Corsa Italiana
21. November 2017, 18:16:10 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Montering av hydraulisk brekk - Noen som har tegning  (Lest 2257 ganger)
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 6



E-post
« på: 04. September 2013, 10:53:37 »

jeg har en veldig snill samboer og fikk hydraulisk brekk i bursdagsgave. Jeg har søkt på nettet etter montering for å få dette til å funke, men finner ikke noen løsning på montering når man skal bruke original bremsepumpe og det er to bremseledninger bakover (Alfa 156).

De to ledningene som går bakover er jo trykksatte ved brems, så det er vel ikke bare å koble seg på disse regner jeg med. Skal ikke drifte, men det vil jo være en fordel å kunne bremse og brekke samtidig uten at noe vil henge.

Må jeg da ha brekk med TO pumper og følgende løsning i alternativ 1(dobbelt av alt) eller kan man koble litt enklere som i alternativ 2. Eller er det noen som har en mye enklere løsning? jeg vil helst få på en bremsestryper på bakbremsene også, og aller helst slippe et ekstra reservoir for bremsevæske.....

Bo i 72



* Lysbilde1.JPG (35.59 KB, 960x720 - vist 639 ganger.)
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 855


Fredrikstad


E-post
« Svar #1 på: 04. September 2013, 12:09:19 »

Mener det stod noen forklaringer/tegninger på sidene til Pedersens Racing...

JE
Loggført

0o=V=o0
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 6



E-post
« Svar #2 på: 04. September 2013, 12:45:43 »

Ikke med to brenselinjer bakover og eksisterende pumpe (det viser et Sellholm oppsett).......
Loggført
#100 Erik Narverud
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



E-post
« Svar #3 på: 04. September 2013, 16:21:04 »

Hei Bo,

vi har tatt den enkle varianten; både struping og brekk står i serie på bremserøret bakover. Ulempen er at du får en kobling mellom pedal og brekk slik at vandringa på brekket blir borte når du står på pedalen, altså bittelitt tilvenning involvert for å kunne stå på bremsen og samtidig huke fast brekket i låst posisjon (da trenger du vandring)

mvh Erik
Loggført
72 - Bo Wilhelm Kielland
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 6



E-post
« Svar #4 på: 04. September 2013, 16:22:46 »

Hei Bo,

vi har tatt den enkle varianten; både struping og brekk står i serie på bremserøret bakover. Ulempen er at du får en kobling mellom pedal og brekk slik at vandringa på brekket blir borte når du står på pedalen, altså bittelitt tilvenning involvert for å kunne stå på bremsen og samtidig huke fast brekket i låst posisjon (da trenger du vandring)

mvh Erik

Hvordan blir det med to separate rør bakover tror du?
Loggført
#100 Erik Narverud
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0



E-post
« Svar #5 på: 04. September 2013, 19:33:46 »

Det blir nok litt mer kluss med to kretser bakover, men det er vel ikke noe krav å ha det i Corsaen (håper jeg) Og da blir alternativ 2 i figuren din mest lik det vi har gjort. Da kan du også montere regulator på samme "fellesrøret" som går til brekket. Forskjellen som gjenstår er at håndbrekkspumpa vår ikke benytter eget reservoar, det sitter som sagt i serie med masterpumpa og trekker væske gjennom denne fra standard-reservoaret. Ditt blir sannsynligvis enklere å lufte. Den enkleste løsningen er vel å T-skjøte rørene foran og bak brekket som illustrert. Du får kanskje, som oss, null vandring på håndbrekket når du står på bremsen (avhenger av hvordan pumpa er konstruert) men det er kraften du tilfører som gir bremseeffekten og det fungerer fint å bremse ekstra med brekket selv om pedalen er inne.

1
Loggført
#69 Raymond Bråthen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #6 på: 05. September 2013, 19:50:20 »

Fungerer denna pumpa som en bremselastventil??
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS