Corsa Italiana
18. Juni 2018, 07:04:46 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:

Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bedre bremser foran på Alfetta  (Lest 1153 ganger)
#59 Atle Strand
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« på: 19. August 2017, 21:56:27 »

Kunne tenkt meg å oppgradere bremsene foran på bilen min da det er massive skiver foran på den. Ser for meg at det vil gå varmt ganske så fort.
Er det noen som har noen tips om ombygging til ventilerte skiver? Går det å sette over en Ts/v6 hub på mitt nav f.eks? Eller er det noen andre måter å løse dette på?
Gode råd tas imot med takk  Glad
Bilen er en 79' Alfetta 2liter.
Loggført
#13 - Rune Risholt
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #1 på: 20. August 2017, 11:10:59 »

Du kan prøve å få tak på skiver og bremse åk fra tidlig 164 TS de hadde 4 hjulbolter og er muligens bolt on.gir og skiver med litt større diameter.

Eller bore om skiver fra v6 bilene og bruke Calipere fra samme. Også bolt on bortsett fra bore opp til hjulbolter

Eller du kan n bruke noe ettermarkeds greier
Loggført
#100 - Per Husaas
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #2 på: 20. August 2017, 19:32:58 »

Vi har 75 TS bremser (alu calipere og ventilerte skiver) på vår GTV, men den har 75TS hub'er og 5 bolt.. Disse funger helt ok i CI med godt belegg.. Glad
Loggført

#100 - Scuderia Lumbago - Alfetta GT 1975
#59 Atle Strand
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #3 på: 20. August 2017, 23:42:49 »

Passer 75 huber over på navet som sitter der, eller må navet byttes også? Fikk jo låne min brors 75 i helgen, og var veldig fornøyd med bremsene på den. Ville vært Morro å fått like gode bremser på min, da planen er å få den ferdig til neste løp på Rudskogen  Gliser hvor evt er det mulig å få tak i deler til disse bilene?
Loggført
#13 - Rune Risholt
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #4 på: 21. August 2017, 06:52:20 »

Om 5 bolt nav passer på Alfettaen kommer ann på alder og motor alfettaen var utstyrt med opprinnelig. det finnes to diametere på spindelen til Alfetta, den største er identisk med de til v6 bilene. (husker ikke målene i farten nå, men er jeg flink så husker jeg å ta med skyvelæret ned i bua i kveld og måle)

5 bolt hubber må du kjøpe brukt, så er bare å følge med på alfasidene her og i våre naboland.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS