Corsa Italiana
22. Januar 2018, 23:07:06 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:

Hovedside   Hjelp Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: #49 Fitzgerald Fortunato, La Squadra Fortunato  (Lest 28734 ganger)
Jon-Even Johansen
Comitato

Utlogget Utlogget

Fredrikstad

E-post
« Svar #45 på: 11. Mai 2016, 13:29:10 »

Hvordan er det støykrav i Sverige? 100db?

95 tror jeg, men det måles kun ute på banen og det har aldri vært noe tema...

JE
Loggført

0o=V=o0
#49 Ole Jørgen Reichelt
Pilota

Utlogget Utlogget

WWW E-post
« Svar #46 på: 15. Mai 2016, 18:29:49 »

Tusen takk til alle Corsa-folk som var i Sverige i helgen  Glad

Veldig hyggelig å endelig få møte dere og hilse på, og særdeles stas å komme
i gang med kjøringen. Gleder meg allerede til Rudskogen om noen uker  Gliser
Loggført

"Safety Third"
@fitzfortunato
#49 Ole Jørgen Reichelt
Pilota

Utlogget Utlogget

WWW E-post
« Svar #47 på: 21. Juni 2016, 12:37:35 »

Super dag på Rudskogen lørdag - tusen takk til alle i CI  Glad Glad

Litt lettere bil etter fjerning av dashboard, vifte og noen kilo kabler, samt
noen bittelitt større hjul ga 3 sek raskere rundetider. Slapp å kjøre alene
og hadde noen fine fighter  Osteaktig Kan faktisk hende at piloten selv også
begynner å lære noe  Gliser

Fra seks på startlisten var det bare to biler i mål i kl 3 i løp fire, så andreplassen
var innenfor rekkevidde  Blunker

Som en tysk-kjørende venn sa; Italiensk Racing; Hang in there and be rewarded  Gliser Sjokkert

* image.jpeg (1986.43 KB, 3622x2814 - vist 92 ganger.)

* image.jpeg (2015.45 KB, 3745x2578 - vist 93 ganger.)
Loggført

"Safety Third"
@fitzfortunato
#49 Ole Jørgen Reichelt
Pilota

Utlogget Utlogget

WWW E-post
« Svar #48 på: 04. September 2016, 18:48:05 »

Bare et par uker igjen til årets siste løpshelg. Så langt har #49 overlevd strabasene, minus ett løp og en kvalifisering hvor en bensinpumpe ikke ville være med å jobbe. Mer enn fornøyd med debutsesongen så langt   Gliser

If it's working, don't fix it har til nå vært en leveregel, men i løp 9&10 forsøker vi nytt drivstoff på Bella Tricolore. Har fylt vanlig 95 på tanken og det høres ut som om bilen går like fint på det som på E85 som er benyttet så langt. Har ikke kompetanse eller tid til å få testet noe før Rudskogen 17/9, men tar sjansen på at bilen kommer seg rundt på bensin  Sjokkert

Loggført

"Safety Third"
@fitzfortunato
#49 Ole Jørgen Reichelt
Pilota

Utlogget Utlogget

WWW E-post
« Svar #49 på: 02. Februar 2017, 15:54:07 »

Registrerer at det er masse aktivitet rundt om i Corsa-garasjene; det bygges, boltes bur, trimmes med brunost og males i rødt, hvitt og blått.
I Fortunato-garasjen står stakkars #49 fortsatt med senskader etter siste runde på Rudskogen, så nå er det på tide å finne frem øks og loddebolt!

Pri 1 er å få fremdriften tilbake, og pri 2 er å få mer fremdrift. Etter debuten i 2016 er det ganske klart at Bella Tricolore ikke har nok
power, så det spekuleres i hva man skal finne på for å få mer fart. Overgang til 98, fra E85, vil forhåpentligvis i allefall ikke gi mindre
futt, og så får vi se om vi rekker å få til noe mer.

Har fått pris på ca 15 lapper for å trikse med toppen (porting, plansliping), men synes det var ganske dyrt..? Noen som vet?
Og har noen innspill på hvor man kan få mappet bilen ikke altfor langt fra Tønsberg/Vestfold tar jeg veldig gjerne innspill på det.
Loggført

"Safety Third"
@fitzfortunato
#49 Ole Jørgen Reichelt
Pilota

Utlogget Utlogget

WWW E-post
« Svar #50 på: 16. April 2017, 19:13:03 »

Nå er #49 så godt som klar for testing, og jeg håper det blir trening allerede førstkommende lørdag.

Har ryddet videre i det elektriske, fjernet resten av opplegget til servostyring, byttet drivaksel og hub.

Har dessverre ikke fått gjort noen større oppgraderinger ift effekt, men endret litt på luftinntak og eksos så motoren forhåpentligvis puster litt lettere. Har ikke hatt tid til mapping, eller funnet noen som driver med det i nabolaget, så det blir E85 i allefall i starten av sesongen.

"Ny" girkasse er montert, og den blir det spennende å teste, for jeg vet ikke stort om den (fulgte med da jeg kjøpte bilen). Den gamle kassa var ikke særlig frisk, så lever i troen på at dette blir bedre   Øyerulling

Hvis piloten også kan løfte seg et hakk eller to kan det jo bli moro  Glad
Loggført

"Safety Third"
@fitzfortunato
#49 Ole Jørgen Reichelt
Pilota

Utlogget Utlogget

WWW E-post
« Svar #51 på: 06. Juni 2017, 17:29:12 »

Året så langt har gitt tre fjerdeplasser og en tredjeplass - og masse morsom kjøring  Osteaktig

Forbereder til løp 5&6 med vårrengjøring av luftboks og utblås.

Når det er på plass skal vi rote i svenskekassa (som fulgte med bilen) og se om vi finner noen andre dyser og får bilen til å gå på bensin, istedenfor E85 - mot alle tunernes råd, men det praktiske teller mye her...

* IMG_3163.JPG (1919.05 KB, 2759x3653 - vist 56 ganger.)

* IMG_3134.JPG (1091.56 KB, 3932x1489 - vist 60 ganger.)
Loggført

"Safety Third"
@fitzfortunato
#49 Ole Jørgen Reichelt
Pilota

Utlogget Utlogget

WWW E-post
« Svar #52 på: 15. Oktober 2017, 13:42:15 »

På tide med en oppdatering og status fra Nøtterøy. 2017-sesongen ble utrolig lærerik og veldig morsom. Litt mer tøys med bilen i år, i all hovedsak rundt girkassa, men mye mer moro på banen  Glad Mange spennende løp med fine fighter, og rundetidene ble bedre enn i fjorårets debutsesong. Racing er moro  Gliser Gliser
Tusen takk til alle i CI, dere er en herlig gjeng  Glad

Fikk kjørt åtte av ti løp, og tre bronseplasser og mange fjerdeplasser holdt til tredjeplass i klasse 3 og tiendeplass på sammenlagttabellen - godt fornøyd med det  Glad

I garasjen har 2018-sesongen startet, og først ut blir å finne en løsning på girproblemene. Har aldri åpna en girkasse før, men alt som gjøres i Fortunato-garasjen er "learning-by-doing", så det er vel bare å sette i gang og prøve (selv om det er litt skummelt).
Loggført

"Safety Third"
@fitzfortunato
#89 Vegard Lucasen
Pilota

Utlogget Utlogget

E-post
« Svar #53 på: 15. Oktober 2017, 18:18:39 »

Girkasse er skrekkblanda glede.  Blunker Åpna min første i sommer, jeg hadde et stort hvitt lerret på gulvet som alt ble merket og lagt ut på i den rekkefølgen det ble tatt ut i. Det funka bra. Jeg hadde også en havarert delekasse som jeg åpnet først, det var veldig lærerikt. Kjekt å kunne åpne ei kasse uten risiko for å ødelegge noe som må funke.

147'n har allerede blitt en skummel konkurrent, og alt tyder på at det bare blir verre! Godt kjørt.
Loggført
7 Bjørn Ivar Iversen
Pilota

Innlogget Innlogget

E-post
« Svar #54 på: 15. Oktober 2017, 19:43:39 »

Kan jo komme å hente kasse hos meg (gratis) å skru den opp,den er i orden så da ser du åssen den skal se ut   Øyerulling
Hilsen Bjørn Ivar Iversen
Loggført
#49 Ole Jørgen Reichelt
Pilota

Utlogget Utlogget

WWW E-post
« Svar #55 på: 18. Oktober 2017, 07:07:56 »

Takk Bjørn Ivar  Glad Ringer deg når det nærmer seg Oslo Motorshow og ser om vi får til noe da - det tilbudet er så godt at jeg bare må slå til.

Tusen takk  Glad Glad
Loggført

"Safety Third"
@fitzfortunato
#49 Ole Jørgen Reichelt
Pilota

Utlogget Utlogget

WWW E-post
« Svar #56 på: 06. Desember 2017, 19:20:12 »

Jøjemei...mye rart inni her gitt  Sjokkert

Men moro å prøve seg på en girkasse  Glad Learning by doing, når alt er i biter blir jeg kanskje litt klokere.

Skjønner hvordan jeg skal sjekke synkroringene, men resten får vi finne ut av. Har ikke funnet noen www-sider som selger innmat til Alfa 147-kasser, så hvis noen har tips om delepushere som kan ha sånt er det flott.

Har slitt med å finne tid til garasjebesøk hos Bjørn Ivar, men håper å få til en tur snart  Glad

* 3A1A4A29-AA39-46A0-9785-607A7076ED78.jpeg (914.7 KB, 1535x2047 - vist 17 ganger.)
Loggført

"Safety Third"
@fitzfortunato
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Driftes av Dynamic Operations AS