Corsa Italiana
11. Desember 2017, 17:55:35 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: #20 Fredrik Nordhagen  (Lest 5979 ganger)
#20 Fredrik Nordhagen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« på: 10. Oktober 2014, 19:09:17 »

Hei alle sammen! Etter noen år med Cinquecentoen på veien var tiden inne for å selge den. Vegard Lucasen var innom å tittet på den, han satte meg på en fantastisk ide. Siden ingen vil kjøpe den så kan du jo bygge resebil å bli med i corsaen. Da var det i gang!

En ting jeg har lært underveis er at ting tar tid når man har hus og hjem og to barn. Men det går sakte fremover og begynner å ligne en resebil.


* IMG_7847 (1024x683).jpg (307.63 KB, 1024x683 - vist 118 ganger.)

* 20140625_222308.jpg (1457.14 KB, 1920x2560 - vist 117 ganger.)

* 20140625_144254.jpg (1765.75 KB, 1920x2560 - vist 135 ganger.)

* 20140801_175548.jpg (1451.65 KB, 1920x2560 - vist 122 ganger.)
« Siste redigering: 06. Desember 2014, 20:41:55 av #20 Fredrik Nordhagen » Loggført
#99 - Pål Brovold
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


En vakker dag blir den nok klar.....


WWW E-post
« Svar #1 på: 11. Oktober 2014, 09:03:56 »

Velkommen Fredrik!

Jepp, Vegard er full av gode ideer, og det finnes få bedre ideer enn den å lage ræser av en bil. At det tar litt tid er bare å venne seg til, men få unna det viktigste og kom deg på banen! Resten tar du etter hvert og når du får tid.

Lykke til og igjen velkommen til Norges hyggeligste racingserie - du kommer garantert ikke til å angre!

Pål #99
Loggført
#176 - Arve Vassbotn
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 176


Skreia - Østre Toten


WWW E-post
« Svar #2 på: 11. Oktober 2014, 10:26:09 »

Klokt valg!

Cinq er vel eit av dei beste karosseria ein kan lage ræser bil av, i alle fall i vår verden.  Gliser Flott med fleire småtroll.

Velkomen skal du være.

Arve V
Loggført

#20 Fredrik Nordhagen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #3 på: 12. Oktober 2014, 18:44:20 »

Takk takk! Har vært noen inspirasjons turer på rudskogen det er alltid like trivelig i corsa leiren.
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 855


Fredrikstad


E-post
« Svar #4 på: 17. November 2014, 16:03:33 »

Fant ut at startnummer 20 er passe for den røde fare...

JE
Loggført

0o=V=o0
#20 Fredrik Nordhagen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #5 på: 17. November 2014, 19:17:11 »

Er ikke så sikker på at den blir værende rød, men 20 er suverent.
Loggført
#20 Fredrik Nordhagen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #6 på: 13. Januar 2015, 13:02:42 »

Flere skjær i sjøen


* 20150104_114655.jpg (1720.4 KB, 2560x1920 - vist 105 ganger.)

* 20150104_114906.jpg (1504.62 KB, 2560x1920 - vist 105 ganger.)
Loggført
Hagbarth
Gjest
« Svar #7 på: 13. Januar 2015, 15:50:55 »

Aiai..! Hør med Martin Haugseter om han har noe på lur. Vet han har en bakstilling til Seicento liggende...
Loggført
Tor Willy Austerslått
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 12


« Svar #8 på: 13. Januar 2015, 16:46:03 »

Det er vel dette som kalles overdreven letting?  Gliser
Loggført
#20 Fredrik Nordhagen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #9 på: 13. Januar 2015, 19:07:23 »

Oki så seicento bakstilling er helt lik? Takk for tips, har fått hjelp av en kompis til å lete i polen også. Fine priser i polen. Lett er den! Det er jo nesten ikke stål igjen.
Loggført
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 855


Fredrikstad


E-post
« Svar #10 på: 13. Januar 2015, 20:48:45 »

Og nyere Panda (ikke den helt nye altså, men de fra 80-tallet ----->) har vel den samme bakstillinga tror jeg...

JE
Loggført

0o=V=o0
#8 - Marius Sorteberg
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #11 på: 14. Januar 2015, 12:47:03 »

Nei, Panda har en helt annen bakstilling mener jeg. Sei bør passe, for det er i grunn samme bil.

Ellers kan man vurdere å lage noe helt nytt. Bakstilling er jo fritt å endre etter reglene (mener jeg), og den på Cinq er tung. Dessuten må den modifiseres litt for å unngå helt feil spissing ved seriøs senking. Vår var senket ca. 4 cm. og hadde 300 punds fjærer da vi overtok den, og kommentarer som "trenger dere støttehjul i svingene", "Krengeku" og  "jeg synes det ser ut til å være skraper på takrennene deres" haglet. Først med totalt 8 cm. senking og 600 punds fjærer fikk litt skikk på bilen, og har du ikke diff-brems bør du vurdere enda stivere bakfjærer.

Du må også lage en ny ordning på øvre demperfester bak, for de orignale liggende støtdemperene fungerer ikke. Alt-i-alt er det litt jobb, men kanskje det ikke er så mye mer arbeid å bare lage en helt ny bakstilling :-)

Ta en titt på tråden vår (ser endel bilder mangler): http://www.corsaitaliana.no/forum/index.php?topic=389.0
Loggført
Hagbarth
Gjest
« Svar #12 på: 14. Januar 2015, 15:54:21 »

Panda har omegaaksel bak - ganske tøysete...



Cinq/Sei er samme dingsen Glad
Loggført
#176 - Arve Vassbotn
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 176


Skreia - Østre Toten


WWW E-post
« Svar #13 på: 14. Januar 2015, 15:57:33 »

Sveis fast heile skjiten, fjøyring og demping er oppskrytt!  Gliser

"Viper'n" er skrudd nesten heilt ned (ca. 12 cm senka) med gjengestavar, og har 800£ fjøyrer og justerbare demparar for "syns" skuld  Gliser

Stiv bak og litt laus i nasa er fint på disse smågnagarane når ein ikkje har spandert på seg diff.
Loggført

#20 Fredrik Nordhagen
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #14 på: 14. Januar 2015, 17:42:44 »

Jeg har nok ikke kunskap til å lage ny bakstilling selv. Jeg må gå for noen kompromier både når det gjelder tid og økonomi, eller så kommer jeg meg aldri på noen bane. Har coilovers forran med 800lbs fjører. Har tenkt til å sette på dempere i originale fester bak og 1000lbs fjører som jeg kan justere med gjenge stål. Men jeg trenger fortsatt en bakaksel som ikke er kjeks.
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS