Corsa Italiana
23. August 2017, 10:58:20 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:

Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: #832 - Scuderia Stradale  (Lest 1711 ganger)
#832 Jon S Smith Johnsen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« på: 03. Mars 2013, 10:18:37 »

Scuderia Stradale skal kjøre en 1990 Alfa Romeo 75 3.0 V6. Startnummer 832. Klasse 3/4. Her må det tas en beslutning, da vekten på bilen pluss fører KAN tilsi klasse 4, men hvis jeg blir mer aggressiv i letting av bil - og fører - så er det klasse 3, men da blir selvfølgelig konkurransen hardere. Decisions, decisions!

Bilen er ganske standard med noen unntak;
- Lettet karosseri og plastruter på dører, glass foran og bak.
- Fuel cell, bensintrykksregulator og batteri i bagasjerom, men planer om å flytte batteri inn i kupéen.
- Standard grenrør med egensnekret eksos, men planer om å installere fullt Ragazzon-anlegg inkl. grenrør.
- Tarox bremseskiver foran og Ferodo 3000 klosser.
- Montert oljekjøler og veivhusventilasjon med catch tank.
- Større radiator "lånt" fra en velvillig Ford Sierra.
- 2.0 TS transaksel.
- 7Jx15 felger av diverse fabrikasjon og ET...!!!.
- Toyo R888 205/50-15 dekk.

Meritter:
- Ingen, annet enn at jeg vraket en Ron Simons 75 2.0 TS første gang jeg var på Ringen!
Loggført
#832 Jon S Smith Johnsen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #1 på: 01. April 2013, 18:00:48 »

Bilen har stått i vinteropplag ute bak garasjen. Min 166 har fått æresplassen i garasjen. Nå har jeg endelig fått tilgang på ordentlig lager/gararasje på Kolbotn så da er vi klar for innspurten før sesongstart. Det var ingen overraskelse at bilen var godt frosset fast:

Felgene er forøvrig Compomotive, men et par av de er kantet og en er sprukket, så det blir rene "trille-rundt-i-garasjen" felger. Lurer forøvrig på hvorfor det står ET22-35? Felgene er jo ikke skrudde så ikke mulig å endre ET. Skjønner ikke helt den. Nåvel, etter mye hakking av is og tining med byggtørk ser det slik ut:

Min Land Cruiser er en ypperlig trekkvogn, både med tilhenger og slepetau:

Men til tross for grundige inspeksjoner over og under og fra alle sider så jeg ikke at den ene bremseledningen var frosset fast i isen. En Land Cruiser i lavserie gjorde kort prosess med den. Ny ifjor høst...

Loggført
#832 Jon S Smith Johnsen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #2 på: 02. Mai 2013, 08:52:46 »

Hei igjen,

Jeg har slitt litt med helsa denne "våren", men er nå i fin form igjen. Da er det å gå i gang med bilen da. Fokus for året er driftssikkerhet og sikkerhet. Som debutant tror jeg fokus bør være på å fullføre løpene, få erfaring, og så kan bilen - og føreren - forbedres etterhvert. Med sikkerhet for øye ønsket jeg derfor å flytte batteriet inn kupéen, og dermed vekk fra bensintanken i bagasjerommet. Når jeg åpner ledningsstrømpen gjennom kupéen finner jeg at de gamle originale bensinslangene ligger side om side med strømmen. Jeg har forresten en egen post på Teknisk om dette, men, det blir jo da med en gang et nytt lite prosjekt:

Når jeg først må bytte bensinslangene kan jeg like gjerne flytte fuel cell - som jeg har tenkt på en stund - og få installert en swirl tank. Tidligere hadde jeg bare koblet fuel cell til original bensinpumpe.

Gammel plassering:

Ny plassering (pumpe, swirl tank, pumpe og filter blir da stående til høyre for tanken på bildet):

Det blir litt rallemikk til overs når alt det gamle skal ut:

Gode, gamle, morkne bensinslanger må også fornyes:

Og litt koseprosjekt med nye panserlåser blir det også (vinkelsliperen er min venn!):

Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS