Corsa Italiana
23. August 2017, 10:51:13 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: #38 Ivar Olafsen  (Lest 6309 ganger)
#38 Ivar Olafsen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« på: 14. Februar 2013, 11:36:14 »

Fører:
Ivar Olafsen
1968 modell, 182cm høy, 43 i sko.

Sponsor/teknisk støtte:

Squadra Italiana Bilverksted A/S
www.squadra.no
T:40161134

Sebastian Szczepaniak
T: 46347769


Bil/Chassi:
- 1990 Alfa Romeo 75 3.0 V6. Startnummer 38. Klasse 3.
- Egenvekt 1060 kg.
- Glassfiber panser og forskjermer.
- Plastruter rundt hele. (Frontrute i glass ihht. reglement)
- Batteri flyttet inn i styrhuset.

Motor:
- 3-liter V6 med standard tenning, innsprøytning og innsug,max.ytelse ca. 200hk.
- CSC grenrør etterfulgt av hjemmesnekret eksos.
- Toppene slipt ned 0,7-0.8 mm.
- Nye foringer/stempel ble innmontert før 2012 sesongen.
- Motorfester i stål.

Understell/dekk/felg:
- RSR understell foran: Justerbare Coilovere + stabilisatorstag.
- RSR stabilisatorstag bak + Bilstein Coilovere.
- Bøyd bakaksling. (Negativ camber)
- 9X17 OZ Racing-felger.
- Toyo R888 235/40-17 dekk.

Bremser:
- Har sålangt kjørt med standard kalippere både foran og bak,men med slissede skiver og Ferodo 3000 klosser.
  Pågrunn av stort forbruk av klosser (klossene foran må skiftes etter 2 løpshelger), og skiver (1. bytte ila. sesongen)
  blir det i år større bremser foran.
- 2013: 6-stemplede XYZ-kalippere og 330mm skiver foran. Standard bak.

Girkasse:
- Har sålang kjørt med kasse fra 2.0 TS med oppstrammet (45%) LSD.
- I 2013 ser det ut til at jeg skal kjøre med en 1600-kasse med 75% LSD. (Krysser fingrene for at den virker godt!!!)
- 2013: Giroverføring ala Jens Roos.

Beste rundetider: (alle satt i 2012-sesongen)
Rudskogen:
Kval: 1.41.951
Løp:  1.42.759
Karlskoga:
Kval: 1.19.307
Løp:  1.18.713
Våler:
Kval: 1.05.477
Løp:  1.05.223

Meritter:
- 2010: 3 seiere og 7 2.plasser. Vant Klasse 3, og ble nummer 3 totalt. (Kjørte da under navnet Grande Calzone Racing sammen med Svein-Erik Vading.)
- 2011: 4 seiere og 2 brutte løp.(Stilte til start i 6 løp). Nr.3 i Klasse 3, nr.10 totalt.
- 2012: Jubelsesong! Vant alle 10 løpene. 100 poeng. Seier i klasse 3, og vant også serien!!!  Gliser
- 2013  .....time will show!


* 418669_4114897304907_1722374087_n.jpg (166.01 KB, 858x734 - vist 223 ganger.)

* 393608_363660543711001_737335321_n.jpg (102.31 KB, 960x426 - vist 228 ganger.)

* DSC_0067_zps4dfdf5db.jpg (314.76 KB, 1023x575 - vist 214 ganger.)

* 61266_206390362830351_555996422_n.jpg (119.01 KB, 960x720 - vist 256 ganger.)

* 6105_4713905039726_1880785131_n.jpg (98.45 KB, 640x960 - vist 222 ganger.)

* olafsen_38.jpg (88.13 KB, 590x244 - vist 1020 ganger.)
« Siste redigering: 08. Mai 2013, 11:26:05 av #38 Ivar Olafsen » Loggført
#38 Ivar Olafsen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #1 på: 19. April 2013, 17:35:44 »

Statusrapport før det braker løs i 2013:

Monterte giroverføring ala Jens Roos idag, og tok noen runder utenfor verkstedet til Sebastian.

Giroverføringen fungerte utmerket (i den grad man får testet det i såpass moderat fart), og
girboksen (med 1600-utveksling) fungerte også bra.

Var mest spent på diff.bremsen, som visstnok skulle ha 75% sperrevirkning....
Bilen tegnet 2 parallelle spor i 1. og 2.gir, og hadde merkbart mere skyv enn tidligere. Bra!!!
Blir rått å teste dette på Karlskoga!  Gliser

Loggført
#38 Ivar Olafsen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #2 på: 25. April 2013, 19:24:51 »

Giroverføring ala Jens Roos:


* image.jpg (416.94 KB, 1486x1373 - vist 176 ganger.)
Loggført
#38 Ivar Olafsen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #3 på: 13. Mai 2013, 19:06:30 »

Rapport fra løp 1 og 2, Karlskoga 12.5.2013:

Gikk for første gang på lenge glipp av Pole Position.
Jeg måtte ta til takke med 2. startspor da Jørgen Stokkan i sin oppgraderte Alfa 155 Martini var 0.064 sek. raskere enn meg.
Gjorde en ok start, men Stokkan dro sakte, men sikkert ifra. Kunne observere
at 155`en så faretruende velbalansert ut!
Til min flaks ble Stokkan svartflagget (øvre del av førerdøren var i fare for å falle av), og dermed kunne jeg relativt udramatisk
seile inn til årets første seier!
10 poeng!  Osteaktig

Startet i løp 2 bak Hans Rune Horne og Øyvind Hansen. Stokkan måtte (heldigvis for meg) starte langt bak i feltet siden han ble svartflagget i løp 1 etter 2-3 runder. (Not classified)
Jeg gjorde en grei start, men ble forbikjørt av Leif Lødeng i sin Ferrari 348.
Deretter klarte begge Grandahl Motorsport sine 75`er å muskle seg forbi.
Den røde tåken senket seg inni bilen min, og jeg satset alt jeg hadde for å jobbe meg opp fra 3.plassen som jeg nå hadde havnet på.
Først i sikte var #55 Audun Larsen. Jeg brukte 1 runde eller 2 på å jobbe meg innpå, og klarte tilslutt å bremse meg
forbi i slutten av langstrekket. I mellomtiden hadde #54 Bjørn Brynildsen kommet seg forbi Leif`s 348, og det betydde
at jeg fortsatt hadde 2 biler å passere for å kunne ta ledelsen i klasse 3.
Jeg la Leif under press og klarte etter 2 runder å bremse meg forbi.
#54 hadde i mellomtiden trukket litt ifra, men ikke så mye at jeg anså det som en umulig oppgave.
Jeg hadde kommet ut av tellingen hvor mange runder som gjenstod, så nå var det Maximum Attack som gjaldt.
Jeg jobbet meg sakte, men sikkert innpå han, men før jeg fikk lagt han skikkelig under press, "bromset han på seg" i slutten
av langstrekket, og jeg kunne passere. Det var en god følelse! c",)
De 2-3 rundene som gjenstod kunne jeg cruise inn.
10 poeng!  Osteaktig

Oppgraderingene foran 2013-sesongen fungerte ikke etter forventningene.
Hadde bedre rundetider på Karlskoga i 2012, så her må det gåes noen runder i tenkeboksen ellers kommer Mr. Stokkan til å bli
skummel på Rudskogen 7-9 juni.
Klasse 3 er blitt tett. Det skilte ca. 0.5 sek i kvalifiseringen mellom de 4 første i klassen!

Alt i alt nesten et mirakel at man kom hjem med full pott! Gliser

Ps: Ble alvorlig skuffet når jeg kom hjem og skulle se på inboard-videoen: Videokameraet hadde stått på pause i løp 2...
Men det ble filmet endel fra tribunen, så noe film fra dette adrenalinfylte løpet kommer etterhvert.
Loggført
#38 Ivar Olafsen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #4 på: 07. Juni 2013, 07:19:14 »

Løp 2, 12. mai.2013 sett fra utsiden:




Påvei in i Pit etter endt løp er det tydelig at adrenalin-nivået er noe over normalt... Osteaktig
« Siste redigering: 07. Juni 2013, 07:42:02 av #38 Ivar Olafsen » Loggført
#38 Ivar Olafsen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #5 på: 06. September 2013, 12:42:44 »

Inboardvideo fra løp 6:
(Mye skurr på lyden, så det er lurt å ha volumet lavt)
Action i runde 1!  Glad ...ellers ligger jeg og jager etter Mr. Monsen.

Loggført
Tor Willy Austerslått
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 12


« Svar #6 på: 29. September 2013, 22:45:04 »

Og nybilen går bra?  Gliser

Det er bare å ta av seg hatten, bukke dypt og gratulere med ny banerekord på Rudskogen Glad Ganske rått å forbedre Hans Runes bestetid med 3,4 sekunder til 1.37.124!
Loggført
Mats Andersen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #7 på: 30. September 2013, 08:14:41 »

Ja noen må fortelle mer om dette!   Gliser

M

Loggført
#38 Ivar Olafsen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #8 på: 30. September 2013, 09:56:52 »

Takker og bukker!  Gliser
Er grisefornøyd med den rundetiden ja!
Må vel få laget en ny profil for #66, for det var selvsagt med ex-Bjurmanbilen jeg satte den tiden.
Og gjett om Bjurman kan bygge løpsbil!!!
Nydelig bil å kjøre. Fantastisk motor, understell, bremser osv. og bra satt opp. Og når den i tillegg har den beste styrefølelsen jeg sålangt i livet har kjent, så er det bare å knalla på!!!  Osteaktig
Er nok flere i Corsaen som ville satt gode rundetider med denne bilen.
Hans Rune kjørte også fort i går, med 1.39.340 som bestetid, så baneforholdene var nok gunstige.

Hvor lenge er det til sesongstart 2014?   Glad

#66 Ivar Olafsen
Squadra Italiana Racing
www.squadra.no
« Siste redigering: 30. September 2013, 10:06:13 av #38 Ivar Olafsen » Loggført
Mats Andersen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #9 på: 30. September 2013, 13:03:51 »

Kult! Gratulerer med ny bil og åpenbart en fantastisk opplevelse Gliser
Jaja da er det vel bare å selge huset og bygge om til kompressor...
Loggført
#6 Gabor Kovacs
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #10 på: 30. September 2013, 19:13:32 »

Og nybilen går bra?  Gliser

Det er bare å ta av seg hatten, bukke dypt og gratulere med ny banerekord på Rudskogen Glad Ganske rått å forbedre Hans Runes bestetid med 3,4 sekunder til 1.37.124!

Resultatet er vesentlig raskere enn Bjurman i samme bil i fjor! Da hadde han 1.39.312 som bestetid, og det var bra vær! Kanskje bilen er forbedret siden aug. ifjor?

GK.
Loggført
Hans Rune Horne
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 168


E-post
« Svar #11 på: 30. September 2013, 21:41:55 »

Ja ja Ivar Gliser  du har satt standarden for oss andre nå.
Vi må bruke vinteren godt for og klare og ta igjen forspranget ditt skjønner jeg. Sjokkert Sjokkert

Det står stor respekt av de rundetidene du satte og det er ikke bare en godt oppsatt bil som er årsaken, det sitter en meget god sjåfør bak rattet også Glad Glad

Hva fa%&# skal jeg finne på i vinter da tro Sjokkert Tvilende Gliser

GRATULERER SÅ MYE Glad

Mvh: start nr10 (H.R.Horne)
Loggført
#100 - Per Husaas
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 2


E-post
« Svar #12 på: 02. Oktober 2013, 07:45:48 »

Hve skjedde på enden av rettstrekka siste runden din egentlig? det kom mye rare lyder fra kompressorbilen, det smalt og slamret også så vi den ikke mer..

Publikumsvennlig bil og kjøring!  Gliser
Loggført
Vegar Johannessen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 329


E-post
« Svar #13 på: 02. Oktober 2013, 09:07:52 »

Og nybilen går bra?  Gliser

Det er bare å ta av seg hatten, bukke dypt og gratulere med ny banerekord på Rudskogen Glad Ganske rått å forbedre Hans Runes bestetid med 3,4 sekunder til 1.37.124!

Resultatet er vesentlig raskere enn Bjurman i samme bil i fjor! Da hadde han 1.39.312 som bestetid, og det var bra vær! Kanskje bilen er forbedret siden aug. ifjor?

GK.

Det var vel tåke på siste løpet i fjor. Meo kald og våt asfalt
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 855


Fredrikstad


E-post
« Svar #14 på: 02. Oktober 2013, 09:37:41 »

Og det var første gang Bjurman kjørte Rudskogen vel?
De synes det var spennende med en helt ny bane i tåka, går det til høyre eller venstre nå tro???

JE
Loggført

0o=V=o0
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS