Corsa Italiana
22. Januar 2018, 23:13:16 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
 
   Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dellorto DHLA 45, til en modifisert 2.ol Bertone Nord motor  (Lest 4746 ganger)
Bjørnulv Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« på: 20. Desember 2015, 14:02:38 »

Hei.

Er det noen som har en anbefaling på forgasser (grunn) oppsett på en modifiser 2 liter Bertone Nord motor. Tanken er å ha en litt vass gatebil.
Toppen er portet og det er satt inn større ventiler. Kammen er skiftet til 11.8 mm løft husker ikke timingen for øyeblikket. I mitt hode så skal denne motoren ligge en plass mellom 150- 170 hk.

Forgasserene har følgende oppsett:

36 mm Choke, 140 main Jets, 7772,8 Emuisions, 210 Air correctors, 33 pump jets, 50/7850.1 Idel Jets, 8011.1 Aux venturis.

Leser i manualen for en modifisert 2L pinto motor så anbefales følgende;

38 mm Choke, 150 main Jets, 7772,6 Emuisions, 190 Air correctors, 40/45 pump jets, 69/7850.9 Idel Jets, 8011.1 Aux venturis.

Noen som har noen de kjenner som er gode på dette??

Bjørnulv.

Loggført
Remi Løvhøiden
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #1 på: 20. Desember 2015, 20:10:22 »

Kan litt Dellorto, litt om motor og har konkludert med at forgasseroppsett varierer mye utfra veldig mange parametere og ikke minst ønsket karakteristikk på motoren. Dvs at hvert oppsett må ha skreddersøm til den spesifikke motoren. (Eller på godt norsk: Jeg tar intet ansvar om dette er helt på jordet)

Med utgangspunkt i det du har:
36 halsring (som nå)
150 hovedyse
180 luftdyse
6 blanderør(eller prøv 8 som du har)
50 tomgang(som nå)
1 tomgangsholder (som nå - nr2 hvis det lugger i progresjonsfasen)
40 pumpedyse (eller prøv 33 den du har med maks utslag på justeringen...)
Spreder som nå...(aux venturi)

Da burde du ha et ok utgangspunkt vil jeg tro....
« Siste redigering: 20. Desember 2015, 20:43:52 av Remi Løvhøiden » Loggført
Bjørnulv Stokkan
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


« Svar #2 på: 20. Desember 2015, 22:30:50 »

Tusen takk, da er delene bestilt.

God Jul.

Bjørnulv
Loggført
Remi Løvhøiden
Comitato

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #3 på: 21. Desember 2015, 01:07:50 »

Lykke til!!
Setter pris på å få vite hva slags jetting som fungerer til slutt....oftest noe å lære Blunker
Loggført
Ola Esbjug
Pilota

Utlogget Utlogget

Innlegg: 0


E-post
« Svar #4 på: 27. Desember 2015, 19:34:24 »

Veldig vanskelig og spå da det avhenger mye av komp, kammer og eksos. Men jeg tror kanskje du må opp på bensin.

På min nordmotor kjører jeg 48 mm DHLA med 40 mm halsringer. 170 luftdyse, 200 bensindyse og 14 E-rør. Det tok meg lang tid å finne ut av dette oppsettet da alle forståsegpåere mener det er feil. Men nå går bilen perfekt på alle turtall.


Dette 14 røret løste mye for meg.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS