99.jpg

Neste løp

Løp 7 og 8 på Vålerbanen lørdag 31 august

Påmelding her: Påmelding
 

Corsa Italiana - Norges hyggeligste racingserie

Siden starten i 2007 har vi utviklet oss til å bli en serie med høyt nivå både sportslig og arrangementsmessig. Samtidig har vi klart å beholde og utvikle det gode miljøet serien har blitt kjent for. Her går førerne rundt i depotet og gir råd eller en hjelpende hånd der det trengs. Også utenfor banen holder mange kontakten. Hjelper til med å oppgradere bilene - eller bygger nye. Kort sagt et hyggelig miljø som passer de fleste uansett nivå og ambisjoner.

Diskusjonsforum

Sleng deg med i diskusjonen på vårt eget forum

Terminliste 2019


Dato Bane Arrangør
11. mai Karlskoga CAR
22.jun Rudskogen KARN
17.aug Vålerbanen (ID) KARN
31.aug Vålerbanen BMW
14.sep Knutstorp CAR
5.okt Rudskogen KARN

Det kommer mer informasjon om hva slags gjesteklasse vi får.

Ti kjappe med Bjørn Ivar Iversen!

Bil: GTV 2.0TS Turbo

Hva fikk deg til å begynne med racing?

Jeg begynte å skru på Alfa. Etter hvert litt for noen som kjørte i Dressmann cup, 6 timers løp på Karlskoga. Etterhvert heiv jeg meg med og kjøpte jeg en Alfasud som hadde gått i cupen og sto på Gardermoen.

 

Hva var din første bil?

En hvit ‘77 Ford Capri 1600 med laksetrapp, lys i girkula, oransje lys under setene og hele pakka!

 

Første gang du kjørte løp?

Dressman Cup i 94, ellers var det trackday på noen alfa-treff før dette.

 

Beste opplevelse med racing?

Den beste opplevelsen er å komme til mål og se det rutete flagget. Det er den samme deilige opplevelsen hver gang. Særlig når man kjører «litt» høyt trimma turbobil!

 

Favorittbane og hvorfor?

Våler, den er mest lettkjørt med turbobil. Det går stort sett fort hele tida, og man kan kjøre høye gir.

 

Drømmebil; Bane- og gatebil?

Det må bli en Ferrari det, om en vinner på Lottoen. 458 Italia til veibil, men til racerbil må det være en god gammel 355 Challenge. De kom uten hjelpemidler, som gjør det mer spennende og gir større utfordringer, i forhold til 360 hvor det var mye elektrisk juks inne i bildet.

 

Hvor mye tid bruker du i garasjen mellom løp og sesonger?

Jeg er stort sett i garasjen hver dag!  Er ikke en dag eller kveld hvor jeg ikke er i garasjen og driver på med ett eller annet.

 

Hvem er din argeste konkurrent i Corsaen?

Ivar Olafsen og 75’n hans med kompressor. Men han må jo stille opp da! Har aldri kjørt mot Olafsen i den siste GTV’n. Og nå får jeg jo ny motor, så det spør om det blir så mye motstand!

Hva med Jens Hagen da?

Han har jeg egentlig ikke noen store problemer med. Så lenge bilen min virker, så kommer jeg jo først.

Ellers er det jo flere som forhåpentligvis stiller opp. Svein Fossum kommer kanskje med ny bil. Det er rykter om en skikkelig grom Alfasud med AHM-motor. Også er det jo Mats Andersen i samme bil som meg, men med kompressor.

 

Hvem er ditt største idol innenfor bilsport?

Det er vel kanskje ikke noen direkte idoler innenfor bilsport, men må jo nevne Schumacher og Schanke. Begge to bra karer på hver sin kant! Schanke var jo morsom, har vel kun sett ett løp med rallycross. Er mest asfaltracing som interesserer meg mest.

 

Hvem er dine største støttespillere i depot og hjemme i garasjen?

Jeg har stort sett holdt på aleine, men etter turbogalskapen er det Fredrik Dahl som har hjulet meg mest. Han har sveiset grenrør og hjulpet til mange timer med motorbygging og tuning i benk.

I depot er det egentlig bare meg, men det fine med corsaen er jo at det alltid hjelp å få om en har problemer. Jeg har lånt bort deler til mange konkurrenter opp igjennom tida. Det er jo sånn det skal være. En får heller være fiender når en står på startstreken! Jo fler til start jo bedre er det!

 

 

 

Hold deg oppdatert - følg oss på Facebook

Corsa Italiana støttes av: