Corsa Italiana
11. Desember 2017, 18:02:37 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:

Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp til anskaffelse av Autobianchi A112 Abarth  (Lest 3646 ganger)
Kenneth Høiom
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« på: 23. Februar 2014, 11:49:37 »

Hei godt folk!
Jeg er litt inne på tanken om å kjøpe meg en Autobianchi A112 Abarth. Og da tenkte jeg kanskje at dette er rett forum for å få gode tips og råd..
Enkelte minner er bare umulig å bli kvitt. Spesielt de man har av bil som ung.. Jeg klarer ikke å glemme den dagen i 1989 (jeg var bare 14 år) da jeg skulle hjelpe en eldre venn av meg å flytte en rød, vakker og hissig liten skapning med et lite scoop på panseret fra Fredrikstad sentrum og ut til Kråkerøy. Vi lurte på hvordan vi skulle gjøre dette på mest mulig lovlig vis. Vi hadde ikke tilgang på bilhenger, så alternativet var å taue eller kjøre hver vår bil. Heldigvis for meg, så endte det opp med det siste alternativet  Osteaktig Kameraten min kjørte litt i forveien for å forsikre seg om at det ikke var kontroll. Dette gav meg muligheten til å nyte denne morsomme bilen i full frihet for noen få minutter. Opplevelser man rett og slett aldri glemmer!
Jeg skulle så gjerne hatt en slik bil, men ser at både tilgang, tilstand og pris har endret seg de siste årene. Jeg følger med på Finn, Blocket og Mobile, men det er ikke mange til salgs. De som er aktuelle er enten modifisert såpass mye at det vil by på problemer hos Biltilsynet, eller så er de priset for høyt for mitt budsjett.
Jeg ville satt pris på om noen på dette forumet kan gi meg tips til hvilke andre steder jeg kan finne disse bilene til salgs, og råd til hva jeg bør se etter før jeg eventuelt handler.

På forhånd takk!

Kenneth

* imagesJPBK0IDT.jpg (8.55 KB, 276x183 - vist 286 ganger.)
Loggført
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: 23. Februar 2014, 13:39:13 »

Heia
Prosjekt eller ferdig bil, for gatebruk eller racing?

Holder selv i Fredrikstad hvis du vil ta en titt eller en A112 prat.

Thomas 9061 trettiseks 44
Loggført
Kenneth Høiom
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #2 på: 23. Februar 2014, 14:12:29 »

Jeg er mest interessert i ferdig bil for gatebruk. Jeg har for mange andre bilprosjekter til å begynne på noe nytt nå. Takk for invitasjonen! Jeg kommer gjerne innom deg en dag for en prat og en titt på bilen din.
Loggført
Vegar Johannessen
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #3 på: 23. Februar 2014, 16:47:39 »

Det står en komplett men demontert på Kråkerøy hvis det er interessant Glad riktignok ikke Abarth, men serie3 som har den fine fronten og baklysene Glad
Loggført
Kenneth Høiom
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #4 på: 23. Februar 2014, 17:23:29 »

Det kan være interessant det. Hvis den er komplett med alt av deler og at karosseriet er i god stand. Men jeg er ute etter en bil til bruk på godværsdager, og ikke en banebil. Oppgraderinger er bare et pluss, men den må være godkjent biltilsynet. Jeg har akkurat fått godkjent en M3 E30 med bur, coilovers og trimmet motor. Kort fortalt, så orker jeg ikke den kampen igjen  Tvilende
Finnes det bilder og info om bilen noe sted?
Loggført
Vegar Johannessen
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #5 på: 23. Februar 2014, 21:39:27 »

Det er en -76 Elite. Ganske bra med rust, men litt karosseriarbeid er det, spesielt bak det bakplata er demontert pga rustutbedring.
Bør være komplett, såvidt jeg husker
Finner dessverre ikke noen bilder i farta

Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Fredrikstad

E-post
« Svar #6 på: 23. Februar 2014, 21:43:06 »

Det står en komplett men demontert på Kråkerøy hvis det er interessant Glad riktignok ikke Abarth, men serie3 som har den fine fronten og baklysene Glad

Sist jeg snakket med eieren var han ganske klar på at den ikke var tilsalgs... Blunker
Det står (stod?) også et bra prosjekt i et uthus oppe i nærheten av Stjernehallen, kanske den fremdeles står der?
En ung lege på ØS som eide den...

Hva er budsjettet? En original A112 Abarth begynner å bli ganske sjelden - og kostbar...
Kan du ta til takke med en 903, og evt "Abarthifisere" selv er prisene lavere.
Men det finnes da noen rundt omkring.

JE (Gressvik)
Loggført

0o=V=o0
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Fredrikstad

E-post
« Svar #7 på: 23. Februar 2014, 21:45:48 »

Den hvite/gule/sorte som er tilsalgs her er min X-bil, og fullt registrerbar da buret er skrudd og hele karrosseriet er mer eller mindre urørt.

JE
Loggført

0o=V=o0
Kenneth Høiom
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #8 på: 23. Februar 2014, 21:58:01 »

Takk for hjelpen! Absolutt verdt å sjekke opp. Ikke mange igjen av disse bilene så.. Jeg vet ikke hva en 903 er. Er det fortsatt en Autobanchi, men med mindre motor? Som dere forstår så har jeg ikke veldig god greie på disse bilene.. Men min erfaring generelt med bil er at det ofte er lønnsomt å kjøpe en som er ferdig. Budsjettet sprekker alltid når man skal restaurere noe gammelt. Men siden tilgangen er så begrenset, så kan det jo være et unntak fra "regelen".
Angående budsjett så hadde jeg håpet å kunne skaffe meg et eksemplar for rundt 50 000. Men ser at de få som er til salgs på nettet ligger noe høyere. Så mulig jeg må strekke meg litt til.

Igjen, tusen takk for interessen i denne tråden! Hyggelig at dere engasjerer dere  Glad
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Fredrikstad

E-post
« Svar #9 på: 23. Februar 2014, 22:11:05 »

Fredrikstad får aldri nok A112!
903 er den mindre motoren, Abarth har 1050.
903 står også i bl.a. Fiat 127. 47 hester eller noe, mot Abarths 70. Men en 903 kan greit skremmes opp til 60-70 hester.
Abarthen har også 5 trinns girkasse, men resten er derimot likt med unntak av interiøret og pynt på utsiden.

For 50 bør du kunne få tak i en bra Abarth av de sene årgangene, de tidlige er dyrere.

JE
Loggført

0o=V=o0
Vegar Johannessen
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #10 på: 23. Februar 2014, 22:22:44 »

Sist jeg snakket med eieren var han ganske klar på at den ikke var tilsalgs... Blunker
Det står (stod?) også et bra prosjekt i et uthus oppe i nærheten av Stjernehallen, kanske den fremdeles står der?
En ung lege på ØS som eide den...

Hva er budsjettet? En original A112 Abarth begynner å bli ganske sjelden - og kostbar...
Kan du ta til takke med en 903, og evt "Abarthifisere" selv er prisene lavere.
Men det finnes da noen rundt omkring.

JE (Gressvik)

Pøh.
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Fredrikstad

E-post
« Svar #11 på: 24. Februar 2014, 08:51:06 »

Hehe den går vel uansett under kategorien "Totalt prosjekt" og er helt i andre enden av skalaen av det Hr. Høiom ønsker seg....
Men den har en fin beige-farge da...:-)

JE
Loggført

0o=V=o0
Anders Lorange
Pilota

Utlogget Utlogget

Stå pååååå.....! (112/128)

« Svar #12 på: 24. Februar 2014, 10:32:08 »

Hei
Hvis du ikke får tak i en 112 med motor og girkasse,har jeg div girkasser både 4 og 5 trinnskasser,
Og en std motor tilgjengelig.
Anders
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Fredrikstad

E-post
« Svar #13 på: 24. Februar 2014, 12:31:32 »

...og Anders holder til i Moss...:-)
Loggført

0o=V=o0
Vegar Johannessen
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #14 på: 24. Februar 2014, 13:01:33 »

a112.dk kan jo være et alternativ å lete litt på også, hvis ikke han rotebukken med A112 på Kråkerøy er med på notene altså Glad
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS