Corsa Italiana
22. August 2018, 05:28:38 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:

Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: #112 Anders Lorange  (Lest 33145 ganger)
Stian Henriksen
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #30 på: 06. Mai 2013, 21:54:39 »

Hele 122 hk høres over middels morsomt ut i en liten A112. Gliser Spennende!
Loggført

Teknisk leder Corsa Italiana. Ved hastespørsmål til teknisk gruppe anbefales en epost til teknisk@corsaitaliana.no
Anders Lorange
Pilota

Utlogget Utlogget

Stå pååååå.....! (112/128)

« Svar #31 på: 10. Juni 2013, 20:14:57 »

Min raskeste Gliser Gliser Gliser runde på rudskogen denne helgen 1.45.5 burde nok vært raskere,bilen inviterer til mer men sjåføren er rusten,men gjør så godt han kan.....
Før søndagens løp var løpene i høye nord toppen for meg  med tre ladycyp  biler som sloss side om side
Opp rakan hver runde.
Søndagens race var helt rått for meg, hadde kjempefighter med Trond Andersen som jeg kom forbi men
Ivar Olafsen selv med en løen bakstilling klarte jeg ikke. Vi lå støtfanger mot støtfanger av og til fikk jeg snuten foran men han har for mye pulver. Ingen sak å ligge i rompa på en så stødig og sikker sjåfør!
Tusen takk for et herlig race begge to. Tenk 7plass totalt i corsan.
Ungfolen Jens er ikke noe å gjøre med han er jo bare helt rå. Blir veldig spennende å kjøre mot Leif Arne neste gang med ny maskinist. Jeg gleder meg til det.
Anders( den gamle som gjør så godt han kan) Gliser Gliser Gliser
Loggført
Anders Lorange
Pilota

Utlogget Utlogget

« Svar #32 på: 10. Juni 2013, 20:17:55 »

Glemte jo helt å takke alle for en super race w/e til tross for alle utfordringene underveis. Gliser Gliser Gliser
Loggført
#176 - Arve Vassbotn
Pilota

Utlogget Utlogget

Skreia - Østre Toten

WWW E-post
« Svar #33 på: 10. Juni 2013, 20:33:29 »

Må berre gratulere!  Det er fantastisk kva gutta i grisefjøset greier å skremme ut av disse FIRE snurrene. Hadde vore artig å sett kva ei slik snurre hadde fått min aerodynamisk perfekte Punto til å yte... ha, ha Synd at Leif-Arne fikk trøbbel, men ringreven Jens fikk då vist kvar skapet skal stå! Raskaste bil i CI feltet, kun slått av to Bimmere, og det i en Autobianchi.

Eg bøyer meg i støvet!
Loggført

Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Fredrikstad

E-post
« Svar #34 på: 11. Juni 2013, 09:18:38 »

Det var visst en liten snakkis i helgen om de småtassene som gikk som skolla troll!
Imponerende!
Loggført

0o=V=o0
#36 Trond Andersen
Pilota

Utlogget Utlogget

Alfasud #36

E-post
« Svar #35 på: 12. Juni 2013, 07:12:54 »

Min raskeste Gliser Gliser Gliser runde på rudskogen denne helgen 1.45.5 burde nok vært raskere,bilen inviterer til mer men sjåføren er rusten,men gjør så godt han kan.....
Før søndagens løp var løpene i høye nord toppen for meg  med tre ladycyp  biler som sloss side om side
Opp rakan hver runde.
Søndagens race var helt rått for meg, hadde kjempefighter med Trond Andersen som jeg kom forbi men
Ivar Olafsen selv med en løen bakstilling klarte jeg ikke. Vi lå støtfanger mot støtfanger av og til fikk jeg snuten foran men han har for mye pulver. Ingen sak å ligge i rompa på en så stødig og sikker sjåfør!
Tusen takk for et herlig race begge to. Tenk 7plass totalt i corsan.
Ungfolen Jens er ikke noe å gjøre med han er jo bare helt rå. Blir veldig spennende å kjøre mot Leif Arne neste gang med ny maskinist. Jeg gleder meg til det.
Anders( den gamle som gjør så godt han kan) Gliser Gliser Gliser

Kan fortelle om en særdeles entusiastisk Anders som tok spaserturen bort til vår "base-camp" i grustaket og takket for fighten etter løpet søndag :-) Et minneværdig heat med tette fighter og mange mer eller mindre vellykkede, men definitivt kreative forsøk på alternative sporvalg inn i angstkurven for å forsøke å avansere i feltet.  Etter at både Ivar og Anders kom forbi klarte jeg ikke å passere noen av de til tross for at det ikke manglet på forsøk:-)

Corsa Italiana er blitt norges beste og hyggeligste racingserie takket være den gruppe ildsjeler som dro dette i gang og ikke minst miljøet og den genuine gleden blant deltakerne. Dette illustreres godt av at vi under line-up før racet har tid og anledning til å snakke sammen og hjelpe hverandre med de siste justeringer før vi kaster oss ut i manesjen. Flott at vi kan ha slike holdninger samtidig som vi fighter tett ute på banen :-)

Takk til alle, både funksjonærer og konkurrenter for det som alltid er høydepunkter i sommersesongen; Corsaløpene!

Takk for fighten Anders! :-)
Loggført
#34 Jens Hagen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #36 på: 29. Juli 2013, 20:48:28 »

Her har du sammenligningen din Anders. Tok bare med effekt kurvene
for det blir så mye rot om alle kurvene skall vises samtidig.

Loggført
Olav Barhaugen
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #37 på: 09. Desember 2013, 22:38:32 »

Mange racerbilførere har navnet sitt på bil og kjøreutstyr, men Anders tar det et hakk lengre. Han har inngravert portrettbildet sitt på toppdekselet.

Loggført
Anders Lorange
Pilota

Utlogget Utlogget

« Svar #38 på: 14. Desember 2013, 20:54:04 »

Takker for bilde Olav.
Jens syns jeg burde ha dette på toppdekslet mitt.
Trives med bildet ,karnskje det kan inspirere til å stå på litt mere neste sesong. Kult
Loggført
Anders Lorange
Pilota

Utlogget Utlogget

« Svar #39 på: 20. Desember 2013, 12:01:09 »

Nå er motoren ute og skal i benk for å finjustere i håp om å få samme effekt som Leif Arne har ,men han har tørrsump og en litt snillere kam enn meg.
Håper vi får kjørt nå i desember.
Resultatet blir lagt ut på nettet når det er klart.
 Blunker
Loggført
Anders Lorange
Pilota

Utlogget Utlogget

« Svar #40 på: 23. Desember 2013, 09:45:10 »

Nå står motoren til 112 klar til å kjøres i benk i romjulen. Håper at vi får bort dippen i mellomregisteret
og karnskje får hentet ett par hk som har vært på beite i år.

* image.jpg (849.25 KB, 1536x2048 - vist 171 ganger.)
Loggført
Anders Lorange
Pilota

Utlogget Utlogget

« Svar #41 på: 04. Januar 2014, 21:58:04 »

Nå har motoren blitt tesret med venturier fra 32 mm og med 1 mm step opp til 38 mm.
Dette var positivt under 5000omdr.  Men negativt over 5000 omdr. ,og siden  "arbeidsturtallet"
ligger tildels betydelig over dette vil det vi ikke forandre det eksisterende. Det har vært jobbet endel i benk
Med tenning etc og nu har vi fått igjen de 2 hk som var på beite ifjor,momentkurven er noe forbedret, og oljetrykket som var noe lavt ifjor uten at dette har medført noen form for slitasje har blitt meget bra.

124 hk for 2014 sesongen Gliser

* image.jpg (979.77 KB, 2048x1536 - vist 169 ganger.)
Loggført
#8 - Marius Sorteberg
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #42 på: 04. Januar 2014, 22:44:05 »

Er det 1242 eller enda mer?

Leif Arne kjører 1284 dersom jeg husker riktig.
Loggført
Anders Lorange
Pilota

Utlogget Utlogget

« Svar #43 på: 05. Januar 2014, 09:28:43 »

Hei Marius.
Leif Arne og jeg har like motorer bortsett fra at Leif Arne har en litt snillere kam og tørrsump.
1284cc har vi begge.
Anders Blunker
Loggført
#176 - Arve Vassbotn
Pilota

Utlogget Utlogget

Skreia - Østre Toten

WWW E-post
« Svar #44 på: 05. Januar 2014, 14:38:14 »

KANON!!

Då får me berre håpe at det held, og at også Leif Arne får ting til å fungere.

Steik kor me gler oss!
Loggført

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS