Corsa Italiana
11. Desember 2017, 17:51:08 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bertone Brutale  (Lest 1143 ganger)
Trond Birkeland
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 3


E-post
« på: 01. April 2014, 11:41:39 »

Unik bil og det perfekte redskap for ubeskrivelig moro og uhemmet pokalsanking i Corsa Italiana.
Dette er ikke som mange andre biler, en lang liste med tilfeldige performance-deler, det er en velutviklet, velprøvd samling med deler og en oppbygning som gjør dette til en komplett maskin som fungerer. Det er bare å sette seg inn trykke på startknappen og banke rundt banen så mye man orker uten å være redd for at ting skal bli for varmt, toppakning som ryker, deler som faller av e.l. Denne bilen er utviklet i 3 sesonger av Corsa Italiana til et velfungerende adrenalinskapende monster. Bilen er utrolig lettkjørt og gir deg ingen overraskelser. Alt som skjer med bilen føles direkte gjennom rattet slik at den gir deg forvarsel om den minste lille ting som skjer. Ganske likt en go-cart.

Litt om bilens oppbygning:
Bilen er bygget på et rustfritt Bertoneskall (bare det er unikt i seg selv). Finnes ikke rust eller tidligere reparasjoner. Lakkert inni og under.
Motor er en 1800 blokk fra en Alfetta. Nybygget og frisk og uten lekkasjer. Garret T3/T4 hybridturbo som trykker gjennom intercooler og doble Dellorto gassere. MSD tenning. 3” eksos, 19 raders oljekjøler.
Virkeområde fra tomgang til 6500 rpm. Girer ved 6200, så i praksis blir ikke denne maskinen mer presset enn en originalmotor, mao. nærmest evigvarende.
Alt er finjustert av Polly Motorsport til en rapp og momentsterk og ikke minst lettkjørt karakteristikk totalt uten såkalt turbolagg. Føles som en moderne chippet dieselturbo (uten sammenligning forøvrig) Overdimensjonert kjøling med diger aluradiator og ekspansjonstank, så motoren holder konstant 85-90 grader uansett hvor lenge og hardt man presser.
Motor yter nå ca 250 hester og nærmere 400 NM i en horisontal kurve fra 2000-6000 rpm.
Drivlinje består av det beste man kan få til denne bilen; Alfaholics´værstingprylar bestående av superlett AP racing paddleclutch med aluminium svinghjul og mellomaksel med universalkryss. (ingen gummigreier)
Girkassen er original og fungerer helt fint, men jeg har også en spesialbygd variant der Ford Sierra kasser kan brukes. Nå tillater jo det nye reglementet bruk av andre girkasser så da kan denne igjen benyttes. Alle deler finnes; med spesial sprengkåpe, girkasse og mellomaksel med universalkryss ferdig. Bolt on. (og reservekasser fra Sierraer fåes på huggeren til vekslepenger)
Bakakselen (hengt opp i 3-link med uniballs og wattlink) er faktisk en original GTA aksel (ca 75% sperre) med feste for såkalt slidingblokk (men selve slidingblocken er erstattet med mer moderne og enklere wattlink. Bare denne bakakselen alene er verd en del penger hos de som kjører historiske FIA baserte løp i Europa vil jeg tro. Bakakselen og sperrefunksjon fungerer perfekt.
Bremser foran er spesialgreier fra Alcon produsert for Formel 3000 en gang i tiden. Mao. seriøse greier som samtidig er små nok til å passe inni en 13 tums felg. Skivene er ventilerte fra Montreal. Har aldri hatt antydning til overoppheting eller bremsefading. Bremsene er dønn like (og supergode) fra første til siste runde.
Gulvmontert pedalsett med doble hovedsylindre og bremsevugge inne i bilen. (ingen vakumservo, slik at bremsene føles lik når man venstrebremser og gasser samtidig (overtrykk))
Tannstang fra Fiat med et planetgir montert på rattstammen for halvvering av rattutslag. 1,8 lock to lock. Nå påmontert modifisert elektrisk rattstammeservo fra en Suzuki Ignis med elektronikk fra Rallywiz slik at hjelpekraften trinnløst kan justeres fra ingenting til ganske lett. (så da er siste akilleshæl (svintung styring) sortert ut)
Støtdempere og fjærer er Alfaholics´ sitt værstingsett med justerbare dempere og høydejusterbare coilovere bak og fremme. Justert og fintunet i løpet av forrige sesong til perfekt balanse, cornerweight og kjørbarhet.
Buret er forlenget med doble rør rett i øvre støtdemperfeste foran slik at støtdemperene får gjøre jobben skikkelig istedenfor at chassiet vrir seg.
Aluminiumstank i bagasjerom.



Forskjermer og front i ett stykke i glassfiber. Panser, dører bakskjermer og bakluke også i glassfiber.
13x9,5 og 13x10,5 felger med Avon ACB10 dekk.
6 kilos racingbatteri og nybygd minimalistisk elektrisk anlegg uten løse tråder og spaghetti.
Følger også med transponder. (montert og registrert)
Raceready er bilen 800 kg!
Corsa Italianas raskeste bil med rundetidsrekorder (for Corsa Italiana serien) på alle baner jeg har kjørt på. Enkelt utført av en høyst gjennomsnittlig sjåfør som meg selv. Vil tippe at en dyktig sjåfør kan leke seg til seier med bedre rundetider enn jeg klarer.

Med andre ord en komplett maskin som er ferdigutviklet med alle de rette komponenter som er nøye tilpasset og finjustert i konkurransesammenheng gjennom 3 sesonger. Leveres raceready med nye bremseklosser, oljer og vognbok. Bare å kjøre rett på griden!

Med på kjøpet følger en strøken bilhenger som er akkurat så liten at bilen passer oppå og kan kjøres med B sertifikat (med rett trekkbil) Hengeren er så smal at man ikke trenger å ta særlig hensyn til plass på veien. Er det plass til trekkbilen er det plass til hengeren også. Stabil og fin å kjøre med i friskt driv på norske landeveier. Hengeren er forøvrig glimrende til å bruke til andre ting også. Bosskjøring, materialhenting og møbelflytting...

150.000,- komplett pakke med adrenalinrush!

Kontakt trond alfakrøll bbe.no
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS