som må taes tak i synes jeg. Et omdømmeproblem?

Konkret forslag nr 1:
Videodømming kan i ettertid illegge straff som svir- For eksempel at løpet ikke blir gjeldende eller helst startnekt i påfølgende løp. Dette idømmes etter om hendelsen har vært i tråd med gentlemansprinsippet. Var insidenten tydelig et brudd på vedtekten blir det straff.
Om begge partene var like god, så skjer det kanskje ingenting.

Dette vil kanskje bidra til at man har litt mer is i blodet.
Også fremme kjørekultur om at man slipper forbi raskere biler i klasser man ikke konkurrere med for å unngå provokasjon og farlige situasjoner for man på død å liv skal vise at man kan holde en raskere bil bak seg. Også i tråd med gentlemansracingens tankegang.

Alt i alt vil kanskje flere våge seg utpå banen, både av gamle flammer og nye som har litt angst for hele greien, men likevel har lyst.

Så vil noen alltid si. Racing er racing! -  Det er faktisk ikke det.   "Gentlemans racing er gentlemans racing" er mer korrekt i vårt tilfelle.
Om det første er det man har som utgangspunkt så har man havnet feil. Da er racing NM rett arena.



Neste moment er noen som sier at gamle 105 alfaer ikke er konkurransedyktige og ergo er det ingen vits å være med. Den myten må jo avlives. Det handler som med alle andre biler om hvor mye penger man putter i det.
det er 4 hjul som skal på bakken. og det er mye mer 105 oppgraderings og få fatt i enn 116 oppgraderinger for eksempel.
Så er det noe som ingen snakker om og at 105 bilene er myyyye lettere og kan potensielt kjøre i ring rundt en 156.
Så vet ikke hvordan vi skal avlive myten, men 105 bilene bør komme tilbake på banen.

Mats



 49 
 på: 03. Oktober 2017, 09:07:51 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Vegar Johannessen
Bare for å nevne det, vi har også kjørt løp på ACR  Blunker Gliser
Jepp, og skulle gjerne gjort det igjen, Glad men det er vel ett stykke derfra til at vi har Arctic circle raceway som fast innslag i terminlista Sjokkert

Det er sant. En litt flåsete bemerkning kanskje, og jeg har full forståelse om at det blir langt fra Vestlandet til baner i Sverige, men hvis alternativet til å kjøre et par løp i Sverige er å legge ned serien, så er valget lett syns jeg.

En liten fun-fact: CI er, såvidt jeg klarer å finne, siste billøp som er arrangert på ACR. Dette er litt kult, og veldig trist

 50 
 på: 03. Oktober 2017, 07:21:36 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Jon-Even Johansen
Men Soknedal eller borti der er vel i full gang, det ryktes om åpning kanskje allerede til neste år....?

JE

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS