#4 Alfetta GTV 2.0 Andersen Racing

<< < (6/7) > >>

Mats Andersen:
Ja du har rett, har til og med liggende en slik, som selvsagt burde vært montert før helgen og vel så det... :-/ hadde jeg bare vært flinkene og prioritere.
Ser ut til at det går mot tørrsump som er den ultimate løsning, men har ikke handlet noe enda. Nå blir det kompressor ser det ut til så da har vi det gående. LIker jo litt for godt å ha sånne utvikllingsprosjekter, synes det er spennende og lærerikt. Men må prøve å bli klar til første eller andre løpshelg med rikelig med hk på hjulene, hehe.

M

#13 - Rune Risholt:
Selvplager du Mats ;D men fantastisk morro å følge med på hva du finner på :)

#100 - Per Husaas:
Hvilken kompressor?

Bygger du om samme motoren eller tar du en annen?

Vi har en 1750 motor lik den som er i Bertone Brutale liggende i deler her, kjøpt av Frode Myhr for noen år siden.. kanskje et lettere utgangspunkt?

Utvikling er jo halve morroa, men det er jo ekstra morro når man får kjøre litt også.  :)

#6 Gabor Kovacs:
Sitat fra: Mats Andersen på 01. Oktober 2014, 17:44:32

Men må prøve å bli klar til første eller andre løpshelg med rikelig med hk på hjulene, hehe.

M

Her et flott opplegg med kompressor og vannkjølt intercooler. Kan få enda bedre resultat med TS motor og annen kompresor. Men som du vet gearkassa kan koste like mye å oppgradere, før de rikelige hestene. Hvor stor effekt er planen?

http://www.alfacybersite.com/ACSSupercharged4-cylinder.html

GK.

Mats Andersen:
Ja selvplager kan du godt si, hehe. Men er jo alltid litt gøy og.
Tanken er en sentrifugal kompressor type Rotrex.
De leverer ikke allverden fra bånn av men skal begynne å mate bra fra 4000 5000, så fosser det på. MAO en bolet versjon av sugemotorkarakteristik og respons som jeg alltid har ønsket.
Pga det bra ladetrykket på topp kan vi holde max dreiemoment i området 290-320 Nm noe som jeg tør håpe TS kassen vil tåle. Så får vi dra turtallet til 7800-8000 og ikke til 8300 som idag.
Men på 8000 bør vi sikte på å nå kanskje 300-320Hk. Det hadde vært fint:-D

Vi bruker 2 literen med samme toppen som jeg har. Den fløder veldig godt og vil være et meget bra utgangspunkt.
Steg nr 1 blir en moderat trimming der vi bruker mye av dagens oppsett. Så får vi ta videre oppgraderinger senere. kanskje i første omgang at vi ikke kommer lengre enn 270-290Hk men det får vi se.

Jim Steck har balet mye med dette. Er i kontakt med han faktisk og har fått noen tips allerede:)

Mats

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side