Corsa Italiana
23. Juni 2017, 21:46:02 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Advan A048 - informasjon fra Teknisk  (Lest 2973 ganger)
Vegar Johannessen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 329


E-post
« på: 08. November 2016, 11:25:07 »

Et lite varsel og informasjon.

Yokohama Advan A048 produsert etter 01.11.2014 er ikke gategodkjente da de ikke tilfredstiller EU sine krav. Dekket vil bli fjernet fra dekklisten og vil ikke bli lovlige i Corsa Italiana 2017.
Er dekket produsert før 01.11.2014 så er de fortsatt godkjent.
Teknisk anbefaler alle deltagere til å vente med å kjøpe dekk til ny dekkliste er gjennomgått og publisert. Det kan komme flere endringer

Teknisk Capo
Vegar Johannessen
Loggført
#16 - Heine Pedersen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #1 på: 09. November 2016, 13:30:35 »

Og poenget med dette er??? Eller når begynte EU å bry seg med hva vi kjører med på bane?
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 852


Fredrikstad


E-post
« Svar #2 på: 09. November 2016, 15:19:20 »

Og poenget med dette er??? Eller når begynte EU å bry seg med hva vi kjører med på bane?

Poenget er at i vårt regelverk står det at dekkene skal være gategodkjente...

JE

Loggført

0o=V=o0
#16 - Heine Pedersen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #3 på: 10. November 2016, 10:07:06 »

Kanskje det hadde vært en idé å innføre et unntak for akkurat disse? 90% av coppa-bilene bruker jo disse... Tviler på at dere hadde fått mange protester på det. Blunker
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 852


Fredrikstad


E-post
« Svar #4 på: 10. November 2016, 10:23:31 »

Styret hadde et møte i går hvor dekk/dekkliste stod på agendaen.
Det kommer en løsning når teknisk delegasjon får sparket nok i dekkstablene.

JE
Loggført

0o=V=o0
#8 - Marius Sorteberg
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #5 på: 13. November 2016, 15:24:31 »

Akkurat slik det ser ut nå er alle vi som kjører småtasser litt ute å kjøre fordi det i praksis ikke er noen alternativ i dimensjon 175/50-13. For vår del vil det bli ganske mye ombygging for å få 185/60-13 på bilen, både med hjulopphenget og skjermbreddere. I så fall rekker ikke vi å kjøre noen løp neste år, for vi kommer til å ha mer enn nok med å bygge om bilen til den nye motoren.

Er det noen som vet om Yokohama (eller noen andre) kommer med dekk i 175/50-13 som er godkjent neste år? Dette er en vanlig dimensjon på Mini, så de som kjører cup i UK med disse bilene er i samme båt.

Vil man gi dispensasjon for neste år, slik at de som allerede har dekk som sitter på bilen kan bruke opp dekkene? Vi måtte ut med over 7k for Yoko  til siste løpshelg i fjor og det er surt om vi ikke kan bruke dem opp, selv om de er i "medium" og ikke "soft" (noe som betyr to sek. dårligere rundetider). Dette skulle jo være en lavbudsjett serie.   
Loggført
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 6



E-post
« Svar #6 på: 13. November 2016, 16:49:26 »

Akkurat slik det ser ut nå er alle vi som kjører småtasser litt ute å kjøre fordi det i praksis ikke er noen alternativ i dimensjon 175/50-13. For vår del vil det bli ganske mye ombygging for å få 185/60-13 på bilen, både med hjulopphenget og skjermbreddere. I så fall rekker ikke vi å kjøre noen løp neste år, for vi kommer til å ha mer enn nok med å bygge om bilen til den nye motoren.

Er det noen som vet om Yokohama (eller noen andre) kommer med dekk i 175/50-13 som er godkjent neste år? Dette er en vanlig dimensjon på Mini, så de som kjører cup i UK med disse bilene er i samme båt.

Vil man gi dispensasjon for neste år, slik at de som allerede har dekk som sitter på bilen kan bruke opp dekkene? Vi måtte ut med over 7k for Yoko  til siste løpshelg i fjor og det er surt om vi ikke kan bruke dem opp, selv om de er i "medium" og ikke "soft" (noe som betyr to sek. dårligere rundetider). Dette skulle jo være en lavbudsjett serie.   

Må vel kunne gi disp for dette synes jeg.... Glad
Loggført
Vegar Johannessen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 329


E-post
« Svar #7 på: 13. November 2016, 17:07:10 »

Det er såvidt jeg vet ikke noe godt alternativ til A048. Dette sliter også historisk med. Det kjøres masse serier i UK som bruker 13", men de kjører ikke etter FIA så vi kan se bort fra dette
.
Men CI er i den heldige situasjon at vi selv bestemmer, og styret har bestemt at vi kommer til å kjøre videre med A048. Den eneste grunnen til st dette ikke er publisert enda, er at vi i skrivende stund holder på å "vaske" dekklisten før den blir publisert Glad

En tilleggsopplysning: A048 er ikke forandret på noen måte, så det er ingen prestasjonsheving på dekket. Det mistet E-merkingen da støykravet er skjerpet.

Vegar
Teknisk Capo
Loggført
#8 - Marius Sorteberg
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #8 på: 14. November 2016, 00:26:36 »

Dette er gode nyheter Vegar!

Jeg kjenner også til at A048 ikke er endret, det er kun dette med dekkstøy som gjør at det ikke lenger er gategodkjent. Jeg har hørt at det skal komme et nytt dekk, A050. Dette klarer kravet og er et bedre dekk til vårt formål, men det er uklart om det kommer i "vår" dimensjon.

A048 er på vei til å fases helt ut etter det jeg har hørt. Årsaken er at kjøpegruppen er vesentlig redusert når dekket ikke lenger er gategodkjent. Det vil bety at selv om CI godkjenner dekket, så vil det fremdeles være dyrt og begrenset med tilgang.

Team BigFiat må i tenkeboksen i forhold til dette, for det er ikke rimelig racing når vi brenner 15k kun i dekk på en sesong for en bil på 630 kg.
Loggført
Vegar Johannessen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 329


E-post
« Svar #9 på: 30. Januar 2017, 08:26:04 »

Etter det jeg forstår så blir flere versjoner av a048r borte, bla soft. Dette er jo ikke så bra nødvendigvis. Men vi får ikke gjort noe med hva produsentene produserer. Så hvis det dukker opp ett dekk i 175/55-13 som ser lovende ut, så skal vi ta det fortløpende i Styret/Teknisk
Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #10 på: 27. April 2017, 16:24:56 »

Skjedd noe mer med oppdatert dekkliste? Er nankang AR-1 blitt vurdert? eller D-mack?

Thomas
Loggført
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #11 på: 27. April 2017, 16:57:30 »

Er det mulig å følge det som står på denne listen?
http://rejsa.nu/info/info_rdack.php
Loggført
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #12 på: 30. April 2017, 07:18:10 »

Historisk har jo fått disp ganske nylig til å bruke 048,  FYI.
https://bilsport.no/informasjon-dekk-historisk-racing-2017/
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS