Corsa Italiana
22. November 2017, 21:08:59 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10
 71 
 på: 09. Oktober 2017, 11:10:13 
Startet av #50 Thomas Stokkan - Nyeste innlegg av #176 - Arve Vassbotn
Sjå der ja!

Klart guten må ha eige hus! Men, så flink som han har vore å samle pokalar og plakettar i år så må då han få seg eiga premiehylle, skulle berre mangle!

Eg har ei "hylle" som har vorte for lita til "Viper'n" (forøvrig verdens beste Punto  Blunker ) den kan du få overta kostnadsfritt..... For du treng vel ikkje større hylle du?  Gliser Gliser Gliser Gliser

 72 
 på: 07. Oktober 2017, 19:05:40 
Startet av #50 Thomas Stokkan - Nyeste innlegg av #50 Thomas Stokkan
God kveld i stua Blunker
Nr. 50 og jeg lurte på og ta oss en tur til Sverige og kjøre et siste løp for sesongen 2017, men etter en liten prat på kammerset fant vi ut at far i huset hadde en del ting som må ordnes og da hadde det bare blitt super stress. Så da fikk isteden lille hvit tappet seg for race water og påfylt 1.klasses frostveske slik at den ikke skal gå på en sprekk i vinter, samt at det er en smule bedre inhibitorer i glykolen en i vann.

Lille hvit hadde ikke noe lyst til å stå innpakket inne i garasjen, så han fikk sin egen lille plass i solveggen med havsutsikt. For å få plass måtte han krympe noen cm. på lengden. Men det gikk helt greit sa han for han syntes diffusoren var ørlitterann for lang. Det eneste han klaget litt på var at "væras beste Viper (Punto)" hadde egen pokalsamlingshylle. Og han mente på at det burde også han ha i leiligheten sin. Men der gikk grensa for far, det får heller bli en annen gang. Blunker


 73 
 på: 06. Oktober 2017, 21:59:23 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av #76 Terje Nilsen
#76 har tenkt litt på disse tinga her han å !
1.som boende på det sentrale østland er jeg positiv til å ha en helg til hos våre artsfrender i øst, men har forståelse for frustrasjon hos de i vest.
   har vi kniven på strupen her så må vi strekke oss litt alle sammen.
2. det må være greit.
3. av en eller annen grunn syntes jo jeg att dette her en hyggelig greie :-)
4. dette burde heller være en landskamp.
5. regelverkene kan med fordel gjøres like.
6. greit for meg.
7. dette er jeg med på, hadde vært hyggelig å hatt et felles juge møte for alle.
8. kjempe med litt heftigere oppdatering på sidene.

så sånn er det.

#76 er litt i tenkeboxen for et evt. klassebytte (oppover) så forslag mottas gjerne  Gliser

 74 
 på: 06. Oktober 2017, 15:51:35 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av #176 - Arve Vassbotn
Eg kjenner meg veldig godt att i Rune sin beskrivelse av dette med lett, liten bil som ofte vel eit litt anna spor enn dei større tunge. Ja, eg bremsar seint og eg smett i luker der eg ser dei. Det er min måte å kompensere for liten motor, spesielt på vått føre har eg stor fordel av å være liten og lett. Til no har eg ikkje køyrd på nokon og ingen har køyrd på meg, muligens takka dei andre på bana? Eg og Marius kyssa lett i fjor og då fekk eg "smake eigen medisin" når Marius let att døra. Vi utveksla litt gummistriper og det var det.

Kan være at nokon oppfattar køyrestilen min som vel aggressiv, og held seg langt unna den "blå fare". Om det er tilfellet vær venleg og sei i frå! Eg tåler det veldig godt  Blunker Er ønsket at vi tek det litt meir piano, så er eg sjølvsagt med på det.

Ellers har eg same oppfatning som Jon Even, og vi får mykje skryt for oppførsel og gjennomføring av NBF.

 75 
 på: 06. Oktober 2017, 13:08:40 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av Jon-Even Johansen

Hei Anders:-)

Om det er gentlemansaracing eller ikke er en stor diskusjon. Det som er udiskutabelt og mitt poeng tidligere er at mange på utsiden, også folk som har kjørt tidligere og lurer på og debutere, oppfatter det ikke på samme måte som deg. Derav kan det påvirke rekruttering i negativ retning.
Da bør vi alle jobbe for å børste av oss dette ryktet. Både med hvordan vi omtaler temaet, og viktigst hvordan vi håndhever reglementet. Dette vil sende signaler til hva som er akseptabelt og vil på sikt føre til en rettferdig og fair kjørekulturkultur.

Mats

Hei Mats.
Det ryktet må vi få bort. Skjønner ikke at noen oppfatter oss som "asfaltracingens  svar på bilcross".Synd hvis noen ikke starter i Corsa'n pga av det. Det vil alltid være incidenter i racing,noen er litt heite i toppen ,slik vil det alltid være , men corsaen er til syvende og sist en gentlemanns serie. Jeg må dog kunne påberope meg at jeg har en viss erfaring i løpet av disse årene !


Sakset denne fra den andre tråden...

Dette tror jeg er et et rykte som henger igjen fra den spede start hvor det var noen ting som skjedde pga. uerfarne piloter.
De siste 5-6 årene har ting bare gått bedre og bedre, og den gjennomgående tilbakemeldingen fra NBF-oppnevnte juryformenn, løpsledere og andre som er "på jobb" når vi kjører løp er at Corsaen er en fin gjeng, ryddig og bra kjøring etc. T.o.m. i rapportene som blir sendt inn har dette stått nevnt. Vi får alltid positive tilbakemeldinger om både det som skjer på og utenfor banen.

At vi med jevne mellomrom tar denne diskusjonen er bare bra slik at vi holder prinsippene i hevd, vi har jo alltid en rullering på deltagerne i og med at noen faller fra og nye kommer til.
Jeg synes de som har vært med noen år er flinke til å innlemme og veilede de ferkeste slik at de får en positiv opplevelse fra start av og kommer fort inn i "systemet"
Men vi skal heller ikke glemme at vi praksis kjører om kapp med biler på bane, og vi gjør det samtidig med våre medkonkurrenter, at ting skjer i kampens hete må vi ta høyde for.

JE

 76 
 på: 06. Oktober 2017, 11:56:53 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Anders Lorange
Hei Mats.
Det ryktet må vi få bort. Skjønner ikke at noen oppfatter oss som "asfaltracingens  svar på bilcross".Synd hvis noen ikke starter i Corsa'n pga av det. Det vil alltid være incidenter i racing,noen er litt heite i toppen ,slik vil det alltid være , men corsaen er til syvende og sist en gentlemanns serie. Jeg må dog kunne påberope meg at jeg har en viss erfaring i løpet av disse årene !

 77 
 på: 06. Oktober 2017, 09:22:00 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av Lars Ola Amundsen
Ja det er jo noe vi må vurdere, da bilen er veldig undermotorisert for klasse 2. 😀

 78 
 på: 06. Oktober 2017, 08:15:12 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av #13 - Rune Risholt
Jeg er stort sett enig i det som blir sagt, og jeg mener ikke at den lille platekontakten vi har blir gjort med vilje. Men samtidig så har jeg hørt i depotet at "han hadde ikke forhjulet sitt foran bakhjulet mitt, så jeg kunne lukke døra". Det er forsåvidt temaet i denne tråden også: https://www.corsaitaliana.no/forum/index.php?topic=966.0

Skal vi praktisere "rules of racing" som det linkes til i den tråden? Er det gentlemens racing? Jeg spør rett og slett fordi jeg lurer.
Gentlemann racing er det vi bedriver, ingen tvil om det, tror ikke noen gang jeg har sett situasjoner der noen er blitt på kjørt med vilje

MEN det er tildels forskjellig oppfatning av hvordan man kan/bør kjøre forbi. og det bør vi ha en liten diskusjon om!

I mitt hode er det som står beskrevet i linken over definitivt gentlemans racing, sakset fra overskriften
“All the time you have to leave a space!”

Den situasjonen under har jeg opplevd noen ganger, spesielt i forbindelse med køkjøring og med mindre lettere biler bak som liker andre linjer igjennom trange svinger en det jeg vil ha


I slike tilfeller er ikke manøveren til den blå bilen  "å lukke døra" Den som kommer bakfra må også være veldig klar over at den plasseringen slik som den røde bilen har er fulstendig i blindsonen til den blå

 79 
 på: 06. Oktober 2017, 07:57:16 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av #13 - Rune Risholt
Status etter sesongens siste løp ble en liten nedtur, 1 dnf og en 4 plass.
Hadde litt høyere forventinger før sesongens 2 siste løp, men sånn er racing av og til.
Kjørte veldig i "safe" modus i siste løpet grunnet glatte forhold og dårlig sikt. Sikten må jeg gjøre noe med til neste år, da det  egentlig ikke er forsvarlig.

Bilen i seg selv har vært bra, litt uheldig med en punktering og motorkutt i karlskoga.

Til neste år er jeg nødt til å få plass ett par nye skjermer, da Ivar var å kysset litt på dekkbarrieren i slakteren.
Noe letting av bilen vil det vel bli, men utover det så blir bilen uforandret tror jeg. Funker ganske greit som den gjør.
Teller litt på knappene på å reise til sverige for ett siste løp, men hvis det pissregner kommer jeg til å kaste inn årene for den turen.

Neste år kommer jeg til å kjøre alene og utvikle bilen mer til meg selv.
Fruen skal etter planen hive seg på gamle 75 n til Ivar, #38. Så får vi se hvor mye hun har tid, råd og lyst til.
Jeg har i hvertfall fulltids jobb med å klargjøre 2 stk ræser biler til neste år, men det går fint Glad

Takk for i år, så håper jeg flest mulig kommer seg på banen til neste år Glad
kudos, to biler fra samme husstand er hakket hvassere en team Engelsviken det.  Osteaktig

Tips: hiver du ut diffsperra og kjører med standard motor og 205 dekk så klasser 75'en inn i den beste klassen (3) dersom den veier mere en 1126 kg med fruen inni Glad og tom tank

 80 
 på: 05. Oktober 2017, 16:45:06 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av Lars Ola Amundsen
Da spekulerer man jo på at den andre vil trekke seg og det kan jo bli litt skummelt. Mye bedre å lage litt plass synes jeg.
Samtidig har jo den som kommer bakfra litt ansvar han også, så dette går jo to veier.
De klarer jo faktisk til tider å kjøre litt gentlemans aktig i formel 1. Så klarer de det der burde jo vi også klare å kjøre med litt sunt norskt bondevett.

Men hva som er den egentlig regelen er jo litt vanskelig å svare på, bare at "er du forbi, så er du forbi". Den er jo grei.

Er du på siden er det jo også begges ansvar å lag plass til den andre. Er du på bakhjulet, ja da har du vel egentlig ikke rett på linjen. MEN er man lur så lager man litt plass for det.

Det vi må tenke på som har kjørt noen sesonger, er at det faktisk er debutanter og piloter som er forholdsvis ferske. Da må vi anta at de ikke har lært seg kjørekulturen helt ennå. Disse må vi jo gi litt tid, slik at de for muligheten til å kjøre seg inn. Ikke halshugge de så fort de tar ett feil sporvalg eller gjør en litt dårlig vurdering(Gjelder forsåvidt oss andre også). Men heller snakke med de og hjelpe til med tips og triks.

Sist løp så mener jeg det ikke var noen incidenter, noe som betydde at folk brukte hodet og kjørte etter forholdene. Selv om det var mange biler på banen, vanskelige kjøreforhold og sesong finale Glad

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS