Corsa Italiana
21. August 2018, 17:29:01 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 8 9 [10]
 91 
 på: 18. Mai 2018, 08:13:40 
Startet av #21 Lars Moe Westgård - Nyeste innlegg av Lars Ola Amundsen
Blir det satt opp en plan ift bmw corsa hver for seg eller samlet? Det er vel minst 2 i corsaen som har busser og minst 2 som har bobil btw.

 92 
 på: 18. Mai 2018, 06:54:31 
Startet av #21 Lars Moe Westgård - Nyeste innlegg av Jan-Åsmund Bondhus
Hei, jeg er fra BMW CCN, og har prøvd å lage dette tidsskjemaet..Glad
Jeg satte først opp løp begge dager, men fikk beskjed om at dette ikke var ønskelig fra BMW-gjengen vertfall. Håper ikke dette er et stort problem, for det er litt sent å endre nå...
Om dere vil kjøre søndagen er det mulig som trening, i klasse 3.
Ang plassering i depot så har historisk racing satt opp en plan for seg, og vi tenker at bmw og corsa fortsetter i samme stil på den rekka mot kafeteriaen.
https://www.facebook.com/HistoriskRacingNorge/posts/1775698132473640

 93 
 på: 16. Mai 2018, 20:19:11 
Startet av #21 Lars Moe Westgård - Nyeste innlegg av #50 Thomas Stokkan
I følge tidsskjema er det bmw og corsa på lørdag. Historisk begge dagene.

 94 
 på: 16. Mai 2018, 17:44:09 
Startet av #21 Lars Moe Westgård - Nyeste innlegg av #21 Lars Moe Westgård
Er det jeg som blingser eller er det to løp lørdag og ingen søndag for Corsa?

 95 
 på: 15. Mai 2018, 14:24:34 
Startet av Ronny Åkerholm - Nyeste innlegg av Ronny Åkerholm
GTV6 prosjekt søkes! (dvs jeg er ute etter potensiell busbil/leketøy for å bygge i samme gate som Bertonen jeg hadde, og ikke noe blankt glis som du skal ha 100-150++ for).


Ønsker noe med minst mulig rust, og "flest mulig" andre feil 😉
Fra spøk til alvor. Så ser jeg etter et greit objekt som jeg kan lage hobby og baneleketøy av. Kosmetikk har lite/ikke noe å si, og bilen trenger ikke fungerende motor (eller motor i det hele tatt), da jeg både har deler til, og planer om å bygge noe annet til den. Prosjekter med manglende interiør er og interessant, bare dashbordet sitter i, og dører er mulig å åpne.

Den som har eller vet om noe får rope ut, eller sende meg en pm, eller ta kontakt på telefon 938 00 349

 96 
 på: 15. Mai 2018, 13:02:49 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av #13 - Rune Risholt
Noen bilder Glad

 97 
 på: 14. Mai 2018, 21:53:56 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av #50 Thomas Stokkan
(OBS! - Mye tekst!!)
Rattrust 2018 - Reisebrev

Ja som de fleste kanskje har fått med seg har det i løpet av helgen blitt gjennomført nok et løp av våre gode venner i øst. Takk for nok en gang vel gjennomført arrangement! Det er alltid like trivelig å begynne sesongen på Karlskoga.
En bane jeg har likt fra første gang jeg rattet #50 der i sesongåpningen i 2011. Den gangen hadde riktignok lille hvit fortsatt sin originale ladycup støtstangsmotor på svimlende 1050ccm og i følge ryktene ca. 90hk. Lille hvit fullførte den gang med beste rundetid på 1.25.8 det var flere sekunder treigere enn både Jens og Anders som da rattet hver sin A112 Abarth.

Nå noen år (og modifikasjoner) senere har #50 satt «NY» (setter ny i parantens, siden banen har blitt noe forandret siden Anders satte den tidligere rekorden) banerekord i klasse 4 Coppa Mille Trecento med tiden: 1.19.4 fortsatt med godt under 90hk (86hk, riktignok målt med nav-rulle). Dog har #50 i motsetning til føreren blitt noe lettere med åra. 😉

Tilbake til reisebrevet!

Trekkvogner og henger ble lastet klare på fredags formiddag og vi satset på avreise fra Engelsviken kl. 13.00. Dette er jo mange timer tidligere enn det bruker å være, for det har nesten blitt en tradisjon å ikke komme av gårde før i 8-9 tia på kvelden. Nytt av året var at det kun var Andre Bulle Mikalsen og undertegnede som stilte med biler fra Engelsviken Racing, noe som resulterte i at henger ble lastet litt annerledes.

Pit-crew (Kjell og Jon Sigurd) og Andre satte nesa mot Karlskoga mens jeg lastet ferdig trekkvogna med siste rest og plukket opp bestisen (Nowak) på «østsia». Veldig kjekt å ha med seg en likesinnet, og ikke minst få tatt igjen noen timer med «juging» på turen til og fra Karlskoga. Det blir lenger og lenger mellom hver gang, så det veldig artig å være på Road-trip!

Etter å ha stampet oss igjennom litt kø og tett-trafikk kom vi oss inn i indre-østfold, hvor vi stoppet på Shell Momarken for å toppe opp bilene med litt ekte 98 oktan «race fuel light» suppe. Her ble det også gjort litt endringer på plassering av biler på henger da vi ikke hadde fått helt riktig balanse på hengeren ved første forsøk. Nå var vi klare for å sluke mil inn i de svenske skoger.

Discoen med tilhørende henger og lekebiler vekker interessen hos både store og små, mest moro var det at en yngre herremann (som kom i en rimelig fet Jaguar) virket mer begeistret for vår lille Italiensk-Britiske ekvipasje en den han dukket opp i.
Vel inne i de svenske skoger i behagelig Cruise tempo og lett brumming fra diesel dyret under panseret går praten løst om tykt og tynt. Her legges ingen race strategi, vi tar det som det kommer. Tidvis dukker det opp en og annen sjåfør som har litt dårligere tid en oss, vi viker til siden og slipper forbi. Det er alltid like artig å se hvor overrasket de som passerer er, enkelte kommer halvveis opp på siden for så å finne ut at «vi» er litt lenger enn en vanlig bil med henger og velger å slippe seg tilbake igjen.

Vel fremme på banen i syv tiden, kommer vi til dekket bord, Pit-crewet har fikset depot-boks og alt ligger klart for av-lasting av biler. Når bilene står på plass, tar vi en liten runde og hilser på en masse kjekke mennesker, mange av de har vi ikke sett siden forrige tur på banen. Vi tar tidlig kvelden og forbereder oss til morgendagen (noe som skulle vise seg å bli vanskeligere enn planlagt!!).
For vel fremme på hotellet (eller saunaen), var det minst 28°C på rommene. Vinduer settes fult åpne i håp om at det skal bli litt kjøligere i løpet av kvelden. Etter en god middag i sentrum trekker vi oss tilbake til hotellet, vi snubler over et billiard-bord på veien og det blir gjennomført noen heller dårlige forsøk på spillet. NÅ er vi klare for senga, fortsatt like hett på rommet og for å toppe det hele er det fult hus i karaokebaren på utsiden. F..N, er det mulig liksom.. Ja ja nok om det.

Vel overstått, dukker vi opp på banen lørdag morgen. Etter litt betalingskluss ved innsjekk og litt usikkerhet på hvem og hvordan teknisk skal utføres, blir samtlige biler godkjent og vi er klare til trening.

1.treningspass blir gjennomført uten problemer, personlig blir jeg veldig overrasket over hvor godt feste det er på banen, så her trenger man ikke å holde igjen stort. Det er sykt kult å igjen kunne stole på bilen og de tilbakemeldingene en får gjennom bilen. Ingen overraskelser eller rare bevegelser.

2.trening går som 1.trening, nå er det tid for kval. Jeg velger å stille meg opp langt bak i feltet for å roe det hele ned en runde eller to før jeg setter inn støtet, bak meg i line-up dukker Liam opp i sin 105-serie Bertone GTAm-replika. Vi drar rundetidene nedover og nedover til 1.19.4, jeg sier meg fornøyd og kjører inn. Liam trykker til et par runder til og kommer ned i 1.19.3. Bulle i #24 kvaler inn til 1.24.9.

Jens Hagen #34 stikker ikke overraskende av med P.P. med tiden: 1.15.8
Anders Lorang #500 tar 2. startspor med tiden: 1.19.06
Liam Rode #27 tar 3. startspor med tiden: 1.19.3
Undertegnede #50 tar 4. startspor med tiden: 1.19.4

Det er 3 sekunder som skiller 10 biler så det ser ut til å bli et spenningsfylt første race.
Race 1, går av stabelen med rullende start og 14 biler, Jens tar starten, etterfulgt av Andre Solheim (Team med Anders Lorang), deretter #50 med #27 Stian Scheldrup (team med Liam) hakk i hel. Jens forsvinner som forventet. Nå fikk ikke jeg med meg hva som skjedde lenger ned, da jeg hadde nok med rompa på en Fiat 500 foran og fronten på en GTAm i speilet. Etter et par runder klarer Stian å bremse seg forbi både meg og #500 i enden av langstrekka. Jeg henger meg på Stian og følger han mer eller mindre til mål.

Rekkefølgen i mål blir som følger:
#34, #27, #50, #313, #76, #500, #24, #74, #49, #176 (4 stk DNF) #96, #95, #36, #59 og (2 stk DNS) #71, #13.

Race 2, blir utført med stående start. Starten kommer som en overraskelse på flere førere noe som resulterer i litt omrokkering i feltet. Men Jens kommer først frem til enden av strekka, bommer litt på bremsepunktet og må korrigere, Terje Nilsen kommer som en rakett, men må korrigere. Jens legger seg ut til venstre for å ikke hindre bilene som kommer bak, men kalde dekk og utenfor idealsporet blir det glatt og han får sleng på rompa og blir sittende fast i sandfella i inngangen til S’en. Fryktelig synd! Liam og #50 kommer forbi på høyresiden og ligger forholdsvis tett helt til målgang.
 
Rekkefølgen i mål blir som følger:
#27, #50, #500, #313, #96, #24, #49, #176, en hendelse i runde 9/10 gjør at #76 og #74 ikke kommer i mål.

Hyggelig at du gadd å lese Blunker og takk for en super sesongstart og hyggelig dag på banen. Lykke til på Rudskogen den 26.mai.

Thomas


 98 
 på: 14. Mai 2018, 20:50:40 
Startet av #176 - Arve Vassbotn - Nyeste innlegg av #176 - Arve Vassbotn
Då er bremsene testa under reelle omstende, og eg må seie det var vellykka.

Etter litt kluss på fyrste trening på Karlskoga, mista bremsene.. Fekk eg litt vaksenopplæring av Leif Arne og eine lufteskruen vart dratt til ordentleg, då funka bremsene slik dei er tenkt å gjere. Faktisk så godt at eg no må til med reduksjonsventil på bakhjula.. Så nytt prosjekt er på gang.

Resultatet? To tredje passar og tangering av bestetid på Karlskoga, fornøgd med det.

Følg med, nye påfunn er under oppsegling.

Forresten, logistikkansvarleg bæsja på leggen og la att kameraet heime.. Tulling!

 99 
 på: 14. Mai 2018, 20:40:32 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av #80 - Jørund Jenssen
Godt kjørt i grom bil!

 100 
 på: 14. Mai 2018, 08:53:59 
Startet av Lars Ola Amundsen - Nyeste innlegg av Lars Ola Amundsen
Tøft, bra kjørt og velkommen tilbake begge 2!
Men hva gjorde Jens i løp 2?

Sider: 1 ... 8 9 [10]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS