Corsa Italiana
18. Februar 2018, 07:29:36 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: #50 A112 Abarth ex-ladycup  (Lest 29722 ganger)
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #60 på: 09. August 2017, 17:12:06 »

Bra jobba Thomas! Flere som du😊
Loggført
Anders Lorange
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


Stå pååååå.....! (112/128)


« Svar #61 på: 10. August 2017, 13:42:31 »

Det er riktig prioritering Thomas! Blunker
Loggført
#176 - Arve Vassbotn
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 176


Skreia - Østre Toten


WWW E-post
« Svar #62 på: 11. August 2017, 11:54:48 »

Respekt Thomas!!

Eg får ikkje kabalen til å gå opp for ID.  Trist

Døtra skal ta til på skule i Bergen, og flyttelasset må far stå for. Eg rekk ikkje løp på laurdag + Bergen tur/retur + flytte henne inn og tilbake på arbeid mandags morgon.

Lykke til og køyr hardt!  Blunker

Arve
Loggført

#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #63 på: 29. September 2017, 12:35:37 »

Et lite stemningsbilde fra Vålerbanen race 7 & 8, det ble som sagt tidligere av andre bløtt. Det tørket heldigvis opp delvis til race 8.

Lille hvit kjørte inn til en 2. plass i race 7. I race 8 fikk jeg en meget heldig startposisjon grunnet gode rundetider i race 7, noe smarte plasseringer i starten gjorde at jeg slapp unna den verste trafikken. Med kun Leif-Arne foran, etter ett par runder bak Leif-Arne fikk han sleng på bilen i 1. første sving etter langstrekka, noe som resulterte i at bilen satt seg fast i sandkassa. Da var det bare å holde hodet kaldt og kjøre kontrollert inn til en 1. plass.

En rød GTV med 3 liter, prøvde febrilsk å ta meg igjen men den nådde ikke helt frem. Tipper det blir litt mods på den bilen i vinter. Blunker eller hva Andre?


* Snapchat-1172831846.jpg (641.48 KB, 1920x1080 - vist 40 ganger.)
Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #64 på: 29. September 2017, 12:58:11 »

Vi har lenge sett at bakstillingen på A112 er litt myk / veik. Jeg tittet litt på dette i våres. Og fant ut at det er selve innfestningen/traversen som gir etter når en setter spenn på hjulet. Så da var det bare til å finne en løsning for å den mere solid. Jens laget en løsning på sin A112 tidligere hvor han utvidet med ett ekstra fest til A-armen. Jeg valgte en litt annen måte.

Jeg tilpasset en 2 mm stålplate som jeg sømsveiset fast til traversen og karosseriet. Laget så nye nedre bærearmer av rør og uniballs med større vinkel i A'en for bedre stabilitet. De er nå laget justerbare i alle ender.



* Snapchat-800218836.jpg (749.52 KB, 2560x1440 - vist 36 ganger.)

* Snapchat-1663029445.jpg (857.27 KB, 2560x1440 - vist 38 ganger.)

* Snapchat-1785435050.jpg (889.87 KB, 2560x1440 - vist 32 ganger.)

* Snapchat-1754838261.jpg (892.5 KB, 2560x1440 - vist 31 ganger.)

* Snapchat-1120298049.jpg (757 KB, 2560x1440 - vist 39 ganger.)

* Snapchat-2101342642.jpg (682.58 KB, 2560x1440 - vist 36 ganger.)
« Siste redigering: 29. September 2017, 13:11:28 av #50 Thomas Stokkan » Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #65 på: 29. September 2017, 13:07:35 »

Nye innfestninger i topp for fjærbein ble også laget, slik at en kan bruke justerbare topplager med kule.

Nedre bærearmer testmontert.


* Snapchat-852586616.jpg (820.81 KB, 2560x1440 - vist 42 ganger.)

* Snapchat-216916627.jpg (658.8 KB, 2560x1440 - vist 33 ganger.)
Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #66 på: 29. September 2017, 13:13:20 »

Jeg har lenge hatt lyst til å lage en diffusor samt plate bilen under. Om det har noen funksjon eller ikke har jeg ikke sett noe på, men jeg liker tanken og utseende så da er det vel ikke noe å lure på.. Hahaha

Siden vi måtte inn med katalysator i år, ble det nødvendig og endre litt på eksosen. Godt å ha en kompis som liker å hjelpe til når han stikker hue innom i garasjen. Blunker


* Snapchat-1464075649.jpg (764.16 KB, 2560x1440 - vist 40 ganger.)

* Snapchat-1081888024.jpg (705.8 KB, 2560x1440 - vist 38 ganger.)

* Snapchat-1619597045.jpg (614.36 KB, 2560x1440 - vist 42 ganger.)
« Siste redigering: 29. September 2017, 13:25:55 av #50 Thomas Stokkan » Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #67 på: 29. September 2017, 13:22:48 »

Sjåføren har en tendens til å bli litt vel varm når han er ute og ratter så da har vi etablert noen slike "luxus" tiltak Blunker Ett eget luftinntak i sideruten bak fører ble satt inn for flere år siden, men gav aldri ønsket resultat. Vi har ved flere anledninger laget noen provisoriske "scoop" for å dra luft inn. Nå var det på tide og få noe mer permanent. En god kompis laget ett scoop i lexan etter at han ble satt til å lage et i papp på Rudskogen tidligere i sesongen.

Nå er det påmontert bilen og jeg kan melde at dette er bare helt sykt digg! masse luft blir skuffet inn i bilen når en kjører. Har blitt helt nødvendig. Blunker


* Snapchat-899066789.jpg (246.88 KB, 1280x720 - vist 37 ganger.)

* Snapchat-2077959987.jpg (403.13 KB, 1920x1080 - vist 33 ganger.)
Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #68 på: 29. September 2017, 13:41:03 »

Så for å oppsummere sesongen 2017..
Lille hvit går bedre enn noen gang selv uten diff sperre!

Før siste løpet på Rudskogen byttet jeg ut fjærene bak med noen som er litt stivere (fra ca. 660 lb/ft til 750 lb/ft). Samt at jeg senket den ca. 3cm rundt hele. Merket stor forskjell i hvordan bilen oppførte seg. Ble en del stivere, men den slipper nå bak mye fortere enn den gjorde før (fikk bare testet på vått), dog virker det som om bilen spinner mindre gjennom og ut av sving. Dette må nok testes litt mer. Hvis det viser seg at bilen nå slipper bak mye lettere også på tørt må en nok se litt på saken igjen.

Vi har stilt på 10 av 10 løp (egentlig ikke helt etter planen), og kommet på pallen i samtlige løp. Det er jo artig! Lille hvit har blitt en driftsikker liten djevel, noe som har resultert i lite skruing. Den er også svært så beskjeden med tanke på bensinforbruk (etter tilbakekonvertering fra E85 til 98 pumpebensin) og dekkslitasje.

Takk for nok en vel gjennomført sesong av CI-staben!!

Klassevinner Kl.4 for andre året på rad og 3.plass sammenlagt i serien 2017 er kult. Da har en jo fått igjen litt for strevet. Hahahaha Blunker


* Snapchat-1123048964.jpg (472.79 KB, 1920x1080 - vist 38 ganger.)
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 855


Fredrikstad


E-post
« Svar #69 på: 29. September 2017, 13:49:57 »

Vi tar bølgen for deg og nr 50 Thomas! Morsomt å se at den lille tassen bare går fortere og fortere.
Så det er bare for oss andre å få ut f.... og prøve å henge på!

JE
Loggført

0o=V=o0
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #70 på: 07. Oktober 2017, 19:05:40 »

God kveld i stua Blunker
Nr. 50 og jeg lurte på og ta oss en tur til Sverige og kjøre et siste løp for sesongen 2017, men etter en liten prat på kammerset fant vi ut at far i huset hadde en del ting som må ordnes og da hadde det bare blitt super stress. Så da fikk isteden lille hvit tappet seg for race water og påfylt 1.klasses frostveske slik at den ikke skal gå på en sprekk i vinter, samt at det er en smule bedre inhibitorer i glykolen en i vann.

Lille hvit hadde ikke noe lyst til å stå innpakket inne i garasjen, så han fikk sin egen lille plass i solveggen med havsutsikt. For å få plass måtte han krympe noen cm. på lengden. Men det gikk helt greit sa han for han syntes diffusoren var ørlitterann for lang. Det eneste han klaget litt på var at "væras beste Viper (Punto)" hadde egen pokalsamlingshylle. Og han mente på at det burde også han ha i leiligheten sin. Men der gikk grensa for far, det får heller bli en annen gang. Blunker



* Snapchat-421027087.jpg (835.62 KB, 1920x1080 - vist 32 ganger.)

* Klar_til_lagring.PNG (1045.17 KB, 829x485 - vist 40 ganger.)

* Snapchat-1016630643.jpg (460.51 KB, 1920x1080 - vist 33 ganger.)

* Snapchat-228148089.jpg (438.21 KB, 1080x1920 - vist 34 ganger.)
Loggført
#176 - Arve Vassbotn
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 176


Skreia - Østre Toten


WWW E-post
« Svar #71 på: 09. Oktober 2017, 11:10:13 »

Sjå der ja!

Klart guten må ha eige hus! Men, så flink som han har vore å samle pokalar og plakettar i år så må då han få seg eiga premiehylle, skulle berre mangle!

Eg har ei "hylle" som har vorte for lita til "Viper'n" (forøvrig verdens beste Punto  Blunker ) den kan du få overta kostnadsfritt..... For du treng vel ikkje større hylle du?  Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført

#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #72 på: 10. Oktober 2017, 11:26:20 »

Sjå der ja!

Klart guten må ha eige hus! Men, så flink som han har vore å samle pokalar og plakettar i år så må då han få seg eiga premiehylle, skulle berre mangle!

Eg har ei "hylle" som har vorte for lita til "Viper'n" (forøvrig verdens beste Punto  Blunker ) den kan du få overta kostnadsfritt..... For du treng vel ikkje større hylle du?  Gliser Gliser Gliser Gliser

Takk nå ble han bare enda mer fornærma.. Få hylla til Punto'n a gett, akkurat som om ikke den var for liten til han også. makan!! Osteaktig Osteaktig Osteaktig

Loggført
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 6



E-post
« Svar #73 på: 10. Oktober 2017, 11:51:56 »

Kan få låne 156erns premieskap. Jeg får bare lov å ha det i kjellerboden.....



* Skap.jpg (378.73 KB, 1512x2016 - vist 30 ganger.)
Loggført
Sider: 1 ... 3 4 [5]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS