Corsa Italiana
23. August 2017, 10:55:32 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: svinghjul eller delemotor til 75 3,0  (Lest 958 ganger)
Ronny Åkerholm
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« på: 08. Januar 2014, 11:30:21 »

Jeg er i all hovedsak i behov av et svinghjul til en 3,0 transaksel for å få gjort ferdig balanseringen av bunndelen til motoren på raceren. Det hadde vært fint om noen hadde hatt eller visste hvor jeg kunne fått fatt på et.  Glad
Loggført
#6 Gabor Kovacs
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #1 på: 09. Januar 2014, 18:46:27 »

Får du ikke tak i 3L svinghjul, kan du evt sikre deg denne til 2,5L GTV6. Den er 1,2kg lettere, hvilket er bra, men du må lage en 4mm distanseskive til å ha mellom svinghjul og veiva. Mange som har gjort det.

http://www.bildelsbasen.se/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=104&pc1=125&vc
  • =104124100&vcx=1100&pc[0]=125104105

GK.
Loggført
Ronny Åkerholm
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #2 på: 09. Januar 2014, 20:21:40 »

Jeg har selv til 2,5. Men vil ha det mest mulig i ett stykke uten spacer osv siden dette skal balanseres litt seriøst.

Forøvrig har jeg nå fått fatt i svinghjul til 3.0  Glad
Loggført
#6 Gabor Kovacs
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #3 på: 09. Januar 2014, 23:43:51 »

Ja så fint da, der var du heldig, det er ikke lett å få tak i 3L svinghjul!

Ellers er det ikke mindre seriøst å bruke spacer , det er spacer der fra før bare at det blir noe tykkere med 2,5 L svinghjul. Fordelen er at du får balansert ut like fint og slipper å dreie ned så mye når du skal lette svinghjulet. Skulle du være skikkelig på hugget kunne du kjøpt deg et ferdig lettet svinghjul spesielt laget for dette formålet.

GK.

Loggført
Ronny Åkerholm
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #4 på: 09. Januar 2014, 23:55:23 »

Skal faktisk ikke lette svinghjulet. Har blitt frarådet dette mht moment. Men når jeg tenker meg om er det vel kanskje en fordel på transaksel for å lette raske girskift. Orginalt synker jo ikke akkurat turtallet veldig fort når motoren ruses...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS