Corsa Italiana
25. September 2018, 08:11:30 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:

Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Viktig melding fra teknisk! NBF kunngjøringer - les i Bilsportboka  (Lest 7240 ganger)
Stian Henriksen
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« på: 16. April 2015, 20:13:32 »

Husk at det er lisenshaver sin plikt og til enhver tid holde seg oppdatert på endringer i Bilsportboka. Det har for 2015 utgivelsen av denne blitt gjort følgende endring som kan påvirke oss.

http://bilsport.no/uploads/2008/02/---304_Gen-Tekn._Sikkerhetsbest._for_rally_og_h-l--p_Nett_2015.pdf

Innfesting av bur:

Som man ser av denne teksten gjelder endringen alle nybygde biler f.o.m. 2015, men altså ikke biler som tidligere har løst vognlisens. For 2016 sesongen derimot, så vil regelen gjelde for alle biler med rally -og hastighetslisens. For biler med skrudd bur er dette neppe noe problem da de fleste bilene har en bolt i hvert hjørne av festeplatene, altså 4 bolter. Problemet oppstår hovedsakelig i biler med bur som er sveiset fast i gulv da mange av disse bilene har bolter (gjerne 3) montert på linje. Reglene er og har vært at alle bur som sveises fast i gulvet, også må skrues.

Jeg er usikker på om NBF er klar over konsekvensene som denne endringen innebærer. Jeg kommer derfor til å spørre dem om følgende:

1. Hva er årsaken til denne endringen?
2. Gjelder endringen for alle biler uavhengig av sveiset eller skrudd bur?
3. Er det noen muligheter for å få dispensasjon fra endringen?

Jeg oppdaterer denne tråden når jeg får noe svar fra Bryn... statistisk sett så kan det drøye litt. Tvilende

Loggført

Teknisk leder Corsa Italiana. Ved hastespørsmål til teknisk gruppe anbefales en epost til teknisk@corsaitaliana.no
#50 Thomas Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: 17. April 2015, 06:40:13 »

Mener dette er ett FIA krav, og da er det nok ikke så mye og få gjort. Men vi kan jo bli overrasket!

Thomas
Loggført
Stian Henriksen
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #2 på: 17. April 2015, 09:37:35 »

Vi får se, Thomas!
Vi har jo allerede fått disp ang alder på stol som også i utgangspunktet er et FIA krav, så det er muligens et håp...

Jeg skal oppdatere tråden når jeg vet noe mer.
Loggført

Teknisk leder Corsa Italiana. Ved hastespørsmål til teknisk gruppe anbefales en epost til teknisk@corsaitaliana.no
#24 Lasse Johansen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #3 på: 20. September 2016, 16:44:36 »

Hei Stian,

Min 348 fikk lisens i 2011 og sånn jeg leser dette så er ikke bilen min berørt av disse reglene?  Jeg har etter påpakk fra Heine sveiset om alt, men det var kanskje ikke nødvendig det da ?

// HilenLassefinnenmann
Loggført
#13 - Rune Risholt
Comitato

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #4 på: 20. September 2016, 17:47:07 »

joda, dersom du leser de 4 siste orda før skissen i utklippet fra boka så skjønner du at den er omfavnet av "alle"
Loggført
#24 Lasse Johansen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #5 på: 21. September 2016, 16:58:59 »

Point taken  Glad
Loggført
#16 - Heine Pedersen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #6 på: 10. November 2016, 10:08:58 »

Og ikke var det jeg som ga påpakk om det heller. Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS