Corsa Italiana
21. September 2017, 06:08:44 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10
 71 
 på: 20. August 2017, 22:25:28 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Mats Andersen
Det var hvertfall artig og litt stressende å være med igjen etter noen års fravær...
Bilen fungerte alt i alt bra og hvertfall bedre enn føreren. Ble desverre litt knot som resulterte i 2 stk DNF, men ikke annet å forvente med så lite praktisk testing.. Må få orden på den girkassen til september....
Jeg får prøve å være litt mer på hugget de første rundene neste gang Bjørn Ivar!

Takk for en fin dag alle sammen!

Er det noen flere som har bilder og film, gjerne film fra tribuneplass!




M

 72 
 på: 20. August 2017, 20:35:36 
Startet av #39 Gorm Hillgaar - Nyeste innlegg av #39 Gorm Hillgaar
Jeg fikk tak i EBC Bluestuff klosser og kjørte med det på Våler og det var en forbedring i forhold til DS3000 helt til det ble skikkelig varmt. Bluestuff klossene tok greit til å begynne med, men etter en del runder på banen så sank effekten og mot slutten av begge løpene så var det ikke mye effekt igjen, her må noe gjøres! Jeg må bli kvitt varmen på et vis og lurer også på om jeg skal teste ut borrede og slissede skiver, kan nok tenkes at nåværende kombinasjon av klosser og skiver ikke passer sammen.

Uansett så er nok dette kun et symptom på noen annet, jeg klarer ikke å låse hjulene uansett hvor hardt jeg tramper så jeg innbiller meg at løsningen er først å hive ut bremsekraftforsterkeren og erstatte med pedalboks med to pumper samt skifte skivene. Neste trinn hvis det ikke fungerer er muligens å øke størrelsen på skivene? Ønsket er mer forutsigbare bremser og vesentlig mer bremseeffekt!

Etter å ha smugtittet på bremsene til mange av dere andre med transakselbiler så er det helt klart mye kunnskap her, jeg har ikke peiling så håper noen av dere kan dele noen gode tips Glad

Er pedalboks med to pumper i stedet for original bremsekraftforsterker veien å gå på disse bilene for å få mer forutsigbarhet og effekt på bremsene?

Og hva med størrelsen på skivene, hva er passe størrelse for en bil på ca 1100 kg med i overkant av 200hk? Per i dag så har jeg SZ skiver på 284mm og ser det er forskjellige ombyggingspakker fra oppunder 300mm og opp til 330mm eller så? Jeg kan muligens øke størrelsen litt uten å også øke hjulstørrelsen, men skal jeg først begynne å bruke feriepengene på dette så bør kanskje størrelsen økes mer...

Mange spørsmål - håper på noen innspill for å komme litt videre på veien mot bedre bremser på 75´n.

 73 
 på: 20. August 2017, 19:38:57 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av #34 Jens Hagen


Race 8

 74 
 på: 20. August 2017, 19:32:58 
Startet av #59 Atle Strand - Nyeste innlegg av #100 - Per Husaas
Vi har 75 TS bremser (alu calipere og ventilerte skiver) på vår GTV, men den har 75TS hub'er og 5 bolt.. Disse funger helt ok i CI med godt belegg.. Glad

 75 
 på: 20. August 2017, 19:32:52 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av #34 Jens Hagen


Siste halvdel av race 7 (glemte å starte kameraet i begynnelsen).

 76 
 på: 20. August 2017, 14:39:16 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Jon-Even Johansen
Italiensk Dag 2017 er over i historiebøkene og vil bli husket som en bløt og glatt seanse!
Men vi begynner å bli rutinerte og alt gikk som på skinner selvom noen måtte dras opp av sandfellene etter mer eller mindre vellykkede pløyingsførsøk.

Hilser fra alle som var på "jobb" fra Vålerbanen Crew, de synes vi er en helt super gjeng å ha på besøk! Aldri noen problemer med Corsagjengen!
Det er veldig hyggelig for oss, tross alt er vi den eneste lille klubben som får en 100dB Racedag på Våler, og det har vi tenkt å fortsatt ha :-)

Vel gjennomført fra alle oss og ikke minst dere deltagere som virkelig er en fin gjeng.
Håper også nykommerne ble vel mottatt, selvom de til tider kjører litt for fort :-)

Tider ligger på Speedhive:

https://speedhive.mylaps.com/Events/1445826

Sees på Rudskogen!

JE

 77 
 på: 20. August 2017, 11:10:59 
Startet av #59 Atle Strand - Nyeste innlegg av #13 - Rune Risholt
Du kan prøve å få tak på skiver og bremse åk fra tidlig 164 TS de hadde 4 hjulbolter og er muligens bolt on.gir og skiver med litt større diameter.

Eller bore om skiver fra v6 bilene og bruke Calipere fra samme. Også bolt on bortsett fra bore opp til hjulbolter

Eller du kan n bruke noe ettermarkeds greier

 78 
 på: 20. August 2017, 10:32:38 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av Lars Ola Amundsen
Da var var ID og eneste løpene fra vålerbanen over for I år, en første plass og en tredje plass er ok resultat. Men vi seilte akterut I forhold til sammenlagt seier. Godt heng på sammenlagt seier I klasse 2, så sånn sett fornøyd( tross alt egentlig en nybygd bil enda)
Bilen fungerte bra på vått, men må nok inn med ett varmeapperat av noe slag. Sikten blir rett og slett for dårlig!
Bilen har enda for mye vekt på seg (60-70 kg for tung) slik at den er enda ikke optimalisert for klassen. Hjulstillingskontroll må ogå tas innenfor neste sesong, da jeg gjerne vil ha litt mer aggressivt oppsett😉
Bilen skulle også gjerne hatt en bedre diff og vært litt lavere synes jeg😁Men dette blir til neste år!
Neste løp topper vi laget for å prøve å kapre sammenlagt seieren I klasse 2, samt havne så høyt opp I sammendraget som mulig😉
Sees på skogen

Ps: Ane ble veldig gledelig overrasket over en pall plass , det ga mersmak😊

 79 
 på: 19. August 2017, 21:56:27 
Startet av #59 Atle Strand - Nyeste innlegg av #59 Atle Strand
Kunne tenkt meg å oppgradere bremsene foran på bilen min da det er massive skiver foran på den. Ser for meg at det vil gå varmt ganske så fort.
Er det noen som har noen tips om ombygging til ventilerte skiver? Går det å sette over en Ts/v6 hub på mitt nav f.eks? Eller er det noen andre måter å løse dette på?
Gode råd tas imot med takk  Glad
Bilen er en 79' Alfetta 2liter.

 80 
 på: 18. August 2017, 21:11:44 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Mats Andersen
Flott takk😁

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS