Corsa Italiana
22. November 2017, 21:09:44 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 88 Vitamin Beta - Familien Huseby  (Lest 10930 ganger)
88 Olav Kristian Huseby
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1



E-post
« Svar #15 på: 04. Mai 2014, 14:32:19 »

Vinteren gikk altfor fort denne gangen og. Men, CI safetycar ble i orden, en Themna er nettopp reparert for PKK og Meraken er på veien, så det er ikke av mangel på skrutid, men på prioriteringer. Radiatoren til racerbilen er forhåpentlig på vei til Sverige i en annen bil og jeg er da litt delaktig i å få racerbilene på banen.

For et par dager fikk jeg beskjed av de som har hatt ansvaret for bunndelen, at den er klar, så da er det bare å sette i sammen delene og prøvekjøre herligheten frem til neste løp i juni. Lykke til i Sverige alle sammen.
Loggført

Lancia Thema, Beta, Delta og Kappa. Maserati Merak
88 Olav Kristian Huseby
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1



E-post
« Svar #16 på: 14. Mai 2014, 23:30:48 »

Blokka er i hus. Vanvittig mye arbeid er lagt ned i det som skal danne grunnmuren i vår CorsaThema. Vakkert arbeid.
Stor takk til Inge og Øyvind.
Loggført

Lancia Thema, Beta, Delta og Kappa. Maserati Merak
88 Olav Kristian Huseby
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1



E-post
« Svar #17 på: 18. Mai 2014, 20:05:51 »

Toppen er ferdig preparert, rengjort og klar for montering.
Loggført

Lancia Thema, Beta, Delta og Kappa. Maserati Merak
Hans Rune Horne
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 168


E-post
« Svar #18 på: 18. Mai 2014, 20:27:52 »

Det er gode greier Olav Kristian,  stå på og få nr 88 på banen i sommer. Glad
Jeg passerte avkjøringen til Hedalen tidlig Torsdag morgen men det var ingen antydning til svarte spor på asfalten så jeg regnet med at maskinisten ikke var ihopsatt enda Gliser

H.R Blunker
Loggført
88 Olav Kristian Huseby
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1



E-post
« Svar #19 på: 21. Mai 2014, 20:41:01 »

Det er mye jobb når alt skal gjøres best mulig. Ale delene skal rengjøres, eventuelt lettes, rettes, pusses, lakkeres og sjekkes. Fruen ba meg regne på tiden frem til 7. juni, og jeg innser at det aldri vil gå, men det skal ikke være langt unna heller.

Sis kveld gikk med til preparering av oljesil. Hull i bunn ble oppboret til 1,5 mm for bedre oljesirkulasjon. For de som lurer så ble det ca 900 hull  Gliser
Loggført

Lancia Thema, Beta, Delta og Kappa. Maserati Merak
88 Olav Kristian Huseby
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1



E-post
« Svar #20 på: 18. Juni 2014, 19:24:26 »

Da er resten av delene i hus, og det er bare å satse på regn og innevær.
Loggført

Lancia Thema, Beta, Delta og Kappa. Maserati Merak
88 Olav Kristian Huseby
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1



E-post
« Svar #21 på: 22. Februar 2016, 21:11:23 »

Det går mot vår, og vi prioriterer racerbil. Nye kamakslinger kom fra Mobech i Trondheim. Sendes videre til verkommende som setter dette sammen. Vi har sjekket styring og hjuloppheng og gleder oss til å få motoren hjem slik at vi kan få se hvordan alt passer sammen i motorrommet. Må finne gearkasse med gunstigst mulig utveksling og få alt til å stemme med drivakslinger og fester. Med antageligvis en av norgest største samlinger av Lanciadeler i heimen bør man finne deler, men ser at bilen nå inneholder deler fra minst 5 forskjellige modeller av Lancia (og litt Alfa).
Loggført

Lancia Thema, Beta, Delta og Kappa. Maserati Merak
88 Olav Kristian Huseby
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1



E-post
« Svar #22 på: 18. Mai 2016, 21:50:15 »

Det jobbes. Målet er Rudskogen 18. juni. En måned i dag. Kan holde om jeg er heldig. Alt er på plass, og det meste ser ut til å stemme, men motoren skal startes, kjøres på rullene, bilen skal vises, nye belter og ny hjelm osv.
Loggført

Lancia Thema, Beta, Delta og Kappa. Maserati Merak
88 Olav Kristian Huseby
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1



E-post
« Svar #23 på: 27. Juni 2016, 19:35:36 »

Holder på med eksos, turbo og det der. Så er det noen ledninger, også kan vi kjøre Tvilende
Loggført

Lancia Thema, Beta, Delta og Kappa. Maserati Merak
88 Olav Kristian Huseby
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1



E-post
« Svar #24 på: 27. Juli 2016, 19:57:57 »

Motor og gear i bilen og ny eksosmanifold fra Italia. Det går fremover, men når er vi på banen?
Loggført

Lancia Thema, Beta, Delta og Kappa. Maserati Merak
Ronny Åkerholm
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #25 på: 31. Juli 2016, 09:12:15 »

Er motoren bremset allerede? Hva ble resultatet?  Glad

Hvilken turbo sitter på denne nå?
Loggført
88 Olav Kristian Huseby
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1



E-post
« Svar #26 på: 31. Juli 2016, 17:40:18 »

Motoren er ikke startet. Satte den inn for å komme videre med andre tilpasninger. Trenger ikke ta den ut igjen (ikke mye jobb), men det neste er tilkoblinger av bensin, el-nett og alt rundt turbo og intercooler. Mangler en haug med deler, som forhåpentligvis er her i neste uke.

Turbo Garrett GTX2863.
Loggført

Lancia Thema, Beta, Delta og Kappa. Maserati Merak
88 Olav Kristian Huseby
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1



E-post
« Svar #27 på: 04. August 2016, 22:29:23 »

Etter noen hyggelige samtaler med en fra Protoxide i Italia, har det blitt litt forandringer i oppsettet. Vi venter nå på at det skal produseres et nytt eksosbend, som kommer i begynnelsen av september, og da skal alt være komplett. Om det da blir noen løp i år tviler jeg på, da alle helgene rett før siste løp går med til Maseratiturer. Uansett er vi klar til sesongen 2017.
Loggført

Lancia Thema, Beta, Delta og Kappa. Maserati Merak
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS