Corsa Italiana
22. August 2018, 05:27:50 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: #100 - Scuderia Lumbago  (Lest 37128 ganger)
#100 Erik Narverud
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



E-post
« Svar #105 på: 21. Juni 2015, 18:27:47 »

Alternativt kan vi foreslå "Den Morkne Kjøleslange" for den som har vært varmest i hjelmen ila sesongen:


vil nok være flere nominerte i denne kategorien  Osteaktig
« Siste redigering: 21. Juni 2015, 21:48:45 av #100 Erik Narverud » Loggført
Anders Lorange
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


Stå pååååå.....! (112/128)


« Svar #106 på: 21. Juni 2015, 19:28:05 »

Bøye mere....ikke noe svigermorsbøying her! Glad😉
Loggført
#100 Erik Narverud
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



E-post
« Svar #107 på: 30. September 2015, 19:36:05 »

Sesongoppsummering for 2015 fra Lumbagostallen: Mye trøbbel og problemer i år, og lite tid til å gjøre noe med dem... Bilene har definitivt potensial, men vi fikk ikke sjansen til å vise dette før i løp 9, der Arne ENDELIG fikk muligheten til å ta #101 til seier i en fantastisk spennende fight med Terje i 76. Sesongfinalen var faktisk den eneste helgen i år der vi klarte å stille med 1 av 2 biler som fungerte som tiltenkt og i "ferdig" konfigurasjon. Ellers er det nok stallrekord i antall DNF/DNS denne sesongen...

Karlskoga(1/2): kun #101 klar, men med SUV-høyde og originalstaver...

Rudskogen(3/4): kun #100 stilte, det ble 2 plass i løp 3. Ble dyttet av banen fra 2.plass og endte utenfor pallen i løp 4.

Rudskogen(5/6): #100 fikk pole i løp 5, men det holdt bare 1 halv runde før transakselen knakk... #101 gikk 3 runder før den mistet alt vannet gjennom en sprukket kjøleslange med motorras som resultat...

Rudskogen(7/8): #101 fikk ikke motoren sammen tidsnok, kun #100 stilte. Tok pole igjen på tross av umulig oppførsel under innbremsing, masse hogging og vibrasjon. Fikk lirket bilen inn til en 2.plass på lørdagen og var meget fornøyd med det. Desverre ikke mulig å gi Terje fight om førsteplassen. Reiste enkom hjem til Kongsberg med bilen og byttet alle drivknutene, ned igjen søndag morgen og kom i mål litt ned i feltet ettersom bremseproblemene fortsatt var der.

Våler(9/10): #101 endelig klar med nye staver og frisk motor. Pole og ny banerekord (som Terje tok rett etterpå...) Seier i løp 9!!! Endelig! Arne er fortsatt i skyene Glad. Fredrik har litt igjen før han klarer å matche tempoet, men det kommer seg. #100 hadde fått nye bakbremser men fortsatte å låse bakhjulene under bremsing, med en 4/5-plass og en DNF som resultat.

Så... Neste sesong blir antagelig hvile/byggesesong for #100. Etter ID tror vi at vi endelig har funnet ut hva som er årsaken til problemene med drivknutene. Vi har en PLAN, men ikke nok TID. Forhåpentligvis kommer #101 til å vise samme takter, eller bedre, som under ID :-)

På tross av mye trøbbel og frustrasjon så er Corsan fortsatt verdens beste hobby. Tusen takk til alle som står på for at vi kan holde på med dette!
Loggført
#100 Erik Narverud
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



E-post
« Svar #108 på: 26. September 2017, 19:04:56 »

1 sesongs pause ble fort til 2 sesonger... Men det har ikke stått HELT stille i skuret på Heistadmoen. Etter alt trøbbelet med drivlinja i #100 bestemte vi oss for å bygge den opp på nytt, og i går kveld ble oppgradert bakstilling og "ny" girkasse forenet med resten av bilen etter lang tid i biter på benken:



Flott å få 4 hjul på bilen igjen! Neste punkter på programmet er sannsynligvis ombygging av burføtter og montering av katalysator.
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 855


Fredrikstad


E-post
« Svar #109 på: 27. September 2017, 06:27:39 »

Nice! 2018-sesongen startet denne uken gjorde den ikke?

JE
Loggført

0o=V=o0
#100 - Per Husaas
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 2



E-post
« Svar #110 på: 08. Mai 2018, 08:11:47 »

Litt for stille på tråden her, men det er ikke helt stille i garasjen.

Buret skal nå være opp til standard, etter mye albuefett og såre knoker fikk vi satt inn en ekstra bolt i burføttene.

Lettingen har vi også kommet litt videre på, tak og bakluke er nå laget i karbonfiber. Dette letter 8-9 kg i taket, og 4-5 på bakluka, så det kan nok hjelpe litt i svingene. Glad

Det gjenstår endel før vi er på startstreken, men det skal definitivt kjøres i år!


* DSC_0100.jpg (221.96 KB, 1024x576 - vist 30 ganger.)

* DSC_0179.jpg (176.48 KB, 1024x576 - vist 31 ganger.)

* DSC_0298.jpg (181.01 KB, 1024x576 - vist 34 ganger.)

* DSC_0299.jpg (218.92 KB, 1024x576 - vist 33 ganger.)

* DSC_0300.jpg (190.08 KB, 1024x576 - vist 34 ganger.)
Loggført

#100 - Scuderia Lumbago - Alfetta GT 1975
Lars Ola Amundsen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #111 på: 08. Mai 2018, 08:49:17 »

Nice, skal bli bra å få dere tilbake! Bra jobba!
Loggført
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 6



E-post
« Svar #112 på: 08. Mai 2018, 12:32:51 »

Gleder meg til begge Lumbago bilene kommer!

Karbonstøp. Nå begynner dere å bli avanserte hos dere. Letter det like mye som karbon tape?
Loggført
#100 - Per Husaas
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 2



E-post
« Svar #113 på: 08. Mai 2018, 16:31:36 »

Så veldig avansert er det jo ikke, og det må litt erfaring til for å få godt resultat.. Bakluka ble laget med alt for lite slippmiddel, så den trenger store mengder sparkel.. Den blir likevell lett, og neste blir nok bra! Glad

Kan ikke skjønne annet enn at det må være raskere enn karbontape, men den er jo rå den også.. Vi får se!  Gliser

Godt å se at bilen din ikke ble solgt! Blir fin å ha i bakspeilet i sommer!  Rekker tunge
Loggført

#100 - Scuderia Lumbago - Alfetta GT 1975
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 6



E-post
« Svar #114 på: 09. Mai 2018, 07:06:17 »

Godt å se at bilen din ikke ble solgt! Blir fin å ha i bakspeilet i sommer!  Rekker tunge

Nå må du komme deg på banen først. Og husk: #74 har fått en ny sjåfør, så får nok venne deg til å se på rumpa (men en 156 rumpe er vakker så du får det nok fint tenker jeg) Glad
Loggført
#100 - Per Husaas
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 2



E-post
« Svar #115 på: 09. Mai 2018, 07:11:42 »

Godt å se at bilen din ikke ble solgt! Blir fin å ha i bakspeilet i sommer!  Rekker tunge

Nå må du komme deg på banen først.

Ouch. så sant så sant..  Gliser
Loggført

#100 - Scuderia Lumbago - Alfetta GT 1975
#13 - Rune Risholt
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 169


E-post
« Svar #116 på: 09. Mai 2018, 08:36:10 »

9 klasse tre biler på Karlskoga, Klasse tre is back on top  Gliser

Mange biler med potensiale i klassen, blir gøyalt, og så får vi se om vi ikke kan få vippet Mr. Nilsen ned av klasse tre trona  Gliser

(Bare bilene holder  Sjokkert )
Loggført
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 6



E-post
« Svar #117 på: 09. Mai 2018, 09:17:50 »

9 klasse tre biler på Karlskoga, Klasse tre is back on top  Gliser

Mange biler med potensiale i klassen, blir gøyalt, og så får vi se om vi ikke kan få vippet Mr. Nilsen ned av klasse tre trona  Gliser

(Bare bilene holder  Sjokkert )

Det blir rågøy. #74 har holdt tidligere så jeg satser på at den holder nå også....
Loggført
#100 - Per Husaas
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 2



E-post
« Svar #118 på: 14. August 2018, 08:13:00 »

Da er vi endelig påmeldt løp igjen! NU JÄVLAR..

Ting tar tid, men med nytt alusvinghjul, nyservet mellomaksel og fjærlette paneler skal det være mulig å hevde seg.. Rattrusten er selvfølgelig et problem, så det er bra det er endel treningspass satt opp.

Først må bilen få et lag med lakk så den blir tofarget igjen, men det er jo fortsatt god tid!

En litt artig detalj, når vi monterte den nye bakluka var det litt kniping i hengslene, og det var nok til at luka holdt seg åpen uten støtte.. Den er med andre ord ganske lett!  Gliser


* DSC_0394.JPG (193.62 KB, 1480x832 - vist 1 ganger.)

* DSC_0390.JPG (288.77 KB, 1567x881 - vist 3 ganger.)
Loggført

#100 - Scuderia Lumbago - Alfetta GT 1975
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 6



E-post
« Svar #119 på: 14. August 2018, 10:31:29 »


En litt artig detalj, når vi monterte den nye bakluka var det litt kniping i hengslene, og det var nok til at luka holdt seg åpen uten støtte.. Den er med andre ord ganske lett!  Gliser

Du kan jo legge noen blylodd på luka så den holder seg nede.... Gliser
Loggført
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS