Sesongen 2017

 

Sesongen 2017 var ett faktum.

 

I løpet av sesongen har vi hatt innslag av flere nye fjes samt noen gamle ringrever som er tilbake i ringen.I tillegg har vi jo en fast stamme som alltid møter opp, noe som er viktig for kontinuiteten.

Vi har vært med på mye i løpet av sesongen, vi startet i sverige med løp 1 / 2  som seg hør og bør. Karlskoga hadde nytt bane dekke og langsvingen var forandret noe. Såvidt jeg vet så må vi se på banerekordene, da det ble satt noen nye bedre tider enn før. Alt i alt ble det en morsom opplevelse for de fleste! Karlskoga med svenskene er alltid en bra kick off på sesongen.

Første løpet i norge gikk på Rudskogen, i regi av KARN. Dette var første mulighet til å måle krefter på hjemmebane og vi fikk ett litt klarere bilde på hvem som kom til å fighte om de øverste plasseringene i år. Den verste rattrusten hadde de fleste lagt igjen i sverige, så da var det klart for å senke skuldrene bitte litt! Rudskogen er en fin bane å kjøre på, da alle har god plass og avkjørings sonene er store.

Løp 5 og 6 ble vi invitert av BMW klubben på deres weekend. Mange følte seg nok litt som malplassert sammen med så mye bimmere, men racing gutta i BMW tok godt vare på oss og alt i alt ble det en fin opplevelse for de fleste. Her fikk vi også kjørt historiens lengste Corsa løp, 20 runder +++. Hvordan det gikk til, vites ikke. Flere ble akutt veldig nervøse for str på tanken sin. Snakker vi Corsa Italiana 24 timers til neste år?

Løp 7 og 8. Italiensk dag på vålerbanen, i kjent stil. Regn såklart og utrygge byger er alltid en del av det. Våler banen hadde fått eget hotell, kjært tilskudd for de som er langveis fra og/eller ikke har bobil.

Corsa bilene satte i hvertfall sitt preg på ID med mye god kjøring og fin underholdning!

Løp 9 og 10. Sesongfinale på Rudskogen......i regn. Var vel ikke regn de fleste hadde ønsket seg, men derimot så åpnet det seg helt andre forutsetninger for flere. Motorsterke biler, var ikke lengre overlegne i forhold til de med mindre motor. Løpet ble tettere over hele banen og spenningen vedvarte helt til siste runde i løp 10.  Sånn sett så ble det en fin avslutning. Men til neste år ønsker vi oss sol!

3 idioter var ikke ferdig med sesongen og kjørte like godt ned til knutstorp og kjørte avslutningsløpet til svenskene. For alle sammen en helt ny bane og såklart i REGN.

#58 Egil Kvaleberg, #Jens Hagen, #98 Lars Ola Amundsen/Ivar Olafsen. De sto for god racing og var fine ambassadører for Corsaen.

 

Sammenlagt seieren i år gikk til Terje Nilsen og dette for andre året på rad! Jens Hagen kapret 2 plassen og er stabiliteten selv oppi toppen. Men den største overraskelsen kom vel på 3 plass, Thomas Stokkan i sin lille hvite. Meget god kjøring og stabilt oppmøte gjør at man kan komme langt med en forholdsvis motorsvak bil!

Gratulerer til Contadino Racing, Grisehuset Racing og Engelsviken Racing team.

Vinner i klasse 2 må også få heder og ære, Andre Mikalsen. I kamp med andre veldig konkurransedyktige klasse 2 biler så gikk du av med seieren. Sterkt!

Gratulerer også til alle deltakere som har gjort dette året innholdsrikt og morsomt!

Til alle: Lad kanonene, brett opp armene etc.... Sesongen starter faktisk nå! Vi vil gjerne ha med flere på laget, så spre det glade budskap!

Styret vil også komme med informasjon pr mail og vi satser på at terminlisten blir klar så fort som mulig!

 

 

 

 

 

Corsa Italiana støttes av: