Corsa Italiana
25. September 2018, 08:42:21 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Siste håp for å rekke Knutstorp. Noen som har en ide?  (Lest 267 ganger)
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 6



E-post
« på: 13. September 2018, 07:45:49 »

Det begynner å bli dårlig tid til å rekke Knutstorp og Jeg får fortsatt følgende feilkoder:


P01100 Air flow meter

P0110 Air temperature sensor

Jeg har målt meg frem og kjørt diagnose. Jeg har riktige verdier på kabelen fra ECU. Når jeg kjører diagnose så gir luftmengdemåleren info til ECU (de endres ved gasspådrag), men signalene er for sterke.

Når jeg tar bort kabelen så får jeg fortsatt måling på temperartur (fast 20,1 grad).

Kan det være en kortslutning et eller annet sted som gir motstand på temp måleren selv om den ikke er koblet på?
Noen som har en siste ide på hva jeg kan se etter?

Tom for ideer selv nå, og Knutstorp ser ut til å ryke......

Bo

Loggført
#100 - Per Husaas
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 2



E-post
« Svar #1 på: 13. September 2018, 12:21:50 »

Hva med å demontere/montere alle plugger på veien? (overgangsplugger mellom motorkabling og bilkabling, plugg på ECU, ...)
Det var jo fuktig sist løp, så har kondens/vann kommet inn et sted kan man få mye rart..

Du har vel hatt den av batteriet en stund, eller slettet feilkoder via ODB?

Hva mener du med for sterke? for høy spenning?
Loggført

#100 - Scuderia Lumbago - Alfetta GT 1975
#100 - Per Husaas
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 2



E-post
« Svar #2 på: 16. September 2018, 11:38:18 »

Ser du vil kjøpe ledningsnett, fant du feilen?
Loggført

#100 - Scuderia Lumbago - Alfetta GT 1975
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 6



E-post
« Svar #3 på: 18. September 2018, 12:34:03 »

Ikke funnet ut av det enda. Må få proff hjelop hvis jeg skal kunne rekke til sesongavslutningen..... Glad
Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #4 på: 18. September 2018, 13:13:46 »

Hva slags diagnose benyttes for feilsøking?

Thomas
Loggført
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 6



E-post
« Svar #5 på: 18. September 2018, 14:29:24 »

Bruker MultiEcuscan, men får bare selve feilmeldingen på LMM. Selve Lmm er byttet og funker......

ønsker meg en bilelektromann/dame i gave..... Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS