Corsa Italiana
19. September 2017, 19:57:55 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: #16 - Heine Pedersen  (Lest 8098 ganger)
#16 - Heine Pedersen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #30 på: 19. September 2014, 10:36:50 »

Hei Remi! Glad

Motoren er den gamle til Leif Arne. Akkurat hva som er gjort med den kan sikkert han eller Jens svare best på. "Utvendig" er det 3,2 kg svinghjul og KMS tenning. At det ble så store venturi er ganske utrolig. Men benken til Jens er det ingen vits å diskutere med. Osteaktig Hvis jeg husker riktig i farta, ble det 170 i luft og 160 i bensin.
Loggført
#16 - Heine Pedersen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #31 på: 19. September 2014, 10:41:23 »

Etter å ha justert spissing til 0 på øyemål på Våler (jeg la stanga til jekken utenpå hjulene og siktet bakover langs bilen) var det tid for skikkelig måling i går. Resultat: Spissing = 0,0.  Glad
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 855


Fredrikstad


E-post
« Svar #32 på: 19. September 2014, 11:07:17 »

På min gamle kjørte jeg ÷1 i spissing foran og +1 bak, funket veldig bra på min i hvertfall.

JE
Loggført

0o=V=o0
#16 - Heine Pedersen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #33 på: 28. September 2014, 06:41:25 »

Mer strul denne helga... Kortslutning i dynamoen sørget for at jeg så vidt fikk prøvd et par-tre runder av treningen. Så fant vi årsaken og koblet ut dynamoen før kvalifiseringen, men da fikk jeg problemet med voldsom overstyring i venstresvinger igjen. Og nå fant vi den virkelige årsaken til problemet. Det er hull et stykke opp på bensintanken. Dette førte til at høyre bakhjul ble dusjet med bensin i venstresvinger. Ikke rart det ble glatt... Vi prøvde å tette, men det var ikke vellykket, så finalene ble det ikke noe av for min del.
Loggført
#16 - Heine Pedersen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #34 på: 01. Oktober 2014, 15:31:46 »

Neste år blir'e andre bollær! Gliser

Loggført
#16 - Heine Pedersen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #35 på: 28. September 2015, 02:06:08 »

Oppsummering av sesongen 2015

Karlskoga rakk vi dessverre ikke...

Løp 3 og 4 Rudskogen
På tidskvalifisering røk koblingen til oljetrykksgiveren. Oljespruten stod rett ut. Vi fikk tak i nødvendige deler for å fikse problemet, men ble ikke ferdige til helgens første løp.
Da bilen skulle startes ville den ikke. Vi er ikke helt sikre på hvorfor, men tror det var oljesøl på veivsensoren som var problemet. Måtte derfor stå over det andre løpet også.

Løp 5 og 6 Rudskogen
Helgens første løp endte med tredjeplass. Lå på andre helt til siste runde, men litt urutinert ga jeg bort plassen til Carl Axel da jeg slapp forbi Bo som ville fram og kjempe med de andre i klasse 4.
I det andre løpet løsnet festet til høyre casterstag med det resultat at hjulene ville hver sin vei... Lå da på andreplass, men hadde ikke annet valg enn å bryte. I dette løpet hadde jeg også min første platekontakt. Prøvde meg på innern inn i slakteren, men fikk skikkelig sladd og traff Rune Risholt i siden. Senere i løpet fikk jeg en dytt av Terje Nilsen i Breisladdsvingen. Glad

Løp 7 og 8 Rudskogen
I det første løpet sa tripoden på høyre drivaksel takk for seg. Så fra andreplass (igjen) var det bare å rulle i depoet...
Heldigvis hadde Anders en ny tripod liggende på låven, så til det neste løpet fungerte alt perfekt. Lå på en trygg andreplass når motoren plutselig begynte å fuske på nest siste runde. Men den kom seg igjen, så her var det bare å trå på. Men så på vei ned mot angsten på siste runde var det helt slutt. Rullet gjennom angsten og stoppet i S'ene på vei oppover. Helt tomt for strøm. Det viste seg at dynamoen (som var ny for sesongen) hadde delt seg i to, kortsluttet og sluttet å lade. Alle 4 skruene som holder de to delene av huset sammen hadde løsnet.

Løp 9 og 10 Våler
Føste løp gikk veldig bra. Jeg startet bak Leif Arne, og hadde bestemt meg for å prøve alt jeg kunne å henge på han. Det klarte jeg helt fint i omtrent halve løpet, men slapp han litt etterhvert. Nå hadde jeg veldig lyst til å fullføre et løp, og ikke ende i en av grusfellene. Utrolig deilig å se målflagget og vite at andreplassen var sikret! Glad Beste rundetid ble 1.08.15
Det siste løpet ble litt rart. Klarte å snurre på oppvarmingen rett etter utkjør fra line up. Glad Fikk litt stress med å kjøre meg opp til plassen min i feltet igjen. Glad Også nå rett bak Leif Arne. Men i starten klarte noen av klasse 4-bilene å komme seg mellom Leif Arne og meg, og da fikk han fort en luke som var litt for stor til at jeg kunne ta den igjen. Så jeg slakket litt av for å sikre en ny plassering. Så plutselg hadde jeg en svart bil i speilet som jeg først trodde var en av GTV'ene i klasse 4, men ble brått veldig overasket da jeg oppdaget at det var Thomas i nr 50 som var i ferd må bremse seg forbi. Her var det bare å gasse igjen. Glad Og ettersom Leif Arne (med god hjelp av en klasse 4-bil) parkerte i sandfella, kunne jeg krysse mållinja som førstemann i klasse 5!
Så fra mange nedturer i løpet av sesongen var det utrolig deilig å kunne avslutte sesongen på øverste trinn på pallen! Osteaktig

Den største overraskelsen var at jeg fikk spesialprisen "den vridde råde" for stadig pågangsmot gjennom sesongen til tross for alle problemene. Glad
Tusen takk for den. Glad




Loggført
Anders Lorange
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


Stå pååååå.....! (112/128)


« Svar #36 på: 28. September 2015, 06:39:30 »

Dette går den rette veien. Den vridde råde har du virkelig fortjent. Har vært morsomt å følge deg . Ser endelig ut som ting begynner å gå din vei. Gratulerer!
Jeg har vært der hvor du har vært mht trøbbel. Det er bare du og jeg i Corsa'n som har fått denne utmerkelsen!😀
Loggført
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS