Corsa Italiana
21. November 2017, 18:17:45 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: #50 A112 Abarth ex-ladycup  (Lest 26680 ganger)
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #45 på: 18. September 2016, 08:49:59 »

 Osteaktig Takk Anders. Det begynner å ligne noe nå. Blunker
Har fortsatt mye å utbedre og endre i understellet. Har funnet ut at dette er noe som har blitt underprioritert i lang tid. Her ligger det så sykt mange sekunder å hente på rundetidene.
Utrolig mye å lære seg her, og det å prøve og feile har blitt noe jeg graver mer og mer i. Det å vite hva en har som utgangspunkt og hva som forandrer seg ved ulike sporvidder, fjærstivelser osv. er helt vilt.

Beklager min lite sosiale tilstedeværelse i går, hadde noen "issues" som trengte oppmerksomhet og restitusjon... Viljen er der så absolutt men ikke resten.

Skulle så absolutt vært dagen ut sammen med dere alle sammen på Rudskogen, men måtte følge opp noen andre plikter i husstanden. Blunker Far får ikke alltid prioritere som han ønsker.

Har noen filmer både fra Våler og Rudskogen som ikke har blitt redigert pga. manglende programvare og prioriteringer. Men de kommer nok om ikke så lenge.
Takk for en super sesong!

TRS
« Siste redigering: 18. September 2016, 18:36:53 av #50 Thomas Stokkan » Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #46 på: 18. September 2016, 18:04:54 »

Noen bilder av modifisering av fjærbein. Slet med at de støtdemperne jeg hadde tidligere hadde for kort stempelstang (hovedsaklig etter at jeg gikk opp fra 175-50-13 til 175-60-13 og 185-60-13 . Og siden jeg ønsker å benytte deler som stort sett er og få over disk for å holde kostnadene nede. Konverterte jeg til Golf I dempere foran også. Disse får man fra de fleste fabrikanter og til forskjellig bruk.
Denne gangen ble det benyttet Gule Koni, med justering. Men jeg fikk ikke tak i topp justering som jeg egentlig ville ha. så for å justere må jeg løsne demperen i topp og klemme den helt ned for så og justere. Ser ut til å fungere ganske så greit. Litt usikker på om jeg bør ha de så myke eller stive som mulig. Må teste litt her.



* 2016-07-31 16.33.43.jpg (37.89 KB, 800x450 - vist 78 ganger.)

* 2016-07-31 19.50.13.jpg (61.17 KB, 800x450 - vist 81 ganger.)

* 2016-07-31 20.45.51.jpg (59.98 KB, 800x450 - vist 83 ganger.)
« Siste redigering: 18. September 2016, 18:42:32 av #50 Thomas Stokkan » Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #47 på: 18. September 2016, 18:08:13 »

Klarte og knekke høyre stabstag feste i slutten av Race 10. Ikke rart bilen begynte og oppføre seg rart i svingen og tidvis fremover.
Jeg roet det hele litt ned og fikk gjennomført løpet inn til en 2. plass.
Trudde først det var chamber justeringen som hadde løsnet igjen. Da jeg har slitt litt med dette tidligere.
Har en modifisering som står på to-do lista som forhåpentligvis setter en stopper for det.


* 2016-09-18 16.42.34.jpg (47.1 KB, 800x450 - vist 86 ganger.)
Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #48 på: 18. September 2016, 18:28:17 »

At en skulle klare og komme på pallen i samtlige løp deltatt i hadde jeg ikke trodd ved sesongstart. På for meg utenkelig vis har bilen og undertegnede klart å karre oss til 4 x 1.plass, 1 x 2.plass og 1 x 3.plass. Og med det 1. plass for sesongen i klasse 4 Coppa Milletrecento Osteaktig
Etter 1. løpet på Karlskoga hvor bilen overhode ikke var der den skulle være og langt utenfor komfort sonen. (pga. amatørmessige forandringer i oppsettet på forstilling) samt litt slark i styresystem hadde bilen en tendens til og plutselig svinge den ene eller andre veien. Jeg prøvde og kontrollere det så godt var. Og beklager til de av dere som har måttet lide dere gjennom løpene hvor en liten hvit bil har hatt litt rykninger og hoppet både hit og dit.

Etter Karlskoga mistet jeg litt motet, kastet ut motor forstilling og prøvde og finne en årsak til problemene. Skulle egentlig fått det hele sammen igjen til Racing-NM på Rudskogen men sånn ble det ikke. Nå har jeg mest sannsynlig funnet ut hvorfor ting har vært som de var. Og skal gjøre noen flere modifikasjoner. Forhåpentligvis til det bedre. Noe bedre har det blitt men er ikke helt fornøyd enda. Alltid noe nytt å lære....

 


* 2016-09-18 16.38.58.jpg (64.7 KB, 800x450 - vist 89 ganger.)

* 2016-09-18 16.50.28.jpg (53.96 KB, 800x450 - vist 85 ganger.)

* 2016-09-18 16.50.49.jpg (50.59 KB, 800x450 - vist 75 ganger.)
Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #49 på: 18. September 2016, 18:30:04 »

Og der har jeg klart og fått lastet opp filmene fra Race 9 og 10..

Race 9:

Race 10:
Loggført
Axel Gulbranson
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #50 på: 21. September 2016, 10:32:28 »

Jeg sier som Anders -  du er helt RÅ Thommas!! Ikke bare er du en utrolig dyktig sjåfør, men du imponerer også med dine tekniske kunnskaper! Det er ikke så mange i corsaen (tror jeg!) som så systematisk gir seg i kast med komplisert chassistuning. I tillegg  evner du å finne deler og løsninger innen "fornuftige" økonomiske rammer i corsaens ånd. Veldig gøy å se hvordan du herser med langt kraftigere - og - ikke minst dyrere biler! All ære!
For egen del ble årets sesong den desidert dårligste siden første CI løpet (ni deltakere) i 2006. Fikk bare deltatt i to løp. Ett med DNF og ett DNS.
Men, vi satser friskt og optimistisk neste år!
Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #51 på: 24. September 2016, 08:09:11 »

Jeg sier som Anders -  du er helt RÅ Thommas!! Ikke bare er du en utrolig dyktig sjåfør, men du imponerer også med dine tekniske kunnskaper! Det er ikke så mange i corsaen (tror jeg!) som så systematisk gir seg i kast med komplisert chassistuning. I tillegg  evner du å finne deler og løsninger innen "fornuftige" økonomiske rammer i corsaens ånd. Veldig gøy å se hvordan du herser med langt kraftigere - og - ikke minst dyrere biler! All ære!
For egen del ble årets sesong den desidert dårligste siden første CI løpet (ni deltakere) i 2006. Fikk bare deltatt i to løp. Ett med DNF og ett DNS.
Men, vi satser friskt og optimistisk neste år!

Takker og bukker Axel!
Synd at dere fikk problemer med bilen, det virker som om det har blitt litt mer futt i maskinisten deres i år. Synd at ikke resten holdt denne sesongen.
Vi bør få til en juge kveld iløpet av vinteren!

Thomas
Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #52 på: 06. Oktober 2016, 19:05:14 »

Fant ett bilde av bremsepapirene i mai. Forskjellen på de 2 kurvene er 98 oktan vs E85.
For den som syntes slik er artig å se på.
Dette er en std. Fiat 500 1242 8V motor fra ca. 2011. U-rørt bunndel (ca. 50.000km)
Oppgradert med trimkam fra C&B, stivere ventilfjærer samt at kanten rundt 1/2 eksosventilen i forbrenningskammeret er slipt bort.


* 2016-10-02 19.30.28.jpg (54.81 KB, 1024x576 - vist 110 ganger.)
Loggført
#49 Ole Jørgen Reichelt
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



WWW E-post
« Svar #53 på: 08. Oktober 2016, 09:25:25 »

Kult Thomas Glad Hvilken av kurvene er hva, og hva slags e85 ble brukt?
Loggført

"Safety Third"
@fitzfortunato
Axel Gulbranson
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #54 på: 08. Oktober 2016, 11:04:15 »

Det er vel ikke denne motoren du har kjørt med i det siste? Slik jeg leser diagrammet så ligger maks effekt og torque omkring 6000 RPM. Veldig forskjellig fra min motor med maks torque omkring 6000 effekt omkring 7700 RPM.

Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #55 på: 08. Oktober 2016, 20:55:12 »

Kult Thomas Glad Hvilken av kurvene er hva, og hva slags e85 ble brukt?

De høyeste kurvene (smal strek) er E85, (benyttet E85 race fuel, usikker på hvilken fabrikant og andre spec.)
Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #56 på: 08. Oktober 2016, 21:04:34 »

Det er vel ikke denne motoren du har kjørt med i det siste? Slik jeg leser diagrammet så ligger maks effekt og torque omkring 6000 RPM. Veldig forskjellig fra min motor med maks torque omkring 6000 effekt omkring 7700 RPM.

Det er denne motoren som har blitt benyttet hele 2016 sesongen, kjører med std. innsug, som er forholdsvis langt og ett lite enkelt spjeldhus.
etter hva jeg har blitt fortalt har motoren derfor mer moment og mindre topp effekt. Målt 87,7hk ved 6100 rpm og 104 nm ved ca. 5800 rpm. bremset med nav-rulle.
Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #57 på: 17. Januar 2017, 09:31:34 »

Lille hvit vurderes solgt, selges med 2 sett hjul (13"x6" et 18), 1 sett 175/60-13 Yokohama (noen år gamle men ok), 1 sett 185/60-13 Toyo Proxy 888R (nye 2016)
6-punkt belte fra 2015, ergo ut 2019 før nye belter må inn. Lett helstøpt stol mulig utgått fia, husker ikke i farta.
Fult bur frem til dempertårn, over torpedo osv.
Glassfiber panser, dører, bakluke, bakplate, skjermer og tak, samtlige ruter nye i 2016, glass i front, resten plast.
Lakkert Diamond White i 2016. LED lys foran og bak. Luftinntak på tak, med ventiler og drenering.
Fiat 500, 1242ccm fire motor, med C&B-trimkam, solide løftere, Ferrea ventilfjærer (topp maskinert og bygget for 2016 sesongen), org. plenum og spjeld.
MaxxEcu motorstyring ny 2015 (fult programmerbar i alle ender) med blåtann dash via app, 5" turteller, lamper for shit-light, Komplett ledningsnett med bredbåndslambda, innebygget MAP sensor (ikke i bruk) mappet med både E85 samt 98 bensin mai 2016. Bremset til 87,7hk med nav-rulle.
5-trinns kasse med diff sperre. Konvertert fra stag til Wire overføring på gir.

Konvertert til Coil-overs foran og bak, Justerbare gule Koni dempere foran, Kyb dempere bak, ca. 600 pound fjører bak, ca. 800 foran.
Nye bremsetromler, bånd og pumper bak 2016 (pumper med mindre stempler), hydraulisk håndbrekk, Wilwood superlite calipere foran med uno turbo ventilerte skiver.
Justerbare hundebein i forstilling med uniball, justerbare demperskåler med uniball i topp.

Personlig beste rundetid på Rudskogen: 1.44.3 (4 tiendeler dårligere enn banerekorden i Coppa Mille)

Jeg har hatt bilen siden 2010 og den har gjennomgått mange modifikasjoner, tror nok vi har redusert rundetidene med godt over 15 sekunder gjennom tiden. og det er fortsatt mer og hente hvis en bare vil. Blunker

Har en formening om pris og seriøst interesserte kan ta kontakt på: 908 åtte7 460 eller trs1750 (a) gmail . com

Thomas
Loggført
Anders Lorange
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


Stå pååååå.....! (112/128)


« Svar #58 på: 18. Januar 2017, 23:25:17 »

Løp å kjøp. Kjempefin bil. Har selv kjørt flere løp med bilen til Thomas! Den har potensiale,er svært lettkjørt.,forutsigbar.  Godt utviklet bil.👍🏁
Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #59 på: 09. August 2017, 11:34:14 »

Jeg har lenge sagt at jeg ikke kommer på Italiensk dag på Våler banen, men slik det ser ut nå med tidenes dårligste oppslutning ser jeg ikke annen løsning en å melde meg på for å støtte opp om det fantastiske arbeidet de driver med!

Jeg kaster meg rundt og får bilen samt meg selv sånn ca. klare så får en bare komme litt for seint hjem på lørdagskvelden til det man hadde lovet seg bort til først.

-Thomas
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS