Corsa Italiana
25. September 2018, 08:21:36 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Race rapport løp 1 og 2, Karlskoga 12 mai 2018.  (Lest 1727 ganger)
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« på: 13. Mai 2018, 11:26:16 »

Legg gjerne ut inboard, bilder og referat her! Glad
Loggført
Liam Rode
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



E-post
« Svar #1 på: 13. Mai 2018, 22:34:17 »

Takk for en kjempefin lørdag. Det gikk virkelig over all forventning med 1. plass i begge løp, med Stian sin comeback som pilot i første løp.
Gleder meg til å kjøre med dere igjen, muligens Italiensk dag.

Her er et par filmer fra inne i bilen. Stian har sort dress, og jeg rød.

Loggført
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #2 på: 14. Mai 2018, 08:53:59 »

Tøft, bra kjørt og velkommen tilbake begge 2!
Men hva gjorde Jens i løp 2?
Loggført
#80 - Jørund Jenssen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #3 på: 14. Mai 2018, 20:40:32 »

Godt kjørt i grom bil!
Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #4 på: 14. Mai 2018, 21:53:56 »

(OBS! - Mye tekst!!)
Rattrust 2018 - Reisebrev

Ja som de fleste kanskje har fått med seg har det i løpet av helgen blitt gjennomført nok et løp av våre gode venner i øst. Takk for nok en gang vel gjennomført arrangement! Det er alltid like trivelig å begynne sesongen på Karlskoga.
En bane jeg har likt fra første gang jeg rattet #50 der i sesongåpningen i 2011. Den gangen hadde riktignok lille hvit fortsatt sin originale ladycup støtstangsmotor på svimlende 1050ccm og i følge ryktene ca. 90hk. Lille hvit fullførte den gang med beste rundetid på 1.25.8 det var flere sekunder treigere enn både Jens og Anders som da rattet hver sin A112 Abarth.

Nå noen år (og modifikasjoner) senere har #50 satt «NY» (setter ny i parantens, siden banen har blitt noe forandret siden Anders satte den tidligere rekorden) banerekord i klasse 4 Coppa Mille Trecento med tiden: 1.19.4 fortsatt med godt under 90hk (86hk, riktignok målt med nav-rulle). Dog har #50 i motsetning til føreren blitt noe lettere med åra. 😉

Tilbake til reisebrevet!

Trekkvogner og henger ble lastet klare på fredags formiddag og vi satset på avreise fra Engelsviken kl. 13.00. Dette er jo mange timer tidligere enn det bruker å være, for det har nesten blitt en tradisjon å ikke komme av gårde før i 8-9 tia på kvelden. Nytt av året var at det kun var Andre Bulle Mikalsen og undertegnede som stilte med biler fra Engelsviken Racing, noe som resulterte i at henger ble lastet litt annerledes.

Pit-crew (Kjell og Jon Sigurd) og Andre satte nesa mot Karlskoga mens jeg lastet ferdig trekkvogna med siste rest og plukket opp bestisen (Nowak) på «østsia». Veldig kjekt å ha med seg en likesinnet, og ikke minst få tatt igjen noen timer med «juging» på turen til og fra Karlskoga. Det blir lenger og lenger mellom hver gang, så det veldig artig å være på Road-trip!

Etter å ha stampet oss igjennom litt kø og tett-trafikk kom vi oss inn i indre-østfold, hvor vi stoppet på Shell Momarken for å toppe opp bilene med litt ekte 98 oktan «race fuel light» suppe. Her ble det også gjort litt endringer på plassering av biler på henger da vi ikke hadde fått helt riktig balanse på hengeren ved første forsøk. Nå var vi klare for å sluke mil inn i de svenske skoger.

Discoen med tilhørende henger og lekebiler vekker interessen hos både store og små, mest moro var det at en yngre herremann (som kom i en rimelig fet Jaguar) virket mer begeistret for vår lille Italiensk-Britiske ekvipasje en den han dukket opp i.
Vel inne i de svenske skoger i behagelig Cruise tempo og lett brumming fra diesel dyret under panseret går praten løst om tykt og tynt. Her legges ingen race strategi, vi tar det som det kommer. Tidvis dukker det opp en og annen sjåfør som har litt dårligere tid en oss, vi viker til siden og slipper forbi. Det er alltid like artig å se hvor overrasket de som passerer er, enkelte kommer halvveis opp på siden for så å finne ut at «vi» er litt lenger enn en vanlig bil med henger og velger å slippe seg tilbake igjen.

Vel fremme på banen i syv tiden, kommer vi til dekket bord, Pit-crewet har fikset depot-boks og alt ligger klart for av-lasting av biler. Når bilene står på plass, tar vi en liten runde og hilser på en masse kjekke mennesker, mange av de har vi ikke sett siden forrige tur på banen. Vi tar tidlig kvelden og forbereder oss til morgendagen (noe som skulle vise seg å bli vanskeligere enn planlagt!!).
For vel fremme på hotellet (eller saunaen), var det minst 28°C på rommene. Vinduer settes fult åpne i håp om at det skal bli litt kjøligere i løpet av kvelden. Etter en god middag i sentrum trekker vi oss tilbake til hotellet, vi snubler over et billiard-bord på veien og det blir gjennomført noen heller dårlige forsøk på spillet. NÅ er vi klare for senga, fortsatt like hett på rommet og for å toppe det hele er det fult hus i karaokebaren på utsiden. F..N, er det mulig liksom.. Ja ja nok om det.

Vel overstått, dukker vi opp på banen lørdag morgen. Etter litt betalingskluss ved innsjekk og litt usikkerhet på hvem og hvordan teknisk skal utføres, blir samtlige biler godkjent og vi er klare til trening.

1.treningspass blir gjennomført uten problemer, personlig blir jeg veldig overrasket over hvor godt feste det er på banen, så her trenger man ikke å holde igjen stort. Det er sykt kult å igjen kunne stole på bilen og de tilbakemeldingene en får gjennom bilen. Ingen overraskelser eller rare bevegelser.

2.trening går som 1.trening, nå er det tid for kval. Jeg velger å stille meg opp langt bak i feltet for å roe det hele ned en runde eller to før jeg setter inn støtet, bak meg i line-up dukker Liam opp i sin 105-serie Bertone GTAm-replika. Vi drar rundetidene nedover og nedover til 1.19.4, jeg sier meg fornøyd og kjører inn. Liam trykker til et par runder til og kommer ned i 1.19.3. Bulle i #24 kvaler inn til 1.24.9.

Jens Hagen #34 stikker ikke overraskende av med P.P. med tiden: 1.15.8
Anders Lorang #500 tar 2. startspor med tiden: 1.19.06
Liam Rode #27 tar 3. startspor med tiden: 1.19.3
Undertegnede #50 tar 4. startspor med tiden: 1.19.4

Det er 3 sekunder som skiller 10 biler så det ser ut til å bli et spenningsfylt første race.
Race 1, går av stabelen med rullende start og 14 biler, Jens tar starten, etterfulgt av Andre Solheim (Team med Anders Lorang), deretter #50 med #27 Stian Scheldrup (team med Liam) hakk i hel. Jens forsvinner som forventet. Nå fikk ikke jeg med meg hva som skjedde lenger ned, da jeg hadde nok med rompa på en Fiat 500 foran og fronten på en GTAm i speilet. Etter et par runder klarer Stian å bremse seg forbi både meg og #500 i enden av langstrekka. Jeg henger meg på Stian og følger han mer eller mindre til mål.

Rekkefølgen i mål blir som følger:
#34, #27, #50, #313, #76, #500, #24, #74, #49, #176 (4 stk DNF) #96, #95, #36, #59 og (2 stk DNS) #71, #13.

Race 2, blir utført med stående start. Starten kommer som en overraskelse på flere førere noe som resulterer i litt omrokkering i feltet. Men Jens kommer først frem til enden av strekka, bommer litt på bremsepunktet og må korrigere, Terje Nilsen kommer som en rakett, men må korrigere. Jens legger seg ut til venstre for å ikke hindre bilene som kommer bak, men kalde dekk og utenfor idealsporet blir det glatt og han får sleng på rompa og blir sittende fast i sandfella i inngangen til S’en. Fryktelig synd! Liam og #50 kommer forbi på høyresiden og ligger forholdsvis tett helt til målgang.
 
Rekkefølgen i mål blir som følger:
#27, #50, #500, #313, #96, #24, #49, #176, en hendelse i runde 9/10 gjør at #76 og #74 ikke kommer i mål.

Hyggelig at du gadd å lese Blunker og takk for en super sesongstart og hyggelig dag på banen. Lykke til på Rudskogen den 26.mai.

Thomas



* 2018-05-14 20.47.43.jpg (89.68 KB, 1024x498 - vist 38 ganger.)

* received_418691151970222.jpeg (1495.53 KB, 4032x3024 - vist 40 ganger.)

* received_10155186508507587.jpeg (224.32 KB, 1334x750 - vist 42 ganger.)

* received_10155186508807587.jpeg (279.79 KB, 1334x750 - vist 35 ganger.)

* received_10155186508567587.jpeg (249.16 KB, 1334x750 - vist 36 ganger.)
« Siste redigering: 14. Mai 2018, 22:04:08 av #50 Thomas Stokkan » Loggført
#13 - Rune Risholt
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 169


E-post
« Svar #5 på: 15. Mai 2018, 13:02:49 »

Noen bilder Glad


* IMGP0301.jpg (123.14 KB, 768x1024 - vist 31 ganger.)

* IMGP0302.jpg (117.36 KB, 768x1024 - vist 38 ganger.)

* IMGP0308.jpg (181.01 KB, 1280x960 - vist 33 ganger.)

* IMGP0310.jpg (183.53 KB, 1280x960 - vist 32 ganger.)

* IMGP0311.jpg (212.85 KB, 1280x960 - vist 39 ganger.)

* IMGP0317.jpg (111.06 KB, 768x1024 - vist 30 ganger.)

* IMGP0394.jpg (109.29 KB, 768x1024 - vist 34 ganger.)
Loggført
#80 - Jørund Jenssen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #6 på: 22. Mai 2018, 14:36:43 »

Veldig hyggelig å lese, men jeg trenger dessverre mere for å lage en skikkelig race rapport. Er selvfølgelig ute i siste laget. Men regnet med det kom til å renne inn med videoer og bilder her😎

Kan dere komme med litt innspill og kommentarer slik at det blir enkelt å skrive. Evt har en av dere som var der lyst til å skrive 10 setninger PR løp? Må være adjektivrikt og spennende i tilfelle😎👍🏎🏎
Loggført
Mats Forssén
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



WWW
« Svar #7 på: 14. Juni 2018, 11:57:11 »

Här finns en film med action från CAR Challenge och Corsa Italiana från Gelleråsen: https://www.facebook.com/Laagosdriftingrallyvideos/videos/2134603939887901/?t=0

Enligt uppgift kommer den möjligen att publiceras på youtube men för närvarande finns den enbart på facebook.
Loggført

Mondial T -92
Abarth 500 Assetto Corse -11, #71 CAR Challenge
youtube.com/matforacing
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #8 på: 18. Juni 2018, 13:51:25 »

Här finns en film med action från CAR Challenge och Corsa Italiana från Gelleråsen: https://www.facebook.com/Laagosdriftingrallyvideos/videos/2134603939887901/?t=0

Enligt uppgift kommer den möjligen att publiceras på youtube men för närvarande finns den enbart på facebook.

Kul film Mats Blunker
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS