Corsa Italiana
16. Oktober 2018, 20:01:34 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:

Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Race rapport Rudskogen 26 mai, løp 3 og 4.  (Lest 1094 ganger)
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« på: 27. Mai 2018, 18:19:43 »

Da var årets 2 første løp unna gjort for min del, med blandete følelser.

Det positive var at motoren fungerte veldig bra.
Det negative: Gåent hjullager som begynte allerede i kvaliken. Bremsene: Hadde fjernet bremsekraft forsterkeren i håp om at dette skulle bli bedre, da jeg slet med at den låste veldig lett i fjor(spesielt på regn) Dette resulterte i at jeg måtte trå som mannen med ljåen for å bremse normalt, men det verste var vel at jeg måtte begynne mye før enn jeg pleier. Antar at her røk det fort ett par sekunder pr runde, så det var synd. Så til neste gang må dette løses, da jeg brukte mer energi på å bremse enn å faktisk kjøre bil.

Kvalik: I visshet om at bremsene ikke var så bra som jeg hadde håpet på, hadde jeg heller ikke store ambisjoner. I tet sjiktet ett sted, men da i feil ende.
Kjører utpå, prøver å få feeling med bremsene og ikke minst prøver å lage meg plass på banen for 1-2 gode runder. Letter sagt enn gjort, det svermer med biler og det er vanskelig med en klar runde. Kvaler inn såder til første løp.

Løp 1: Forferdelig høyt tempo på han som lå som nr 1, måtte jo nesten tømme 3 giret før de røde lysene slukket. Så sånn sett burde starten vært avblåst, da jeg tviler på at hele feltet var med. Uansett, tok det litt piano i starten og jobbet meg greit oppover feltet. Kom i mål som 7 mann og nr 2 i corsaen. Grei debut av den "nye" bilen.

Løp 2: Roligere og mer normal start prosedyre i løp 2, lå fint i 2 giret før de røde lysene( voldsom akslerasjon i rett turtalls register) klarer å blaste forbi en M3 på sletta, noe jeg er veldig fornøyd med. Men må tidlig på brems siden jeg hadde veldig dårlig bremsefølelse. Føler selv at jeg kunne vært lenger fremme i starten, hadde det ikke vært for bremsene. Kommer inn i løpet og fotfølger vel 2 BMW fra start til slutt. De fikk ett forsprang ved passering av 1 bil med en runde, jeg tapte på det, det gjorde ikke de. Så spenningen ble litt borte, men fikk i hvertfall satt beste rundetid i runde 10.
Så jeg satser på at verste rattrusten er borte nå og så får jeg fikse de 2 små problemene jeg har.
Kommer da såklart sterkere tilbake Osteaktig Osteaktig
Loggført
#34 Jens Hagen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #1 på: 27. Mai 2018, 20:22:47 »

Loggført
Mats Andersen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #2 på: 27. Mai 2018, 22:46:33 »

Kul film Jens! Hva ble beste tid?

Fikk til slutt byttet et kryss  og noen knekte bakfjærer på trekkbilen mm og kom meg av gårde lørdag ut på dagen i håp om å få kjørt litt på søndagen. En dag for sent.. vet men sånn er livet. Fikk hvertfall gasset fra meg litt med gtven.  Gliser
« Siste redigering: 28. Mai 2018, 22:02:44 av Mats Andersen » Loggført
#34 Jens Hagen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #3 på: 28. Mai 2018, 20:38:20 »

Hei Mats. Ingen bra tider fra min side denne dagen ca:1,40
Loggført
Mats Andersen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #4 på: 28. Mai 2018, 22:03:12 »

OK det ble vel bra varmt i asfalten utpå dagen der!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS