Corsa Italiana
18. August 2017, 15:33:07 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: #89 Fiat Uno, kl. 4  (Lest 35833 ganger)
#89 Vegard Lucasen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1


E-post
« på: 18. Februar 2013, 08:39:29 »

Da ble det Uno på meg, og endelig ser det ut til at jeg kommer meg på banen. Bilen er en veteran innen racing, den ble bygd av Tom Read i England i 1993, emigrerte til Norge i 2010, siste løp ble kjørt i 2011 av Jack Nordskog. Bilen har etterhvert fått en historie, jeg kommer med mer av den senere. Det samme med bilder og specs.

Først et spørsmål: Hvilke oljer kjører dere på? Viskositet og fabrikat? Motoren er en Lampredi sohc på 1581ccm.

-Vegard
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 854


Fredrikstad


E-post
« Svar #1 på: 18. Februar 2013, 10:11:13 »

Gratulerer!

Men 1581? Bigblock det jo!

JE
Loggført

0o=V=o0
#89 Vegard Lucasen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1


E-post
« Svar #2 på: 18. Februar 2013, 10:43:40 »

Et strategisk valg. Da kan jeg kjøre mot Coppaen, og lett bortforklare hvorfor jeg blir frakjørt med at det er en annen klasse. At det teoretisk er en klasse under bør ikke nevnes.  Blunker

1242'n står jo hjemme, får se hva det blir til etter hvert. Men det skjer ikke i år. Bilen må lettes MYE før det er noe poeng å downsize. Cubic is king!
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 854


Fredrikstad


E-post
« Svar #3 på: 18. Februar 2013, 10:51:43 »

Spenstig! Må ta en tur å smugtitte på Lampredien en dag!

JE
Loggført

0o=V=o0
#176 - Arve Vassbotn
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 176


Skreia - Østre Toten


WWW E-post
« Svar #4 på: 18. Februar 2013, 13:29:52 »

Hey!

Tumman upp!

Velkommen til baktroppen  Gliser

Arve
Loggført

Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 854


Fredrikstad


E-post
« Svar #5 på: 19. Februar 2013, 15:50:22 »

Skal du ha 89 på denne, eller arver du 47?

JE
Loggført

0o=V=o0
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #6 på: 19. Februar 2013, 16:34:16 »

Da ble det Uno på meg, og endelig ser det ut til at jeg kommer meg på banen. Bilen er en veteran innen racing, den ble bygd av Tom Read i England i 1993, emigrerte til Norge i 2010, siste løp ble kjørt i 2011 av Jack Nordskog. Bilen har etterhvert fått en historie, jeg kommer med mer av den senere. Det samme med bilder og specs.

Først et spørsmål: Hvilke oljer kjører dere på? Viskositet og fabrikat? Motoren er en Lampredi sohc på 1581ccm.

-Vegard

Kjørt på eni 10-60 på støtstangsmafian motoren, kjører nå på castrol racing 10-60. Mener å huske at Jens kjørte på gulf 10-40. Men hva lamprediene bør ha vet jeg ei. Kansje Remi eller Marius S. Kan hjelpe deg her.

Thomas
« Siste redigering: 22. Februar 2013, 09:44:35 av #50 Thomas Stokkan » Loggført
#89 Vegard Lucasen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1


E-post
« Svar #7 på: 19. Februar 2013, 16:56:53 »

Jeg vil gjerne bruke #89.

Takk for tips, Thomas.
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 854


Fredrikstad


E-post
« Svar #8 på: 19. Februar 2013, 17:20:43 »

Okidoki, da fristiller vi 47...

JE
Loggført

0o=V=o0
#89 Vegard Lucasen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1


E-post
« Svar #9 på: 20. Februar 2013, 21:19:03 »

Nå er praksisdelen til lisensen booket, jeg bare venter på våren! I mellomtiden; her er noen bilder av bilen.

På plass i garasjen.




En 1,6l fra en Tipo


Buret er helsveiset mot karosseriet i hele døråpningen.


Triangulert fram mot torpedoveggen.




I tillegg til buret er det en skråstrever fra innerskjermen ned i gulvet.


Skisse av buret:
Loggført
#34 Jens Hagen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #10 på: 21. Februar 2013, 20:41:17 »

Da ble det Uno på meg, og endelig ser det ut til at jeg kommer meg på banen. Bilen er en veteran innen racing, den ble bygd av Tom Read i England i 1993, emigrerte til Norge i 2010, siste løp ble kjørt i 2011 av Jack Nordskog. Bilen har etterhvert fått en historie, jeg kommer med mer av den senere. Det samme med bilder og specs.

Først et spørsmål: Hvilke oljer kjører dere på? Viskositet og fabrikat? Motoren er en Lampredi sohc på 1581ccm.

-Vegard

Kjørt på eni 10-60 på støtstangsmafian motoren, kjører nå på castrol racing 10-60. Mener å huske at Jens kjører på gulf 10-40. Men hva lamprediene bør ha vet jeg ei. Kansje Remi eller Marius S. Kan hjelpe deg her.

Thomas

Nei jeg bruker ikke så tykk olje Thomas jeg kjører på 5W-20.   http://www.drivenracingoil.com/dro/xp1.html
Loggført
#89 Vegard Lucasen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1


E-post
« Svar #11 på: 27. Februar 2013, 22:35:12 »

Rakk en kjapp veiing i stad, bilen tung! 790kg + fører er ikke akkurat noen lettvekter. Regelverket bilen ble bygd etter i England tillot ikke letting av karosseriet, så det er fortsatt glass i rutene og ikke et gram stål er fjernet. Kommer nok ikke til å gjøre stort med dette nå, andre racingrelaterte ting står høyere på prioriteringslista. Vekta er som følger:

Venstre bak:   126,5
Høyre bak:     147,5
Venstre foran:263,5
Høyre foran:   251,1

Rakk ikke dobbeltsjekke høyre bak, rart at det skal være 21kg mer der enn på venstre side. Får ta en mer nøyaktig måling når jeg får den på bukken. Måleinstrument var 4 stk badevekter fra Clas Ohlson, handlet på tilbud til 95,- stk.  Blunker Veide én aksel om gangen, løftet akselen som ikke ble veid tilsvarende høyde som vektene for å holde bilen i vater. Det blir litt lettere å gjennomføre på bukken med traversjekk.
Loggført
666 Martin Buer Haugseter
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



« Svar #12 på: 14. Mars 2013, 23:29:33 »

Gratulerer med ny bil Vegard!
Jeg sendte denne til Jack fra UK for noen år siden,strappet en palle fast under og sendte den med båt.
Kjekt med småbil..
Finfin bil,gleder meg til du får inn en mindre motor;)



Martini Gasolini
Loggført
#89 Vegard Lucasen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 1


E-post
« Svar #13 på: 15. Mars 2013, 13:50:02 »

Takk for det, Martin. Jeg er veldig spent på hvordan den er å kjøre. Spekulasjoner og drømmer om 1301 er godt i gang. Jeg har en plan...  Blunker

På øyemål ser det ut som det er en voldsom spissing foran, når jeg får den ned på bakken skal jeg kontrollere det. Hva kan være fornuftig spissing? På de andre Unoene mine bruker jeg 1mm målt ytterst på felgen.
Loggført
Stian Henriksen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 471



E-post
« Svar #14 på: 15. Mars 2013, 22:12:43 »

Kul vogn men altfor stor motor! Gliser

Jeg hadde begynt med 0 toe og tatt det derfra. Er det ikke slik at en forhjulstrekker gjerne vil ha ørlite toe-out siden hjulene vil spre litt ved akselerasjon?
Loggført

Teknisk leder Corsa Italiana. Ved hastespørsmål til teknisk gruppe anbefales en epost til teknisk@corsaitaliana.no
Sider: [1] 2 3 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS