Corsa Italiana
26. Mai 2017, 08:14:40 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:

Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Brannvegg  (Lest 1942 ganger)
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Innlogget Innlogget

E-post
« på: 27. Mai 2013, 10:14:40 »

Jeg skal montere fuel cell i bagasjerommet, og må da lag en brannvegg. Bruker aluplater. I hattehyllen blir det jo et alu "lokk". for å stive opp dette lokket hadde jeg tenkt å lime fast to "Spiler" av isopor.

Er dette lov? Isoporen vil være under lokket, dvs på innsiden av branncellen.

hadde ønsket å slippe stål under lokket. Svar mottas med takk.

bo i 72
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Fredrikstad

E-post
« Svar #1 på: 27. Mai 2013, 11:05:03 »

I de fleste flisebutikker finner du forskjellige vinkellister i aluminium som brukes som endelister/hjørnelister.
Disse kappes i passende lengder og poppes/limes fast i lokket - voila så er lokket stivt nok.
En mulighet...

JE

Loggført

0o=V=o0
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Innlogget Innlogget

E-post
« Svar #2 på: 27. Mai 2013, 12:04:32 »

I de fleste flisebutikker finner du forskjellige vinkellister i aluminium som brukes som endelister/hjørnelister.
Disse kappes i passende lengder og poppes/limes fast i lokket - voila så er lokket stivt nok.
En mulighet...

JE

har jo brukt trappeneser til å lage feste til radiatorvifta, så hvorfor ikke til lokket også....?

Tusen takk!

bo
Loggført
#13 - Rune Risholt
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #3 på: 27. Mai 2013, 12:36:43 »

Jon Evens forslag er bra.

Ikke bruk isopor i en racer bil, det brenner som f. Og gassene som avgies er giftige som fy Sjokkert
Loggført
Hans Rune Horne
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #4 på: 27. Mai 2013, 20:47:34 »

Heisann,  i en GTV 116 er det meget omfattende og lage en fornuftig brannvegg mot kupeen.

En mye mye bedre løsning er og kjøpe en aluminiums kasse med lokk, såkalt Zarges kasse.
Disse er og få i mange forskjellige størrelser, de har pakning mot lokket og er tette. Da er det bare og feste kassen forsvarlig i gulvet samt og feste fuelcellen inni kassen, kjøper man stor nok kasse er det plass nok og også en fordel og montere bensinpumper og filtre inne i den.

Dersom dere har sett bak i GTV'n til M.Ruud så har han gjort det på denne måten og det funker kanon.

Har til dags dato ikke sett en god løsning med brannvegg i 116 gtv,  dersom vi på teknisk hadde vært veldig nøye så hadde nær sakt alle disse fått pålegg om og gjøre om dette. 

Mvh H.R
Loggført
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Innlogget Innlogget

E-post
« Svar #5 på: 27. Mai 2013, 21:19:23 »

Heisann,  i en GTV 116 er det meget omfattende og lage en fornuftig brannvegg mot kupeen.

En mye mye bedre løsning er og kjøpe en aluminiums kasse med lokk, såkalt Zarges kasse.
Disse er og få i mange forskjellige størrelser, de har pakning mot lokket og er tette. Da er det bare og feste kassen forsvarlig i gulvet samt og feste fuelcellen inni kassen, kjøper man stor nok kasse er det plass nok og også en fordel og montere bensinpumper og filtre inne i den.

Dersom dere har sett bak i GTV'n til M.Ruud så har han gjort det på denne måten og det funker kanon.

Har til dags dato ikke sett en god løsning med brannvegg i 116 gtv,  dersom vi på teknisk hadde vært veldig nøye så hadde nær sakt alle disse fått pålegg om og gjøre om dette. 

Mvh H.R

Takk for svar. Jeg har allerede kledd bakveggen og hattehyllen oppå med aluminium som er poppet fast. "Lokket" over skal skrus fast. Betyr dette at en slik løsning ikke vil bli godkjent?

Bo i 72
Loggført
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Innlogget Innlogget

E-post
« Svar #6 på: 27. Mai 2013, 21:36:56 »

Med en slik zargas kasse: hvordan tetter man gjennomføringene for bensinslangene? Trenger en slik boks lufting eller kan den være helt tett? (Det er kanskje meningen).

Trodde jeg var i mål med aluplater, men det er jeg kanskje ikke..... (Og jeg reiser bort torsdag)

Huff!

Bo i 72
Loggført
Hans Rune Horne
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #7 på: 27. Mai 2013, 22:25:53 »

Neida,  jeg sier ikke at det ikke vil bli godkjent men det er ikke lett og få det funksjonelt og tett da man er avhengig av og løfte av lokket ved bensinfylling etc.
Dersom du kommer med en slik løsning og det er greit utført så får du ikke startnekt, men kanskje et råd om hvordan vi ønsker at det skal være.
Når du er såpass godt igang med brannvegg etc og du mener at du får det tett så fortsett med det..

Vedr. Zarges kassen så er det bare og benytte gummigjennomføringer ved slangegjennomføringene.  Utluftings av selve kassen kan du trekke en slange ut fra den øvre delen av kassen og ut under bilen.
Du må uansett trekke en utluftinsslange fra fuelcellen og ut under bilen, denne slangen må ha en enveisventil slik at ikke bensin kan lekke ut av denne slangen.
Denne kassen var bare et forslag til en lettvint løsning hvor du slår mange fluer i en smekk Blunker

Mvh H.R
Loggført
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Innlogget Innlogget

E-post
« Svar #8 på: 28. Mai 2013, 05:42:58 »

Takk for gode råd. Da fortsetter jeg på mitt prosjekt, så får heller kasse være fase 2 hvis min løsning ikke blir helt optimal.

Bo i 72
Loggført
#76 - Per Inge Eikåsen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #9 på: 02. Juni 2013, 15:49:32 »

..for eksempel..
Lufteventilen som sitter ved tanklokket er en "roll-over" ventil som stenger om bilen ligger på siden eller på taket. Boksen er tett med pakning mot lokket men er åpen i bunn: tank, pumpe og fittings er tilgjengelige under gulvet, og seff når lokket er åpent Blunker

* DSC00555.jpg (522.31 KB, 2592x1944 - vist 109 ganger.)
« Siste redigering: 02. Juni 2013, 15:57:03 av #76 - Per Inge Eikåsen » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS