Corsa Italiana
21. November 2017, 18:26:29 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:

Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: #98-3.2 GTA  (Lest 18135 ganger)
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #30 på: 02. Mai 2016, 07:52:05 »

-KW V3 coilovers er montert, disse har jeg håp om at er de rette for denne bilen.

* 2016-05-01 21.40.18.png (576.04 KB, 768x432 - vist 89 ganger.)
Loggført
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #31 på: 03. Oktober 2016, 17:02:21 »

Hei.
Liten oppdatering på første reis for bilen: Fullført 4 løp uten nevneverdig problemer, hvorav de 2 siste var debuten til fruen. Bilen har krefter nok og vi har såvidt begynt med justering av understell, så håper det er mye å gå på her.
Første prioritet nå, blir å få veid bilen slik at vi vet hvor mye vi kan ta av for å holde oss I klasse 2. Bilen har fortsatt vinduer, orginalt panser/bagasje og all innmaten er fortsatt igjen I dørene.
For de som måtte være nysgjerrige er byggekostnadene på ca 100 000,- fordelt på 2 år. Her har da motoren inkl. Sprut og Dyno kjøring stått for nesten 50% av kostnadene.
Vi kommer vel egentlig til å kun pynte litt på bilen og gjøre minimalt med bilen inn mot serie start 2017.
Takk for den halve sesongen vi fikk være med på I år og ser fram til Karlskoga I mai, håper på masse biler og fine fighter!
Loggført
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #32 på: 04. April 2017, 15:45:09 »

Da er det dags for en liten update:
Bilen har i dag vært på årskontroll og vil således være i god rute fram mot serieåpning. Siden sist har jeg montert på GTA front og bakfanger, thats it. Skifter olje i løpet av påske, så er det tut og kjør.
Skjørtene kommer jeg til å vente med, da jeg tror jeg må modifisere de litt for at det skal passe med skjermutbyggingen bak.
Har bestillt nye motorfester, så de skal på etterhvert.
Sikter meg inn på trening Mandag 24 april på vålerbanen.

* 20170402_151058.jpg (477.19 KB, 1169x658 - vist 86 ganger.)

* 20170402_151123.jpg (393.64 KB, 1169x658 - vist 68 ganger.)
Loggført
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #33 på: 17. April 2017, 08:02:32 »

Har fått byttet 3 av 4 motorfester på denne nå,så da skal bilen begynne å bli grei igjen. Spesielt mtp at det bakre motorfeste var fullstendig i oppløsning. Sliter litt med det samme som Bo, motorolje. Kommer uansett til å bruke Castrol sin 10w60 hvis jeg ikke klarer å få tak i Agip/Eni sin til en fornuftig pris!
Har også fått tid til å justere litt corner weights, så forhåpentligvis vil bilen gi bra svar på våler under testing.

* 20170407_141056 (2).jpg (148.32 KB, 656x434 - vist 73 ganger.)
Loggført
#100 - Per Husaas
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #34 på: 17. April 2017, 14:56:19 »

Dette ble knalltøft Lars Ola! Syns GTAm breddingen satt som et skudd.

Alfagarage reklamerer med 55kr litern for ENI til medlemmer i alfaklubben, du få høre med de om de vil sponse mot noen stickers på bilen.. Blunker
Loggført
Ola Esbjug
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #35 på: 18. April 2017, 08:56:55 »

Steike tøff! Glad

Agip til 55 kr litern var billig. Og det har jo funket bra på corsabiler i årevis. Hvis du vil oppgraderer ett hakk opp på kvaliteten så er det vel Motul 300V eller Fuchs Sikolene Pro S som gjelder. Millers er også bra.
Loggført
Ola Esbjug
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #36 på: 18. April 2017, 09:06:17 »

Steike tøff! Glad

Agip til 55 kr litern var billig. Og det har jo funket bra på corsabiler i årevis.  Hvis du vil oppgraderer ett hakk opp på kvaliteten så er det vel Motul 300V eller Fuchs Sikolene Pro S som gjelder. Millers er også bra.

Edit. Ser at 55 kr Agipen ikke var 10w60. Da var det ikke så billig likevel.
Loggført
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #37 på: 17. Mai 2017, 13:34:10 »

Sitrap fra første løp i sverige!

Kvalik: 3 beste startposisjon, dog noe bak mr Lorange. Men i alt greit fornøyd med å komme på 1.19 tallet.

Løp 1: Tok det litt pent i starten, siden alle mann har litt ratt rust. Lå vel 1-2 sek bak Lorange hele veien. Midtveis i løpet begynte jeg å ta sakte men sikkert innpå Anders, så jeg hadde trua helt til jeg fikk gasspedal kutt i runde 7. Stoppet helt opp siden jeg kjente at gasspedalen hadde passert stopp punktet sitt/sklid av.Motoren gikk, men null gassrespons. Etter litt om og men startet jeg bilen igjen og vipps så var det i orden igjen, men jeg visste nå at jeg måtte være litt varsom med å "bånne" gasspedalen. Kjørte inn til en sur 4 plass og nest sist av alle i løpet. Men fikk en god nest siste runde på 1.18,9 slik at jeg kunne gi Olafsen ett bra utgangspunkt.

Løp 2: Her tok Olafsen over spakene og sørget for ett meget underholdende løp sammen med Lorange. Ivar fikk også "gasspedal error" på runde 2 midt på langsletta, ellers tror jeg han hadde vært forbi. Dere ser det veldig godt på inboard. Ivar var i hælene på Anders hele løpet, men tilslutt var det det grand old man som stakk av med seieren. Meget bra kjørt av begge to! Ivar noterte seg for ny bestetid med bilen på 1.18,2(til min store skuffelse Osteaktig)

Til neste løp blir det ikke gort all verden, men har begynt å ta av litt vekt. 1 motorfeste trengs å skiftes, da det sier litt klunk i harde nedbremsinger.

Bilen fungerer bra til tross for at den veier 1300kg
Loggført
Anders Lorange
Pilota

Utlogget Utlogget

Stå pååååå.....! (112/128)

« Svar #38 på: 17. Mai 2017, 19:22:23 »

Takker for fine fighter. Jeg trives godt på Karlskoga banen.Det var litt roligere ikke så stressende når vi kjørte Lars Ola.  Det  toppet seg når Ivar kom bak rattet.
 Vi hadde noen svært tette ,faire fighter og var vel rimelig svette begge to etter siste race. Det er vel det tøffeste
løp jeg har kjørt. Var klar over at en liten feil eller hvis jeg ikke fulgte med hvor Ivar var,ville han nok komme forbi. Da ville løpet bokstavelig talt være kjørt! Morro å ha så tett fighting når en er så trygg på den andre. Tusen takk begge 2 for 2 fantastiske løp.
Loggført
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #39 på: 20. August 2017, 10:32:38 »

Da var var ID og eneste løpene fra vålerbanen over for I år, en første plass og en tredje plass er ok resultat. Men vi seilte akterut I forhold til sammenlagt seier. Godt heng på sammenlagt seier I klasse 2, så sånn sett fornøyd( tross alt egentlig en nybygd bil enda)
Bilen fungerte bra på vått, men må nok inn med ett varmeapperat av noe slag. Sikten blir rett og slett for dårlig!
Bilen har enda for mye vekt på seg (60-70 kg for tung) slik at den er enda ikke optimalisert for klassen. Hjulstillingskontroll må ogå tas innenfor neste sesong, da jeg gjerne vil ha litt mer aggressivt oppsett😉
Bilen skulle også gjerne hatt en bedre diff og vært litt lavere synes jeg😁Men dette blir til neste år!
Neste løp topper vi laget for å prøve å kapre sammenlagt seieren I klasse 2, samt havne så høyt opp I sammendraget som mulig😉
Sees på skogen

Ps: Ane ble veldig gledelig overrasket over en pall plass , det ga mersmak😊
Loggført
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #40 på: 05. Oktober 2017, 14:19:06 »

Status etter sesongens siste løp ble en liten nedtur, 1 dnf og en 4 plass.
Hadde litt høyere forventinger før sesongens 2 siste løp, men sånn er racing av og til.
Kjørte veldig i "safe" modus i siste løpet grunnet glatte forhold og dårlig sikt. Sikten må jeg gjøre noe med til neste år, da det  egentlig ikke er forsvarlig.

Bilen i seg selv har vært bra, litt uheldig med en punktering og motorkutt i karlskoga.

Til neste år er jeg nødt til å få plass ett par nye skjermer, da Ivar var å kysset litt på dekkbarrieren i slakteren.
Noe letting av bilen vil det vel bli, men utover det så blir bilen uforandret tror jeg. Funker ganske greit som den gjør.
Teller litt på knappene på å reise til sverige for ett siste løp, men hvis det pissregner kommer jeg til å kaste inn årene for den turen.

Neste år kommer jeg til å kjøre alene og utvikle bilen mer til meg selv.
Fruen skal etter planen hive seg på gamle 75 n til Ivar, #38. Så får vi se hvor mye hun har tid, råd og lyst til.
Jeg har i hvertfall fulltids jobb med å klargjøre 2 stk ræser biler til neste år, men det går fint Glad

Takk for i år, så håper jeg flest mulig kommer seg på banen til neste år Glad
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Fredrikstad

E-post
« Svar #41 på: 05. Oktober 2017, 15:06:15 »

Tøft satset med to biler neste år! Ivar får ikke fornyet kontrakt neste år nei etter sandfellekjøringen? Kommer 66 på banen igjen ?
Loggført

0o=V=o0
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #42 på: 05. Oktober 2017, 16:14:25 »

Tøft satset med to biler neste år! Ivar får ikke fornyet kontrakt neste år nei etter sandfellekjøringen? Kommer 66 på banen igjen ?
jupp, 66 skal etter planen komme som ett skudd til neste år og vi må oppgradere til 3 stk depot telt😉
Loggført
#13 - Rune Risholt
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #43 på: 06. Oktober 2017, 07:57:16 »

Status etter sesongens siste løp ble en liten nedtur, 1 dnf og en 4 plass.
Hadde litt høyere forventinger før sesongens 2 siste løp, men sånn er racing av og til.
Kjørte veldig i "safe" modus i siste løpet grunnet glatte forhold og dårlig sikt. Sikten må jeg gjøre noe med til neste år, da det  egentlig ikke er forsvarlig.

Bilen i seg selv har vært bra, litt uheldig med en punktering og motorkutt i karlskoga.

Til neste år er jeg nødt til å få plass ett par nye skjermer, da Ivar var å kysset litt på dekkbarrieren i slakteren.
Noe letting av bilen vil det vel bli, men utover det så blir bilen uforandret tror jeg. Funker ganske greit som den gjør.
Teller litt på knappene på å reise til sverige for ett siste løp, men hvis det pissregner kommer jeg til å kaste inn årene for den turen.

Neste år kommer jeg til å kjøre alene og utvikle bilen mer til meg selv.
Fruen skal etter planen hive seg på gamle 75 n til Ivar, #38. Så får vi se hvor mye hun har tid, råd og lyst til.
Jeg har i hvertfall fulltids jobb med å klargjøre 2 stk ræser biler til neste år, men det går fint Glad

Takk for i år, så håper jeg flest mulig kommer seg på banen til neste år Glad
kudos, to biler fra samme husstand er hakket hvassere en team Engelsviken det.  Osteaktig

Tips: hiver du ut diffsperra og kjører med standard motor og 205 dekk så klasser 75'en inn i den beste klassen (3) dersom den veier mere en 1126 kg med fruen inni Glad og tom tank
Loggført
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #44 på: 06. Oktober 2017, 09:22:00 »

Ja det er jo noe vi må vurdere, da bilen er veldig undermotorisert for klasse 2. 😀
Loggført
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS