#176 - Scuderia TOTEN

(1/67) > >>

#176 - Arve Vassbotn:


Fjorårets siste versjon av #176.

Team medlemmer:

Primo pilota: Arve Vassbotn
Altro pilota:  Sondre B. Vassbotn

Macchina: FIAT Punto 55S

Motore: FIRE 1242

Coppa milletrecento

Så får vi ta resten etterhvert  ;D

Admin:
Beklager til alle dere andre, men dette er nok Verdens Tøffeste Bil :D

72 - Bo Wilhelm Kielland:
I alle fall et FETT hjulløft!!!!

#176 - Arve Vassbotn:
8. Februar 2010 - Galskapen er i gang (hentet fra Lazzaroni):

Har lenge sett etter, en Punto I tredørs med 1242 snurre, men så dukka det opp ett heller misslykka "gatebil" forsøk av en Punto 55. Den har versert på diverse fora i noen morrotråder, hånet, spottet og lagt ut til allmen latter. Men, hvem bryr seg vel om det? ikke jeg i alle fall.

Det er en '94 model, uten startsperre  :D det forenkler en del ting. Den har masse støgg plastikk rundt om, MEN det veier nesten ingenting, betraktelig lettere enn originalfangere i alle fall, og det er jo bra. Katalysator er fjernet og det er satt på ett 2" SIMMONS anlegg, så da slapp jeg billig unna der også. Den hadde stått i ca. 3 måneder og var temmelig nedsnødd, men starta på flekken.. Punto ruler   ;D  Snurra er den fryktinngytende 1,1 med 55 gamp, så dette kommer til å rive skinnet av de aller fleste pølser...  ::) Men det er forsatt mye som må fikses og brushes på, dessuten er det noe som heter tid og penger også.... målet er å få kjørt i alle fall ett løp i år.

Slik ser da herligheten ut:


Og værre blir det  :lol:


Den er så lav med all plastikken på at fremfanger må fjernes for å få den på bilfrakter, og det FØR jeg har gått på den med diverse senketriks...

Ja, ja de gærne har det godt!  :D

#176 - Arve Vassbotn:
27. august 2010 - Ting Tar Tid:

Liten update fra Scuderiaen.

Vogna er nå nede på bakken, bremser i begge ender er gått over, bak er absolutt alt byttet fra rør til bremsebånd, og plutselig var der bremser bak gitt, både den som er operert med foten og den som opereres med armen  :D Nye hjullager ble også satt på plass, så nå ruller det så fint så.

Foran var det meste nytt så der ble det bare plukket ned, renset og klint på litt kobberpasta på glidedelene. Bremseveske bytta.

Nye TOYO Proxes T1R i dim 195/50-15 er satt på, og det ble "noe" trangt i hjulbuen bak, så her må slegga frem igjen. Kjører rene gatedekk til å begynne med, tror nok at både jeg og jr. har mer enn nok med å lære og kjøre bil, så racing dekk får komme når vi har slitt ut disse....

Etter ett par timers ræs på bygdeveiene rundt om på Toten i går kveld, sitter jeg igjen med følgende foreløpige konklusjon:

Fjærene til Fritz var, som fryktet, noe myke. Bilen er lav og stiv for all del, men ved hurtig kurvekjøring og godt pådrag ut av sving subber det bak, og jeg syns den krenger "litt" mye....  ::) Foreløpig løser jeg subbinga med slegga....  :o

Bremsene vriker som de skal, det ble fire rette streker i grusen  :lol: og den går rett frem ved hard nedbremsing på asfalt, så da er det godkjent   :o

Motoren er tett, den svetter litt olje rundt toppdekselet, men det ser nå ut som tørsten etter vann endelig har gitt seg, måtte nok bare få kjørt den litt hardt ser det ut som.

Rusthulla i gulvet har jeg en plan for i forbindelse med bur og sete montering.

Så da er det bare å få ringt til burbyggern som jeg avtalte burbygging med i April   :-[ ...... ting tar tid...... i alle fall når en bare har ett par korte kveldstimer ett par kvelder i uka..

Og, vingen.....?? vel unggutta på den lokale Æsso'n syns den var "dritkul"   ::)





Det ser værre ut enn det går....  ::)

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side