Corsa Italiana
18. August 2017, 15:41:59 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 8 9 [10]
 91 
 på: 27. Juni 2017, 16:02:59 
Startet av Tor Willy Austerslått - Nyeste innlegg av #76 Terje Nilsen
Lurer på om ikke #76 klarte å frisere banerekorden litt under kval til
Løp 5-6 nå på lørdag  Blunker 1.45.109 Hæ

 92 
 på: 26. Juni 2017, 21:01:15 
Startet av Anders Lorange - Nyeste innlegg av Anders Lorange
Jeg er en håpløs mekaniker. Skiftet hjul men etterdro ikke etter1ste og heller ikke etter 2ndre og heller ikke etter tidstrening! Resultat venstre forhjul løsnet i race 1 jeg brøt ,en hjulbolt røk. Har bestilt nye bolter etc. Stoppet heldigvis slik at det ikke ble skader,men forferdelig irriterende! Tok ikke sjansen på å starte i race 2 med 3 hjulboltene som karnskje hadde fått noen brister!
Før jeg brøt hadde Bulle og jeg fine fighter,kjempegøy. Gleder meg til neste gang Bulle!😅
Satte ny bestetid på Rudskogen med 1.44.445 !😏

 93 
 på: 26. Juni 2017, 13:37:24 
Startet av #176 - Arve Vassbotn - Nyeste innlegg av #176 - Arve Vassbotn
Og då har kompisen med 3D-printer levert varene:



Då var det berre å få sjekka om måla eg har tatt held mål.....

Ja, og så har no godbilen og eg vore ute og fått lufta oss att:



Har eg nevnt at Punto er verdas beste bil!  Blunker

 94 
 på: 26. Juni 2017, 13:30:28 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av #176 - Arve Vassbotn
Kjempeartig helg!

Eg har no fått prøvd det nye drivstoffet "ekko" i løpet av helga, det vart fryktelig spanande siste rundene med massiv fusking og kun bittelitt bensin att i catchtanken når eg rulla inn til teltet, som forøvrig låg som ei ruke etter at eg ikkje fekk tjora det skikkeleg fast før løp 1. Det var då ikkje meininga at eg skulle køyre løp i over ein time....  Gliser

Takk til BMW gjengen som ville ha oss på besøk!

Arve V


 95 
 på: 26. Juni 2017, 13:08:47 
Startet av Jon-Even Johansen - Nyeste innlegg av Jon-Even Johansen
Da er også race 5 og 6 avviklet, denne gang i regi av BMWCCN under BMW dagene på Rudskogen.
Det ble en varm, fin dag med mye folk og mye biler. BMW klubben har fått til noe som som drar mange til å komme seg på banen med gatebilene sine.

For vår del ble det tilsammen 21 biler til start + 6-7 bimmere, så startfeltet var innholdsrikt.
Dessverre blir det jo alltid litt forfall i løpet av dagen, men slik er det.

Race 1 ble jo litt kaotisk, starten ble utsatt med rødflagg under warmup, lederbilen skjønte ikke tegninga og fortsatte rundt banen med hele feltet etter seg.
En av bilene bak i feltet hadde alvorlig røykutvikling og vi fryktet brann.

Men den kom seg, og starten gikk. Etter seks runder ble løpet rødflagget pga en bil som stoppet i enden av langsiden med røykutvikling + at en snurret på samme stedet.
Siden ikke tilstrekkelig antall runder ble kjørt ble det omstart og nye 10 runder. Ikke alle var helt sikre på bensinmengden, men de fleste kom til mål :-)

Race 2 gikk etter boka - ingen problemer.

Alle tidene ligger her:
https://speedhive.mylaps.com/Events/1415531

Sleng gjerne ut kommentarer, bilder og filmer her!

Og takk til BMW CCN for gjestfriheten, tror de synes det var hyggelig med en gjeng italienere på besøk.

JE

 96 
 på: 26. Juni 2017, 11:06:21 
Startet av #89 Vegard Lucasen - Nyeste innlegg av #89 Vegard Lucasen
Kompresjon er ikke lenger hovedmistenkt - etter tips fra Thomas er fokuset nå på tenninga. En rask sjekk viser at den ikke oppfører seg som den skal: den flakker litt frem og tilbake på lavt turtall, men holder seg stort sett i området rundt 40 grader fortenning. Der er den hele veien opp gjennom turtallsregisteret. Så da får jeg starte med å plukke fra hverandre fordeleren og evt prøve en annen tenningsmodul. Motoren har forøvrig ikke orginal tenning, det ser ut som den har Magneti Marelli fordeler/tenningsmodul/coil fra en Delta 1,6, ved navn SM8080CXK (fordeler) / AEI200A (tenningsmodul).

 97 
 på: 24. Juni 2017, 18:34:22 
Startet av #89 Vegard Lucasen - Nyeste innlegg av #89 Vegard Lucasen
Dagen ble ikke stort å skryte av.. Rundetidene var veldig skuffende, til tross for at det føltes som diffen var til god nytte. Men det ble mindre og mindre skyv i motoren, i andre løp klarte jeg så vidt å tømme 3.gir før gangbrua, og når jeg la inn 4.gir mista jeg 200rpm fram til innbremsing. Det var ikke SÅ mye motvind.. Jeg har ca 9 i komp på syl 1 og 2, og ca 11 på syl 3 og 4. Er det nok differanse til å mistenke toppakning? Er ikke tegn til olje i vannet eller omvendt.

 98 
 på: 23. Juni 2017, 09:12:12 
Startet av #89 Vegard Lucasen - Nyeste innlegg av #89 Vegard Lucasen
Dårlig med tid til regndans nå ja, Anders. Den ble så kort at det ser ut som det kun blir et regnskyll i dag.  Trist   Blunker

Nå er girkassa montert sammen, diffen shimset på plass, kassa montert i bilen, og forstilling hengt opp igjen. Det gjenstår en del annet småplukk som f.eks. montering av resten av det som ble tatt ned for å få ut kassa, oppheng av eksos, tetting av åpninger i karosseriet over eksosen, justere forstilling, helst lage et motorfeste, bytte vannslange, og ikke minst oppstart for å se om kassa henger sammen og fortsatt har evnen til å sette bilen i bevegelse. Jeg krysser fingra for at det går bra. Giroverføringene fikk jeg ihvertfall strammet opp litt, så den forhåpentligvis er litt tightere. Jeg vurderte å bytte til wire-overføring fra Multipla, men jeg valgte å la det være nå. Det får bli neste gang kassa skal ut.. Jeg har noen andre tomgangsdyser som skulle vært prøvd ut også, men det får eventuelt bli på søndag under treningen.

 99 
 på: 21. Juni 2017, 21:19:04 
Startet av #89 Vegard Lucasen - Nyeste innlegg av #89 Vegard Lucasen
Jeg har åpnet en C510 med tripod, den hadde mye større shims og lager. Men nå er kassa klar til å monteres i bilen. Jeg fant pakningsark av stål i ymse dimensjoner på jobben, klipte til et ark på 0,1mm og la det oppå 2,3 shimset. Har også fått tightet giroverføringa + de fjærbelastede kulene som holder kassa i gir. Kjennes veldig tight og fint ut nå, spent på hvordan det blir når den er montert på plass!

 100 
 på: 21. Juni 2017, 19:40:58 
Startet av #89 Vegard Lucasen - Nyeste innlegg av #34 Jens Hagen
Har ikke du ett par C506 kasser liggende? Tror de har samme shimsene
og C510 med tripod er like med de som har flens.
Er sikkert ikke noe stort problem å kjøre ett løp med 0 i forspenn heller. Glad


Sider: 1 ... 8 9 [10]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS