Corsa Italiana
21. September 2017, 05:58:11 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
 61 
 på: 22. August 2017, 06:58:29 
Startet av Svein Fossum - Nyeste innlegg av #13 - Rune Risholt
Blir morsomt å prøve seg på banen igjen...

Hvilken bane Svein? Blunker Blunker Blunker Blunker
Hjemmebanen Osteaktig

 62 
 på: 21. August 2017, 17:44:23 
Startet av #39 Gorm Hillgaar - Nyeste innlegg av #39 Gorm Hillgaar

Bremsevæsken er helt ny, "racing"-utgaven til Gulf som skal tåle høye temperaturer. Systemet et tett og slangene er forsterkede så det burde være greit. Kaliperne er overhalt så alle stemplene beveger seg greit. Vakum er sjekket også. Jeg har standard bremsepumpe og den har jeg antatt at er i orden fordi den visstnok ble skiftet rett før jeg kjøpte bilen for halvannet år siden, men den har jeg ikke sjekket så da blir det neste punkt på lista.

Angående varmgang så vil jeg da anta at det skyldes at jeg bremser "tidlig og lenge" og overoppheter bremsene som en konsekvens av det.

Da sjekker jeg bremsepumpa først og skifter skivene (da jeg har fått kast i den ene..).

Takk for gode innspill, da satser jeg på at jeg får løst problemet og kan stille til start på Rudskogen med mye bedre og mer forutsigbare bremser i september.

 63 
 på: 21. August 2017, 15:06:43 
Startet av Svein Fossum - Nyeste innlegg av Svein Fossum
Sorry, to syke juniorer og en syk bil. Men vi kommer snart, trur jeg.  Gliser

 64 
 på: 21. August 2017, 14:50:03 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av #16 - Heine Pedersen
Bilde fra shake down. Glad


 65 
 på: 21. August 2017, 08:18:53 
Startet av Svein Fossum - Nyeste innlegg av Jon-Even Johansen
Blir morsomt å prøve seg på banen igjen...

Hvilken bane Svein? Blunker Blunker Blunker Blunker

 66 
 på: 21. August 2017, 07:54:28 
Startet av #39 Gorm Hillgaar - Nyeste innlegg av #89 Vegard Lucasen
Jeg har fått en rutine på lufting av bremser etter et tips fra Jens for noen år tilbake:
-Luft bremser før hver løpshelg, nok til at kalipperne får frisk "ny" bremsevæske, ikke den som fikk mest juling og høy temperatur sist løpshelg. Luft gjerne så nær kjøring som mulig, jeg gjør det som regel i depotet før første trening. Fint at det blir en vane.

 67 
 på: 21. August 2017, 07:46:41 
Startet av #39 Gorm Hillgaar - Nyeste innlegg av #13 - Rune Risholt
Enig med Lars Ola, det oppsettet ditt burde ikka hatt noe som helst problemer på Våler i helga.

Pass på at alt funker som det skal.
At ingen av stemplene henger slik at klossene subber
At remseveska er fersk
At vakumslangene til bremseforsterkeren er ok
At hovedbremse sylinderen er ok ( de symptomene du beskriver kan tyde på at tetningene på det første stempelet har røket, forsto det slik at du har orginal bremsepumpe?)


 68 
 på: 21. August 2017, 06:52:20 
Startet av #59 Atle Strand - Nyeste innlegg av #13 - Rune Risholt
Om 5 bolt nav passer på Alfettaen kommer ann på alder og motor alfettaen var utstyrt med opprinnelig. det finnes to diametere på spindelen til Alfetta, den største er identisk med de til v6 bilene. (husker ikke målene i farten nå, men er jeg flink så husker jeg å ta med skyvelæret ned i bua i kveld og måle)

5 bolt hubber må du kjøpe brukt, så er bare å følge med på alfasidene her og i våre naboland.

 69 
 på: 21. August 2017, 00:02:02 
Startet av #39 Gorm Hillgaar - Nyeste innlegg av Lars Ola Amundsen
Mtp at bremsene fikk kjørt seg mindre enn vanlig pga vått føre, vil jeg tørre å påstå at det må være noe annet galt enn klossene. Har du feks gammel eller dårlig bremsevæske, luft I systemet etc.?
Kan det være lekkasje noe sted?
Bare noen motspørsmål før du begynå er å bruke penger😊

 

 70 
 på: 20. August 2017, 23:42:49 
Startet av #59 Atle Strand - Nyeste innlegg av #59 Atle Strand
Passer 75 huber over på navet som sitter der, eller må navet byttes også? Fikk jo låne min brors 75 i helgen, og var veldig fornøyd med bremsene på den. Ville vært Morro å fått like gode bremser på min, da planen er å få den ferdig til neste løp på Rudskogen  Gliser hvor evt er det mulig å få tak i deler til disse bilene?

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS