Forslag til nytt regelverk 2016 - 2018

<< < (7/19) > >>

#13 - Rune Risholt:
Sitat fra: Jon-Even Johansen på 15. September 2015, 12:50:03

Hvordan er utvalget av italienske el-motorer da? ;)

JE

Det er bra, men tror vi sliter med merke-korrekte motorer :o og frekvensomformere

Forøvrig tror jeg Diesel kunne vært moro å prøve, men det hadde blitt litt jobb å få regnearket til å gi gjevne resultater mellom diesel og bensin motorene ;D

Jon-Even Johansen:
Diesel er praktisk! Skulle man råke opp for fuel så er det bare å ta med heverten og finne nærmeste trekkvogn..:-)

Jada ikke din P38 Rune :-)

#8 - Marius Sorteberg:
Sitat fra: #13 - Rune Risholt på 15. September 2015, 13:18:04

Sitat fra: Jon-Even Johansen på 15. September 2015, 12:50:03

Hvordan er utvalget av italienske el-motorer da? ;)

JE

Det er bra, men tror vi sliter med merke-korrekte motorer :o og frekvensomformere

Vi har da Fiat 500 med el-motor. Det er spenstige saker det :-)

Ola Esbjug:
Artig med en positiv stemning for diesel! :)

Det fantes jo en egen 147 jtd cup i sin tid også. Mener jeg så en slik ganske billig til salgs for noen år siden.

Ola Esbjug:
Sitat fra: #8 - Marius Sorteberg på 15. September 2015, 09:23:29

Sitat fra: Ola Esbjug på 14. September 2015, 22:54:14

Men helt seriøst. De fleste bensinmotorene i 147 og 156 er jo både late og dårlige (selvsagt med unntak av v6). En standard 147 JTD med remap hadde nok kunne gitt mange bensinbiler trøbbel. Og mangfold er jo artig, eller?

Jeg er helt enig med deg Ola, de fire-sylindrede motorene i 147 og 156 er ikke mye å skryte av. Busso V6 er konge, men i tyngste laget. Det vil ikke ta lang tid før biler med gamle NORD-motorer (også TS) er akterutseilt i forhold til mer moderne konstruksjoner som også blir langt billigere.

Heldigvis er Corsa Italiana åpen for andre merker enn Alfa, så med en solid Fiat trenger man ikke kjøre "pottebrenner" for å ha en god italiensk bil.

Nå er det jo nettopp Fiat motorene som er dårlige i alfa. Alle de andre (busso og diesel) er bra..

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side