Corsa Italiana
25. September 2018, 08:35:06 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:

Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Shimsing av diff  (Lest 2513 ganger)
#89 Vegard Lucasen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« på: 20. Juni 2017, 21:23:18 »

Når man holder på med ting man ikke kan må man nødvendigvis få seg noen overraskelser. Jeg har åpna girkassa for første gang - da blir det veldig mange overraskelser..  Osteaktig Den siste i rekka er shimsing av diffen, som jeg i utgangspunktet ikke var klar over at jeg måtte gjøre. Girkassa er den velkjente C510-kassa, med skrudde drivaksler(?), ikke tripod. Jeg har funnet ut at jeg skal måle ca 0,10mm klaring mellom "låseplata" for shimset og godset på kassa før de 4 boltene strammes. Med orginalt shims på 2,3mm måler jeg null klaring. Jeg har ett annet shims liggende, det måler 2,2. Når jeg legger de oppå hverandre måler jeg 2,15mm klaring, noe som betyr at jeg trenger shims for 2,35mm + 0,1mm klaring = 2,45mm.

Noen som har et 2,45mm shims liggende?? Det måler ca ø74,9mm utvendig, ca ø65,1mm innvendig. Jeg tror alle C510 som ikke har tripod har like shims. Jeg grøsser med tanken på å ringe RSA, men jeg får ta en telefon i mårra..
Loggført
#34 Jens Hagen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #1 på: 21. Juni 2017, 19:40:58 »

Har ikke du ett par C506 kasser liggende? Tror de har samme shimsene
og C510 med tripod er like med de som har flens.
Er sikkert ikke noe stort problem å kjøre ett løp med 0 i forspenn heller. Glad

Loggført
#89 Vegard Lucasen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #2 på: 21. Juni 2017, 21:19:04 »

Jeg har åpnet en C510 med tripod, den hadde mye større shims og lager. Men nå er kassa klar til å monteres i bilen. Jeg fant pakningsark av stål i ymse dimensjoner på jobben, klipte til et ark på 0,1mm og la det oppå 2,3 shimset. Har også fått tightet giroverføringa + de fjærbelastede kulene som holder kassa i gir. Kjennes veldig tight og fint ut nå, spent på hvordan det blir når den er montert på plass!
Loggført
Remi Løvhøiden
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #3 på: 27. Juni 2017, 21:25:44 »

Hei Vegard.

Nye diff lager?
Loggført
#89 Vegard Lucasen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #4 på: 28. Juni 2017, 04:53:38 »

Nei, jeg brukte de gamle. Bestilte nye, fikk feil type, så jeg rakk ikke å bytte. Kunne ikke merke tegn til slitasje på de gamle.
Loggført
#89 Vegard Lucasen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #5 på: 28. Juni 2017, 09:12:21 »

Jeg syns forresten at det var en lyd fra diffen, selv om det er vanskelig å høre i infernoet. Litt googling sier at det ikke skal være lyd fra Quaife-diffen, kan shimsinga være feil ettersom jeg brukte gamle lager?
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Fredrikstad

E-post
« Svar #6 på: 28. Juni 2017, 09:44:39 »

Jeg syns forresten at det var en lyd fra diffen, selv om det er vanskelig å høre i infernoet. ...

Inferno ja, fra tidtakerbua ble det avdekket at det kun var Unoen og 313 som hørtes godt med akseptabelt høyt turtall når feltet passerte... Gliser Gliser Gliser

JE
Loggført

0o=V=o0
#89 Vegard Lucasen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #7 på: 28. Juni 2017, 13:57:13 »

Inferno ja, fra tidtakerbua ble det avdekket at det kun var Unoen og 313 som hørtes godt med akseptabelt høyt turtall når feltet passerte... Gliser Gliser Gliser

Det tar jeg som et stort kompliment! Nesten så det er verdt skallebanken..  Blunker
Loggført
Petter Hulsund
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #8 på: 21. Mai 2018, 13:54:59 »

Hei
Jeg skal  montere en quife diff på en c510 kasse til en alfa 147  er det noen som har  manual / evt split tegning   har ikke gjort denne jobben før så ville vært greit med litt underlag  . Evt hvor en finner noe doumentasjon  .
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS