Corsa Italiana
19. September 2017, 19:56:41 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: #100 - Scuderia Lumbago  (Lest 28302 ganger)
#13 - Rune Risholt
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 168


E-post
« Svar #30 på: 12. Juni 2013, 11:14:45 »

Hm helt klart rask den ekvipasjen, må nok sette både bil og sjåfør på knallhard diett de neste to månedene slik at jeg kan holde følge Sjokkert
Loggført
#100 Erik Narverud
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



E-post
« Svar #31 på: 12. Juni 2013, 13:16:35 »

Hm helt klart rask den ekvipasjen, må nok sette både bil og sjåfør på knallhard diett de neste to månedene slik at jeg kan holde følge Sjokkert

Færre egg til frokost da?  Osteaktig
Loggført
#13 - Rune Risholt
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 168


E-post
« Svar #32 på: 12. Juni 2013, 19:20:59 »

Hm helt klart rask den ekvipasjen, må nok sette både bil og sjåfør på knallhard diett de neste to månedene slik at jeg kan holde følge Sjokkert

Færre egg til frokost da?  Osteaktig
Alle til dere Kult
Loggført
#100 - Per Husaas
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 2


E-post
« Svar #33 på: 07. Oktober 2013, 00:00:44 »

Merkelig stille det har vært fra sjåførene her da?? Jeg får gi en liten oppdatering.

Bilen har fungert veldig bra i år, og med gode sjåfører havnet vi på 1 plass i klassen, og 4 plass totalt. Bilen holdt alle løpene, men vi fikk en DNF i siste løp siden Arne mistet andre giret. Han kunne vel alltids kjørt til mål, men vurderte det ikke nødvendig siden 2 løp strykes. Teamet er storførnøyd med det!  Glad

Nå starter vintersesongen med ytterligere forbedringer for å holde følge neste år. Mest vedlikehold og detaljer, men også litt letting og litt motormassering. Time will shåw!


* 012_small.JPG (95.46 KB, 1024x585 - vist 103 ganger.)

* 013_Small.JPG (160.31 KB, 1024x573 - vist 108 ganger.)
« Siste redigering: 07. Oktober 2013, 00:11:48 av #100 - Per Husaas » Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 855


Fredrikstad


E-post
« Svar #34 på: 07. Oktober 2013, 07:54:05 »

Strålende innsats!

101?

JE
Loggført

0o=V=o0
#100 Erik Narverud
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



E-post
« Svar #35 på: 07. Oktober 2013, 17:53:46 »

Strålende innsats!

101?

JE

... Blunker...
Loggført
#100 Erik Narverud
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



E-post
« Svar #36 på: 07. Oktober 2013, 20:18:55 »

Det har kanskje vært litt stille her i det siste ja, løpsrapporter fra hver helg har blitt gitt i respektive tråder. Tenkte jeg derfor skulle gjøre opp status for 2013.

Vi har vært meget heldige og fornøyde med bilen, som har holdt gjennom hele sesongen. Det har vært behov for veldig lite arbeid, det eneste som har vært gjort etter første løp var:
 - påmontering av frontsplitter før løp 3-4
 - avmontering av frontsplitter i løp 5-6 (på en noe brutal måte)
 
 - Montering av oljecatchtank istedenfor original ånding før løp 3-4
 - fjerning av oljecatchtank og tilbakemontering av original ånding etter løp 7-8 (og da sluttet motoren å lekke olje i simmeringene...)

 - bytte fra nye spax bakfjærer til de gamle husvagnfjærene etter løp 1-2
 - bytte fra de gamle husvagnfjærene til til nye spax bakfjærer etter treningen til løp 3-4

Så, enden på visa var at bilen er omtrent dønn lik som i starten av sesongen, med det unntaket at vi har montert en Squadra-chip etter Karlskoga. Og med 6 andreplasser, 3 seiere og en DNF i siste løp, så kunne vi innkassere seier i klasse 4 og en delt 3.plass med Hans Rune i Corsaen totalt. LANGT over forventningene! Må minne om at copilot Arne hadde sin debutsesong som racingfører, og innkasserte en seier og 4 2.plasser på 6 starter! Undertegnede er litt bekymret over løse rykter om at han kanskje starter i en annen bil til neste år... Sjokkert

Det har også MYE å si med kjøretrening! Vi har gjort noen dramatiske kutt i rundetider siden 2012. En sjekk på Mylaps gir følgende bestetider, har fordelt på navn for å skape litt internkonkurranse. Har også tatt med tidene til Per for å understreke at han har en jobb å gjøre til neste år  Gliser

Karlskoga: (Her får jeg ikke opp tidene på Mylaps, dersom noen har disse så si gjerne ifra, interessant for sammenligning mot neste års tider) 
Erik: ?
Arne: ?

Rudskogen:
Erik: 1.45.757
Arne: 1.46.007
Per: 1.49.504 (2012)

Vålerbanen:
Arne: 1.08.618
Erik: 1.08.826
Per:1.09.872 (2012)


Loggført
Olav Barhaugen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 511



E-post
« Svar #37 på: 07. Oktober 2013, 22:49:10 »

Tidene fra Karlskoga har nok blitt borte fra Mylaps, men vi har dem på amigoo. Link er rettet på resultatsiden.
Gratulerer med flott gjennomført sesong og en velfortjent pokal.

Loggført
#100 Erik Narverud
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



E-post
« Svar #38 på: 08. Oktober 2013, 17:27:32 »

Takk skal du ha Olav, ser ut som om vi er godt i gang med feiringa på det bildet  Glad

Rundetider Karlskoga:
Erik: 1.22.498
Arne: 1.24.106
Loggført
#100 Erik Narverud
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



E-post
« Svar #39 på: 05. Januar 2014, 17:41:32 »

Stemningsbilde fra Lumbagostallen. #100 har fått selskap av en svensk delebil med 5-bolt som ble hentet på Elverum. Den ble donert for en neve daler av bankmannen i nr 72. diverse motorer er ute i friluft...

Loggført
#100 Erik Narverud
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



E-post
« Svar #40 på: 09. Februar 2014, 22:58:24 »

Snadder incoming! Gliser

Loggført
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 6



E-post
« Svar #41 på: 10. Februar 2014, 14:33:41 »

Hvordan går det med den hvite fare? Bilder?
Loggført
#100 Erik Narverud
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



E-post
« Svar #42 på: 11. Februar 2014, 23:00:07 »

Hvordan går det med den hvite fare? Bilder?

Det er ikke så mye endring å se ennå, det er det indre som teller nå!

Motorene er i sine enkle bestanddeler og toppene er på spabehandling. To girkasser har blitt plukket fra hverandre og satt sammen igjen, med nye synkringer og drev (det var ikke stort igjen av tredjegiret etter forrige sesong...)
Det er et stykke igjen til komplett bil, men det går fremover! Toppen er ventet ferdig i løpet av uka, da går motoren sammen igjen og så er det bare å skru på delene :-)

Vi har også en seriøs plan om letting på gang, men foreløbig er det bare lommeboka som har blitt lettere...

Skal forsøke å få ut litt bilder etterhvert Glad

Loggført
#100 Erik Narverud
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



E-post
« Svar #43 på: 23. Februar 2014, 23:08:15 »

Må vel etterkomme bankmannens krav og vise noen bilder av hva som foregår i Lumbago-stallen for tiden. Det er... mye! Det blir litt skippertak over denne oppdateringen, håper det er lesbart.

Bilene er ganske ribbet akkurat nå. Begge mangler motor da disse skal bygges opp fra bunnen av. Toppene er ferdig overhalt og hentes til uka:


Girkasser og bakstilling er tatt ut av begge bilene, og vi har renovert en 1.8-kasse samt TS-kassa fra #100. Det blir spennende å se hvordan den lavere utvekslingen i 1.8-kassa vil fungere. Under sees TS-kassa samt GTV2.0 "donor"-kasse:


#101 skal få komplett fembolt med Brembo frambremser og polyforinger. Dette er hentet fra delebil og ligger klart til montering. Trass meget godt utgangspunkt gjensto litt arbeid på dette karosseriet, blandt annet måtte det sveises inn festeplater for buret i bakskjermene:


Her er 1.8-girkassa på vei inn i bilen, den venter bare på...


...overhalte bremser  Glad


Det meste av deler til motorene er kommet i hus:


Det har også blitt handliet litt goodies, blandt annet nye framskiver til #100...


...og CSC grenrør:



Planen er altså å bygge to varianter av GT/GTV, med noen fellestrekk:

Begge bilene får samme utgangspunkt med
-75TS-motor med Squadra-chip
-5-bolt understell med Brembo frambremser fra 75TS, polyforinger overalt og uniball casterstag.
-RSR e.l. stabstag foran
-Spax justerbare bakdempere
-R888 i dimensjon 205/50-15.

Og så er det noen forskjeller vi er interessert i å teste ut:
#100 får 1.8-kasse, lavere vekt, og beholder understellet med Bilstein coilovers (uten torsjonsstagene)
#101 får 75TS-kasse med diffbrems, Spax justerbare framdempere og torsjonsstag. Vurderer å montere RSR stabstag bak på denne.
« Siste redigering: 24. Februar 2014, 17:38:24 av #100 Erik Narverud » Loggført
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 6



E-post
« Svar #44 på: 24. Februar 2014, 09:35:28 »

Her går det fremover. Ser farlig ut med to lumbagobiler i samme felt. Nå har jeg jo ligget et godt stykke bak dere uansett, så jeg bør kanskje ikke bekymre meg.....

Kult å se at det blir Ræser av den hvite nå.

Sees i mai!

Bo bankmann
Loggført
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS